Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 22° 26
Sutra: 22° 22° 26
22. rujna 2018.
Nova sezona i nove dileme

Zašto se natjecatelji prijavljuju u Big Brother? Vrijedi li to 300 tisuća kuna

Marijana Batinić / Foto: Neja Markicevic / CROPIX
Marijana Batinić / Foto: Neja Markicevic / CROPIX
Autor:
Objavljeno: 23. travanj 2016. u 14:50 2016-04-23T14:50:58+02:00

Nova sezona Big Brothera i nove dileme, prije svih ona – koji je tu motiv u natjecatelja!? Zašto se ljudi uopće prijavljuju za ovakve emisije. Vrijedi li 300.000 kuna muke, ako ne i bruke u Big Brother kući!?

Eto nama Big Brothera! Još jednog. Po tko zna koji put. Onoga koji se »vratio kući«, u zagrebačku Dubravu, u prostor Jadran filma. Sve se zakotrljalo unatrag; travnato dvorište isto je k'o onomad davno na samim počecima, bazenčić pred kućom isti je ili posve sličan, jedino se unutarnje uređenje čini mrvu jeftinija varijanta.

Nije se tu, očito, uložilo puno novca niti išta pitalo Mirjanu Mikulec. A natjecatelji!? Sve junak do junaka! Nogometaš za kojeg samo zagriženi štovatelji loptanja znaju, jedan poznati pjevač i skladatelj, pače pjevač, radijski voditelj te monoštvo dama što su redom odane teretani, solariju, tetovažama. Prvu epizodu, onu kad se u kuću ulazilo, gledalo je preko pola milijuna ljudi!

Bizarnije je ipak to da se oglasila Simona Ištvanović ex Gotovac, ona koju su onomad reality forme učinile 'slavnom', da bi, sada kada je snagu pronašla u vjeru, prisnažila da je sve to prestrašno, sotonizam čisti! Sotonizam, a ni počelo nije! Valjda Simona Ištvanović ex Gotovac zna nešto što mi još ni ne slutimo.
NOVA SEZONA i nove dileme, prije svih ona – koji je tu motiv u natjecatelja!? Zašto se ljudi uopće prijavljuju za ovakve emisije, pita se prije koji dan i novinar »Slobodne Dalmacije« Damir Pilić, pa sam tekstom na to odgovora: »Na kraju ostaje novac, kao jedini smisleni razlog zbog čega se ljudi koji nisu narcisoidni egzibicionisti prijavljuju za ovakve emisije. To je u redu. Jedini smisao gluposti je taj da netko na njoj zaradi.«

Samo, nije ni ta zarada više za pamćenje, ne čini ona, kako je onomad činila, pobjednika milijunašem. Davne 2004. godine počelo je tako s nagradom od milijun kuna. Ubrzo je i narasla na milijun i pol, da bi se zatim narednih sezona tih milijun i pol kuna nagradnog fonda topilo ovisno o dobrom, ili lošem ponašanju natjecatelja. Kriza i recesija tu čine svoje tek lani, kada regionalni Big Brother osvajaču daje 100.000 eura, da bi ovo izdanje sve svelo na 300.000 kuna nagrade za pobjednika, ili pobjednicu.

Jest manje je i dana što ih moraju provesti u kući, nije uobičajenih 100 već je 50, ali nije ih toliko manje da sa milijun kuna padnemo na 300.000. Odnosno, ako novac i jest vab, kako to da i novčani fond smanjen na trećinu ima jednaku, neodljivu snagu za ex nogometaša, radijskog vditelja, glazbenika, štovateljice solarija, pjevačicu koja je i votku opjevala... Odnosno, vrijedi li 300.000 kuna muke, ako ne i bruke u Big Brother kući!?    

– Mislim da vi to sve krivo gledate. Kakva bruka!? Ljudi koji idu u Big Brother kuću su na to ponosni. Da se nagradni fond smanji i na 100.000 ne bi bilo baš nikavih problema. Rekao bih da novac tu nije glavni motiv, već želja za uspjehom preko noći – mišljenja je matematičar Toni Milun.
SLAŽE se, doduše, da je 300.000 kuna danas ekvivalent jednog manjeg stančića, garsonjere recimo. S druge pak strane milijun kuna je milijun kuna, ozbiljan novac, za recimo dobar stan i automobil. Ali, stoji i to da nije unutra društvo koje kani do uspjeha doći preko recimo startupova za koje se Milun svojski zalaže.

– Makar i sa startupovima uspjeh dolazi 'preko noći', preko velika truda i tisuće odrađenih noći – primjećuje duhovito Milun.

U Big Brother kući, u ovom njegovu izdanju, i 50 noći što prospavanih što neprospavanih, bit će dovoljno za uspjeh jednog od natjecatelja. No, vratimo se ipak još malo nagradnim fondovima kao takvima. Recesija ih, naime, gricka posvuda. U »Masterchefu« Nove TV prve dvije sezone se dijelilo 200.000 kuna, a onda se nagrada za prvaka prepolovila. Konstantnih 200.000 kuna nagrade zato dobiva pobjednik »Supertalenta« Nove TV. Javni servis, HRT, to radi malčice drugačije. Uđete li u »The Voice« ne očekujte novac, ali možete očekivati slavu, ako pjevate kao Nina Kraljić. Tamo se novac dijeli recimo u »Potjeri«, za znanje, tamo gdje je ekipa od četiri igrača do sada najviše kući odnjela 240.555 kuna, ili svaki po malo iznad 60.000.

Elem, bit će da na koncu ipak nije sve u novcu, barem što se natjecatelja tiče i s obzirom da komercijalnim postajama ipak sve u novcu jest. Ima tu nešto i onog što Pilić naziva narcisoidni egzibicionizam, ima nešto i potrebe da se ožive zamrle karijere, ima nešto i želje da se, kako reče jedna od stanarki BB kuće, isprede neka priča za unuke ma koliko priča bila avaj i kuku. Ali, vrijedi i to da je novac bitan, sve bitniji što recesija više jede nagradne fondove. Jer i taj manji fond sugerira da je novca oko nas taman toliko da je svaka kuna važna.

Jest da se s 300.00 kuna ne može isto kao i s milijun, jest i da vas nitko neće milijunašem zazivati, ali da će se javiti neki novi prijatelji ne bi li pitali pobjednika za zdravlje, to je sigurno. Bazen iz kojeg će se regrutirati je velik; pola milijuna gledatelja pratilo je prvu epizodu Big Brothera, 11 i više posto voli Superatalent, The Voice ide poviše deset posto gledanosti, a i to što slavni kuhaju gleda oko osam posto ljudstva pred malim ekranima. Koji je u njih motiv za gledanje, kad novac nije!?

E to je već malo kompleksnije pitanje na koje bi, lako je moguće, odgovor mogla dati recimo Simona Ištvanović ex Gotovac, ona koja se sada kada je snagu našla u vjeri, žestoko zalaže za ukidanje Big Brothara i svakog drugog uratka takve vrste.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka


Promo
Originalni zimski kotači na dar uz kupnju novog automobila
Zima s pet zvjezdica uz BMW i MINI vozila

Originalni zimski kotači na dar uz kupnju novog automobila