MYHAPPYSKIRT

Riječki brhan: Unisex suknja dizajnerice Maje Tomažić Jakumatović

Ivana Kocijan

Fotografije Mihaela VUKELIĆ

Fotografije Mihaela VUKELIĆ



Rijeka ima riječku vodu, kremšnitu, poštapalicu, slogan, stepenice, a sada i – Riječki brhan! Riječ je o prvoj riječkoj unisex suknji koja je dio Rijek-a-Port-er 2020, nove kolekcije brenda MyHappySkirt inspirirane haljinama i nadsuknjama riječkih mlekarica i noninim »trvezom«. Riječki brhan djelo je riječke modne dizajnerice i vlasnice brenda MyHappySkirt Maje Tomažić Jakumatović.


– Prije dvije godine pokrenula sam brend MyHappySkirt, priču o sretnim suknjama koje nose poruke za svaku vlasnicu suknje koje se izrađuju komad po komad, ne ponavljaju se i niti jedna nije jednaka… Ta priča je sada dobila nastavak. Naime, već dugo godina razmišljam o izradi muških suknji, prva je bila izrađena davno, davno, za jedan glazbeni spot i nastup za pjevača Žanila Tataja – Žaka, a svojevremeno me i na fakultetu profesor Vejvoda poticao da počnem kreirati muške suknje… Iako u Rijeci postoje muški pojedinci koji nose suknje, uglavnom su to umjetnici, glazbenici… Muške suknje nisu dovoljno afirmirane, a imaju svoje prednosti i zdravstvene benficije. Vani je to normalno, revije su pune modela u suknjama, a i svjetskim gradovima šetaju muškarci u suknjama… Stvar je društva, njegove sociologije i kulture odijevanja, a koje se itekako mijenjaju… Trebalo mi je zapravo jako puno godina da hrabro odradimo kampanju i izađemo s pričom o unisex suknji koja će pristajati i muškarcu i ženi. Ta suknja zapravo treba govoriti o vremenu u kojem živimo, otkrila nam je dizajnerica.


EPK okidač


Riječki brhan dio je zadnje kolekcije brenda MyHappySkirt koja, kako smo već spomenuli, nosi naziv Rijek-a-Port-er 2020.– Upravo je i status Rijeke kao Prijestolnice kulture bio okidač da je vrijeme za Riječki brhan. Zapravo mi se jako dopao koncept i priprema cijelog projekta kojim se Rijeka izborila za Prijestolnicu kulture te sam sve to željela sažeti u oblik unisex brhana koji priča riječku priču i izdvaja Rijeku kao poseban grad, izuzetnog duha i šarma, dodala je Maja Tomažić Jakumatović.Riječki brhan je univerzalne veličine, posebnog kroja koji odgovara svakom obliku tijela, uvijek je crne boje, a na sebi nosi nekoliko sakrivenih riječkih obilježja. – To je dvoglavi orao sakriven u pikselima i smješten u printu trokuta, kao simbol jedara i asocijacija na luku, te ušivena, rukom ispisana poruka »Rijeka ljubavi nosi me k pobjedi« koja je višesmislena i poziva na ljubav, staloženost, dobrotu, otvorenost, poticanje jednakosti i tolerancije u svakom pogledu, objasnila je dizajnerica. Voljela bi da Riječki brhan postane dio riječke turističke ponude.– Još radim na detaljima pakiranja i dodatnih elemenata koji će pratiti priču, a sve to namjeravam zaštititi, rekla je.

Za ljeto i zimu


Riječki brhan imat će zimsku i ljetnu varijantu. Zimska varijanta bit će izrađena od mekane štofice, a ljetna od pamučne tkanine, mekše i prozračnije. Oba modela imat će isti kroj, oblik i sve karakteristike.


Kako doznajemo, reakcije na jedinstvenu riječku suknju i više su nego odlične. – Ostala sam iznenađena kada smo nakon objave PR-teksta i fotografija na Facebook profilu u roku od 24 sata imali više od 9000 pregleda, a javila su mi se i dva muškarca i jedna cura koji su zainteresirani kupnju i za veće količine, rekla je dizajnerica.

Priču o Riječkom brhanu prati i fotokampanja koja je snimljena u pravom riječkom ambijentu: na lukobranu, uz privezane brodove, jako jugo i prolom oblaka. U ulozi modela, ambasadora brenda MyHappySkirt ovog su se puta našli: Lara Mamula, poznata riječka grafička dizajnerica i ilustratorica, te Matija Jardas, riječki student pasioniran vježbanjem i zdravim životom koji je oduševljeno prihvatio novu ulogu. U fotopriči o Riječkom brhanu fotografkinje Mihaela Vukelić oni su utjelovili urbane mlade ljude koji žive i djeluju u Rijeci.