Kineski tjedan mode

Kina postaje jedan od centara svjetske mode

Ana Braškić

Uz interes za luksuzne brendove, u Kini je porastao interes za domaćim modnim markama. Odjeća je jednako kvalitetna, ali puno jeftinija od razvikanih svjetskih brendova



U nedjelju završava Kineski tjedan mode na kojem se ove godine u Pekingu predstavilo 66 dizajnera iz cijelog svijeta, a najviše iz Azije. Ovo modno zbivanje počelo je još prošle subote, 25. listopada, a njegovo trajanje potvrđuje činjenicu da su žene s područja Azije itekako zainteresirane za modu. Azijatkinje su zaslužne i za spas Pariškog tjedna mode, a zahvaljujući njima i veliki Španjolski lanac trgovina odjećom Inditex, vlasnik brenda Zara, prije dvije godine zabilježio je značajan porast prometa. Sve je više i poznatih dizajnera koji otvaraju luksuzne trgovine jer su Japanke i Kineskinje spremne potrošiti na luksuz. U posljednjih nekoliko godina, zbog visoke platežne moći njenih stanovnika Azija postaje centar svjetske mode i luksuza. Procjenjuje se da modno tržište u samo u Kini vrijedi 140,4 miljarde dolara.


  


Dragulji na obrvama


Sve je krenulo kada je jak razvoj ekonomije u Japanu, Tajvanu i Južnoj Koreji utjecao na ekonomski boom u Kini. Novopečene bogatašice morale su pokazati stečeno bogatsvo, a to su činile kupujući odjeću i modne dodatke luksuznih brendova. Najpopularniji su bili Burberry, Hermes, Gucci, Louis Vuitton i Chanel i to zato što su njihova obilježja veliki logotipi. Ipak ukus kupaca se posljednje dvije godine promijenio, a prodaja luksuznih brendova stagnira.   




   No, porastao je interes za domaćim modnim markama koje inspiraciju nalaze u lokalnoj tradiciji i kulturi. Odjeća je jednako kvalitetna, ali puno jeftinija od razvikanih svjetskih brendova. Jedna od najvećih promotorica kineske modne scene je kineska Prva dama Peng Liyuan, koja u javnosti najviše nosi kreacije domaćih dizajnera.


   A što nude kineski dizajneri? Baš sve što i njihovi znatno poznatiji kolege iz Europe i SAD-a. Ima tu i visoke mode i pret-a-portera. Kineski tjedan mode odvija se dva puta godišnje i na njemu izlažu njihova najpoznatija dizajnerska imena kao što su Ne Tiger i Wang Yutao. A jedna od najiščekivanijih revija bila je ona na kojoj je nove trendove u make-upu predstavio je njihov najpoznatiji vizažist, pravi umjetnik u svom poslu, Mao Geping. Nije to bilo samo predstavljanje make-up trendova već i otkačenih frizura i jako atraktivnih haljina. On predviđa da će sljedeće godine jako popularne biti blijede usne ukrašene šljokicama i obrve ukrašene umjetnim draguljima. Inspiraciju za ovu reviju pronašao je u vladarima iz dinastije Ming.   

Dizajnerske maske


Kineskom imperijalističkom prošlošću inspirirao se i već spomenuti Ne Tiger čija je cijela couture kolekcija predstavljena na pisti u čijoj se pozadini nalazila slika cara Xuan Yuana. Kreacije u crvenoj i zlatnoj boji sigurno će naći kupce među Kineskinjama dubljeg džepa. Dizajneri inspiraciju nisu pronalazili samo u prošlosti već u aktualnoj situaciji, pa se na ovom tjednu mode pojavio i pojam »smog couture«. Budući da je Kina suočena sa sve većim zagađenjem zraka, nekolicina dizajnera osim odjeće dizjanirala je i jako popularne maske protiv smoga koje će sigurno pronaći brojne kupce. Tako je sportska kolekcija Qiaodan Yin Peng upotpunjena zanimljivo ukrašenim maskama.


   Kineska modna scena posljednjih se godina jako razvila, a njeni predstavnici redom su mladi dizajneri i dizajnerice koji su se školovali u europskim modnim središtima i radili s velikim modnim imenima. Budući da Kineski tjedan mode ima sve veći ugled u svijetu na njemu izlažu i dizajneri čije matično tržište nije Kina. Tako se kolekcijom donjeg rublja predstavio brend Eve’s Temptation, a izlagali su i skandinavski i ruski dizajneri.