Tri posto zvanih čežnja

Loš start jesenske sheme: Dnevnik i dalje u krizi, a ni Knjaz više nije hit

Siniša Pavić

Spomen na doba kad je središnju informativnu emisiju HRT-a gledalo 45 posto Hrvata čini se sve bljeđi i bolniji. Robert Knjaz s »I to je Hrvatska« nije ni blizu nekadašnjih uspješnica 



ZAGREB Gledatelji Hrvatske radiotelevizije najblaže rečeno nisu dobro prihvatili televizijsku jesensku shemu. U tjednu od 4. do 10. listopada, na općoj populaciji, emisije HRT-a, poglavito novi uratci, imali su malu gledanost. Prema podacima s kojima raspolažemo, u spomenutom periodu središnji Dnevnik HRT-a u prosjeku je imao gledanost od 8,7 posto.


I nije malo ako se usporedi s »ljetnom« gledanošću koja je padala i do četiri posto. No, usporedi li se to s 17,2 posto Dnevnika Nove TV, pa i sa 8,5 posto Vijesti RTL-a, jasno je da je Dnevnik i dalje u krizi. Izgubljeno povjerenje teško se vraća, a spomen na doba kad je središnju informativnu emisiju HRT-a gledalo 45 posto Hrvata, dok se na konkurentskim postajama, portalima i drugim izvorima informiranja napajalo svega pet posto pučanstva, čini se sve bljeđi i bolniji.   

Novi format bez većeg uspjeha


Redizajn emisije »Dobro jutro, Hrvatska« donio je u tjednu od 4. do 10. listopada tjedni prosjek od 3,7 posto gledanosti. Gledanost novog formata »Društvena mreža« kretala se od od 1,7 posto do 2,5 posto. Tjedni prosjek bio je 2 posto. Ništa spektakularniji nije ni rezultat unutarnjopolitičke emisije »Fokus«, 3 posto gledanosti. S 3,3 posto može se pohvaliti novi unutarnjopolitički magazin »Labirint«. Nije ni loše, ako se usporedi primjerice s »Press klubom« koji bilježi gledanost od 1,9 posto, tek sitno veću od 1,8 posto kolika je gledanost animiranog klasika »Simpsoni«. Tu negdje je i starosjedilački format »Hrvatska uživo«, tjedni joj je prosjek 3,4 posto. 



Na čelu liste najgledanijih emisija HRT-a i opet su neki stari, provjereni formati: »Plodovi zemlje« su na vrhu, odmah iza Sporta nakon Dnevnika, s gledanošću od 12,5 posto, »Nedjeljom u dva« je u analiziranom periodu dosegla 11 posto, »Dnevnik u podne« 9,7 posto, emisija »More« 9.2 posto. Visoko su i »TV kalendar« s 8 posto, show »Volim Hrvatsku« ostvario je gledanost od 7,6 posto, a ništa ne može naštetiti ni serijalu »Stipe u gostima« koji je u spomenutom tjednu imao 6,3 posto gledanosti. Ono što bi urednike programa HRT-a moralo zabrinuti je, primjerice, činjenica da mekisička telenovela »Nasljednica s Vendavala« ima 5,6 posto gledanosti, dvostruko ako ne i trostruko veću od gledanosti nekih novih formata.





Ništa bolje nisu prošli ni drugi noviteti ležernijeg, zabavnijeg sadržaja. Robert Knjaz sa svojim uratkom »I to je Hrvatska« nije ni blizu nekadašnjih uspješnica, prosječna gledanost je 3 posto. Emisija »Nedjeljom lagano« dosegla je u svom drugom izdanju 1,6 posto, »Večer na 8. katu« u analiziranom tjednu došla je do 3 posto gledanosti, a premda rješava probleme građana, emisija »Što vas žulja« ostvarila je gledanost od 2,7 posto. Tu je negdje s 2,5 posto i »Pravilo 72«, emisija koja se bavi gospodarskim temama. Posebno je iznenađenje mala gledanost uratka »Svaki dan, dobar dan« što ga na plećima nosi Bruno Šimleša, s tjedanim prosjekom od 1,3 posto.    Podbacili su i zvučni, vjerojatno i skupi te sigurno zakašnjeli igrani serijali na Drugom, pa tako »Igre prijestolja« dosežu prosječnu gledanost od 3 posto, a »Domovina« onu od 2,4 posto. Serija »Na terapiji« tu je negdje, gladanost joj se kreće od 1,9 do 2,8 posto. A sve što nam nova donose HRT 3 i HRT 4 daleko je i od spomenutih brojki.   

Koliko je jedan posto?


Istina je doduše da je shema nedavno krenula, da se uspješnost formata od javnog sadržaja ne ocjenjuje samo na osnovu gledanosti i da je konkurencija učinila svoje nemilosrdno ratujući turskim i domaćim telenovelama. Istina je, međutim i to da gledanost privlači oglašivače te da je gledanost mala i kad konkurencija nema jačih aduta na programu. Gledatelji su, čini se, izgubili povjerenje u javni servis, jamačno i zbog konstantne upravljačke nestabilnosti. Pritom valja znati kako je jedan posto gledanosti jednak broju od 41.615 ljudi.