Debitantski album

Nina Kraljić objavila debi “Samo”: Moćan vokal u prvom planu na albumu za sladokusce

Marinko Krmpotić

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Svjesna činjenice da je glas njeno najveće bogatstvo, Nina Kraljić opravdano ga stavlja u prvi plan nastojeći mu podrediti i stihove kojima je cilj ponajprije naslutiti emocije, a ne iznositi neke dubokoumne poruke



Nina Kraljić zaista ima fantastičan glas. Znaju to svi koji su je pred dvije godine pratili u pobjedničkom pohodu TV showa The Voice, a uvjerit će se i svi koji preslušaju njen debitantski album »Samo«. Kroz 11 pjesama i pedesetak minuta glazbe Nina The Voice Kraljić čini isto što i u TV emisiji koja ju je proslavila – suvereno pokazuje kako je u stanju vladati raznovrsnim glazbenim izrazima koje ukrašava i obogaćuje svojim moćnim vokalom.


Tako u uvodnoj »Zaljuljali smo svijet« slušamo odličan pop s puno težnje ka grandioznosti i melodramatici, a to znači i poprilično wall of sound elemenata. »Snijeg« je uokviren uspješnim new age aranžmanima kroz koje se probija njen dojmljivi glas i anđeoski prateći vokali.


»Negdje« jasno pokazuje kako Kraljićka boju glasa u istoj pjesmi može prilagoditi latino podneblju, orijentalnim utjecajima i ruskoj šansoni, a naslovna »Samo« dodatno razvija snagu utjecaja Dalekog Istoka. Eurovizijski »Lighthouse« suvremena je grandiozna pop balada s uočljivim utjecajem keltskog i irskog folka kojem Kraljićka kroz svoj Enya vokal često prilazi, a divna sevdalinka »Što te nema«, realizirana uz pomoć maestra Matije Dedića, neizostavno kod starijeg slušateljstva budi i sjećanje na nezaboravnu Jadranku Stojaković.




»Lay You Down« i »Lullabay« klasične su pop balada s malo mističnog irskog ozračja, a »Tica lastavica« i »Dej mi Bože« uspješno nas vode u Međimurje čiji blues Panonije Nini Kraljić odgovara kao da je tamo rođena. »Vir« nudi nešto više elektronike od ostalih skladbi naslonjenih ponajprije na etno izraze, a završna »Ata Ey Foshehu Sham« neobičan je i dojmljiv prepjev skladbe »Negdje« na hebrejski.


Svjesna činjenice da je glas njeno najveće bogastvo, Nina Kraljić opravdano ga stavlja u prvi plan nastojeći mu podrediti i stihove kojima je cilj ponajprije naslutiti emocije, a ne iznositi neke dubokoumne poruke. Tom su zadatku kroz simboličke stihove pune asocijacija i pjesničkih slika dobro odgovorile Arijana Kunštek i Ines Špralja koje su autorice većine stihova i glazbe na albumu, a tom se načinu stvaranja stihova kao temelja za izricanje emocija glazbom i glasom pridružuje i Nina Kraljić kroz dvije autorske pjesme, teme »Lay You Down« i »Lulaby«.


Uz te dvije pjesme na engleskom jeziku je i pomalo pretenciozni eurovizijski »Lighthouse«, a jezičnu raznovrsnost Kraljićka proširuje i već spomenutim hebrejskim u zanimljivoj »Ata Ey Foshehu Sham«. No, najbolji trenutci albuma – i tekstom i glazbom – nedvojbeno su vezani uz etno nasljeđe, točnije pun boli i čežnje sevdah »Što te nema«, odnosno sjajne međimurske blues balade »Tica lastavica« i »Dej mi Bože« sa, primjerice, divnim stihovima narodne poezije poput »Ti si meni po sredini srca, kak v črljeni jabuki koščica«.


Album je u najvećem dijelu snimljen u dva različita studija, zagrebačkom »Apollu« te studiju Ivana Popeskića u Lovranu, a oblikovali su ga vrsni domaći glazbenici – Tihomir Preradović, Ivan Popeskić, Henry Radanović, Marko Lazarić i niz drugih. »Samo« je skladna cjelina različitih glazbenih izraza, jezika i etno utjecaja objedinjena dobrom glazbom i sjajnim glasom Nine Kraljić.


Bilo bi dobro kad bi ovaj album bio veliki hit jer bi to značilo da su standardi publike visoki. Nažalost, ta će hit sudbina prije pogoditi razne pevaljke i cajke, a »Samo« će biti ne samo, ali svakako ponajprije odabir sladokusaca koji uz ovaj album mogu zaklopiti oči i u društvu Nine Kraljić »putovati« Irskom, Škotskom, zemljama Orijenta, Izraelom, Bosnom, Međimurjem…