Društvo američkih snimatelja

Vanji Černjulu najprestižnija nagrada snimateljske struke

Vedrana Simičević

Vanja Černjul prilikom preuzimanja nagrade Foto ASC Award

Vanja Černjul prilikom preuzimanja nagrade Foto ASC Award

Uz ovako jaku konkurenciju stvarno nisam ništa očekivao. Biti okružen kolegama čiji rad pratim još od studentskih dana je nevjerojatno iskustvo samo po sebi, kazao nam je jučer Černjul koji je priznanje dobio za rad na ambicioznoj Netflixovoj povijesnoj seriji »Marco Polo«



Zagrebački snimatelj Vanja Černjul koji već godinama gradi iznimno uspješnu karijeru u SAD-u osvojio je ove nedjelje veliko priznanje – nagradu Društva američkih snimatelja (American Society of Cinematographers). Prestižnu ASC nagradu elitnog snimateljskog društva Černjul je osvojio u kategoriji tv serije, za epizodu »The Fourth Step« u Netflixovom grandioznom serijalu »Marco Polo«.


Černjulu, poznatom po svom radu na popularnim američkim tv serijama kao što su »Ružna Betty«, »Televizijska posla«, »Sestra Jackie«, »Bored to Death« i »Orange is the New Black«, te filmovima poput »Pizzerija Kamikaze«, »City Island« i »The English Teacher« ovo je prva ASC nagrada, no prije četiri godine već je jednom bio nominiran u kategoriji »pilot epizode« za seriju »Bored to Death«. Černjul je već dva puta bio nominiran i za nagradu Emmy, za rad na serijama »Televizijska posla« i »Sestra Jackie«.


– ASC je vjerojatno najvažnija strukovna nagrada na svijetu za direktore fotografije i uz ovako jaku konkurenciju stvarno nisam ništa očekivao. Biti okružen kolegama čiji rad pratim još od studentskih dana je nevjerojatno iskustvo samo po sebi. Sve se dogodilo sinoć, tako da jos uvijek nisam sabrao dojmove, kazao nam je jučer Černjul dodavši da je rad na seriji »Marco Polo« bilo prekrasno iskustvo.




– To mi je bila prva prilika da radim veliku kostimiranu povijesnu dramu s puno akcije što je potpuno drugačije od većine mojih prijašnjih projekata. Kostimi i setovi su bili izuzetni, gotovo sve što se u seriji vidi je izgrađeno i koristili smo vrlo malo kompjutorske grafike. Drago mi je da sam imao priliku raditi projekt na način na koji su se radili nekadašnji holivudski povijesni spektakli. Želio bih napomenuti da je neke od glavnih setova dizajnirao moj kolega iz Zagreba Nenad Pečur, s kojim sam prvi put surađivao još na mom diplomskom filmu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, istaknuo je Černjul.


Zagrebački snimatelj koji često navrati odraditi i pokoji projekt u Hrvatskoj – u posljednje vrijeme najčešće kao suradnik Dalibora Matanića, iza sebe ima već i dvije nagrade s Filmskog festivala u Puli od kojih jednu »Zlatnu arenu« za film »Ćaća«.


Godišnje nagrade ASC-a jedna su od važnijih filmskih ceremonija u svijetu, a direktorima fotografije je posebno draga jer nagrade dodjeljuje struka. Glavna nagrada za najbolji snimateljski rad na igranom filmu otišla je ponovo u ruke jednom od ponajboljih snimatelja današnjice – Emmanuelu Lubezkiju za angažman na »Povratniku« Alejandra Inarritua. To je Lubezkiju već četvrta ASC nagrada, a nešto ranije istog dana za isti snimateljski rad nagrađen je i BAFTA-om. Lubezki je već kući odnio i dva Oscara – za filmove »Gravitacija« i »Birdman«, a po svemu sudeći smiješi mu se i treći.