Raspjevane televizije

Show je na malom ekranu ipak važniji od glazbe

Siniša Pavić

Nova TV sprema show što se zove »Tvoje lice zvuči poznato«, a javni servis, HRT odgovara s dva showa sa sviranjem i pjevanjem – prvo kreće »Maestro«, a onda »The Voice«! Dva showa, a oba zahtjevna!



ZAGREB  Natjecatelji: Mario Petreković, Vanda Winter, Renata Končić-Minea, Ronald Braus, Andrea Andrassy, Giuliano Đanić, Jasna Palić Picukarić, te David Vurdelja Baby Dooks. Žiri: Sandra Bagarić, Goran Navojec i Tomo In Der Muhlen. Voditelji Igor Mešin i Rene Bitorajac. Sve će to dotjerati u studio Nova TV ne bi li propjevali u showu što se zove »Tvoje lice zvuči poznato«. Zovu to od milja i zabavno-glazbeni spektakl, a dakako da je licenca u pitanju. Recept jednostavan, samo valja znane natjerati da se publici predstave u novom svjetlu. Žiri ocjenjuje, koreografi uvježbavaju, poznati glume još poznatije. Elem, pjeva se i pleše kao da sutra ne postoji, sve na radost gledatelja, oglašivača, rejtinga, zarade.


   Komercijalne televizijske postaje to rade, prigrle licencu pa ju »raubaju« do iznemoglosti, dok vraća barem mrvu više od uloženog. Jest da se nekom možda čini kako Mario Petreković izranja iz svakog formata, jest da se pokušaj revitalizacije Renate Končić možda nekom čini besmislen, jest da je dojam kako Sandra Bagarić trči s televizije na televiziju, ali mala zemlja za veliki odmor jednostavnoć nema zvijezda ni za pristojnu trač rubriku, a kamo li za sve formate koji se rade. Tim je intrigantnija odluka javnog servisa da nikad žešće uđe u ovu bitku, da pokaže konkurenciji tko je gazda s dva showa sa sviranjem i pjevanjem. Prvo kreće »Maestro«, a onda »The Voice«! Dva showa, a oba zahtjevna!


   Dirigentska palica


Snimanje »Maestra« trebalo bi, navodno, početi za manje od deset dana, emitiranje početkom listopada. Radi se o licenci BBC-ja, konceptu koji traži od poznatog svijeta s makar nekom glazbenom naobrazbom, da se lati dirigentske palice, pa uz pomoć mentora natjera orkestar da svira kako oni dirigiraju. Podosta ovisi o odabiru natjecatelja. Imena na HRT-u ne odaju. Sve je teoretski moguće, od Severine do Dražena Siriščevića, ako već na HRT-u ne učine toliki napor pa palicu tutnu u ruke kakvom političaru. S druge pak strane, već se priča kako su neki vrsni dirigenti pristojno odbili podučavati zvijezde.


   Snaga i moć




No, ako je »Maestro« i lagan zalogaj za veliki prisavski sustav istreniran na zvijezdama što plešu i pjevaju, The Voice bi mogao biti tvrd orah, projekt na kojem se pada ili prolazi, ako već Programsko vijeće HRT-a ne priupita treba li nam serijal koji bi, navodno, mogao koštati i više milijuna kuna. Kliknete li u kakvu tražilicu otvorit će vam se najava »The Voice« showa što ga u SAD-u radi NBC. A tamo među mentorima i Gwen Stefani i William Pharrell. Imamo li mi zvijezda tog kalibra da na slijepo, samo po glasu, biraju učenike!? Može li to biti, primjerice Jelena Rozga o kojoj se, navodno, razmišlja!? S druge pak strane, jesu li skauti odradili svoje tražeći naokolo bajkovite amaterske pjevačke nade, i ima li šanse da i u nas zapjeva časna sestra, onako kako je zapjevala pa pobijedila u talijanskoj inačici showa!?


   Jasan je zato motiv kojim se čelni ljudi HRT-a vode. Cilj je pokazati snagu i moć, jer u regiji se toga još nitko nije sjetio, pače nije usudio relizirati »The Voice«. Do sada su to u pravilu radili veliki igrači, zemlje poput Nizozemske, Italije, Velike Britanije. Svaka gledanost manja od nekih 15 posto bit će zato malo.


   A koju od toga korist ima glazbena industrija, tim više što se pamti da je od svih dosadašnjih teve telenata, karijeru napravila tek Natali Dizdar. Novinar, publicist, glazbenik Ante Perković ne dvoji kako ova vrst showa ne treba javnoj televiziji, a još manje glazbenoj industriji.


   – Sve su to simptomi koji upućuju na to da glazbena industrija u nas umire, praktički ne postoji, smatra Perković. Show je tu, kako veli, puno važniji od glazbe, onako kako su u nas pjevači i njihovi životi odavna poznatiji od pjesama.