Novi trend

Kad stil postane stav: Majice s porukom sve su popularnije na modnim pistama

Lara Bagar

Reuters

Reuters

Koliko god je neki smatrali trivijalnom i ispraznom, moda još uvijek ima tu moć doprijeti do ljudi na nježniji način



U trenutku kada su trendovi u hipreprodukciji pojeli modu a ona se izgubila u recikliranju stilova, moda se poput Trnoružice probudila, pronašla svoj put i pokazala da ima što kazati i poručiti. I to doslovno. Kako? Jednostavno – porukom.


Jer, koliko god je neki smatrali trivijalnom i ispraznom, moda još uvijek ima tu moć doprijeti do ljudi na nježniji način – sa stilom koji može postati i stav. Kao što je nekoć hippie pokret protestirao protiv rata u Vijetnamu, a temeljne su vrijednosti djeca cvijeća izražavala ne samo aktivizmom, muzikom i filmom već i odjećom, kao što je modna butovnica Vivienne Westwood to radila 90-ih, a nastavlja i danas, sada mnogi svoje oštre političke stavove nose ispisane na majicama, jaknama i kaputima. Jer što nam preostaje u eri raspada Europe, Donalda Trumpa, terorističkih napada i rijekama nevinih izbjeglica koje bježe od ratova, bujajućem konzervativizmu i u vremenima kada ništa više nije sigurno i kada je sloboda pod okriljem demokracije sve više mrtvo slovo na papiru jer o svemu odlučuju neki drugi? Tako je i moda reagirala i progovorila porukama koje se zalažu za vrijednosti poput slobode, mira, jednakosti među spolovima i blagostanja. 


U kontingentu recikliranih stilova, proljetne su revije osvježile angažirane kolekcije dizajnera koje su bile prepune feminističkih i drugih snažnih poruka. Sve je krenulo od Diora i prve kolekcije dizajnerice Marie Grazie Chiuri koja je svoj modi debi bazirala na majicama koje su krasile feminističke poruke poput« Girl Power« ili »Girl Bite back«. No, bilo je tu i ekoloških poput »More Bike Less cars«, kao i aktivističkih »Take action« ili »We Matter«. I trend je pročitan i poslan. Nakon feminističkih i drugih snažnih poruka na revijama dizajnerskih kuća, one su stigle i u proljetne kolekcije high street trgovina.




Majice s aktivističkim porukama možda neće promijeniti svijet na bolje, svrgnuti predsjednike ili zaustaviti bombe, ali u ovo je vrijeme svako, pa i najmanje zrno protesta dobrodošlo, radilo se o običnoj pomodnosti ili o stvarnoj zabrinutosti za boljitak društva. Pa ako ništa drugo, onda zato da bi se održao dojam kako malom čovjeku ipak nije svejedno.