Inovacija Ljiljane Buzančić

Haljine s iznenađenjem: Riječka dizajnerica lansirala odjeću koja na svjetlu sunca mijenja – boju

Ivana Kocijan

Posebnost fotosenzitivne boje je u tome da bijela ili svijetla tkanina u dodiru s UV-zrakama mijenja boju i isto se tako kasnije vraća u prvobitnu, temeljnu boju. Posebnost je u promijeni i vizualnom efektu i u osjećaju igre



Kampanja »Glow Smile & Shine« na internetskoj platformi Indiegogo nedavno je najavila potpuno osvježenje u modnoj industriji – fotosenzitivnu tkaninu koja mijenja boju u doticaju sa sunčevom svjetlošću. Iza jedinstvenog projekta stoji brend For You vlasnice Ljiljane Buzančić, riječke dizajnerice s talijanskom adresom koja je oko sebe okupila ekipu djevojaka iz Rijeke od kojih svaka ima svoju ulogu u kampanji, a to su: Lorena Smolčić, Jelena Depope i Morana Stipeč.


– Kampanju smo pokrenuli kako bismo lansirali potpuno osvježenje u modnoj industriji i tako ostvarili veću i bolju proizvodnju, kupnjom adekvatnih strojeva te otvaranjem novih radnih mjesta. Prvi smo u svijetu uspjeli stabilizirati fotosenzitivnu boju na tekstilu što znači da odjeća koju izrađujemo ima efekt iznenađenja. Reakcije su fantastične, svakome izmami osmijeh na lice. Za kampanju smo izradili pet različitih odjevnih predmeta za djecu i odrasle te ih ponudili u više varijanti promjene boje. Pripremamo i kolekciju za proljeće-ljeto 2016. te ćemo uskoro započeti i s proizvodnjom tenisica i balerinki. Projekt je inače započeo u Italiji, u Pratu, gdje je centar tekstilne industrije svijeta. Zbog manjka prostora i kapitala za investicije ne možemo parirati velikim proizvođačima kao što su Zara, Diesel, H&M i ostali, stoga nam je potrebna maksimalna potpora. Moramo dodati da su nam u vođenju projekta pomogli i djelatnici znanstveno-tehnologijskog parka Sveučilišta u Rijeci Step Ri, otkrila je dizajnerica Ljiljana Buzančić.


Osjećaj igre


Kako doznajemo, njezina ideja za stvaranjem kolekcije odjeće koja mijenja boju na svjetlosti sunca stara je više od petnaest godina.




– Budući da me je životni put odveo u Italiju, u blizinu Firenze, gdje je smještena najveća industrija tekstila i proizvodnje, počela sam istraživati mogućnosti. Prije četiri godine, sa saznanjem da pigment postoji na tržištu, u suradnji s timom kemičara uspjela sam stabilizirati boju na sve vrste tkanine i nakon trogodišnjih istraživanja, isti postupak patentirala. Boja i tkanina prošle su laboratorijske nalaze i potpuno su bezopasne za zdravlje, dodala je Buzančić.


Posebnost fotosenzitivne boje je u tome da bijela ili svijetla tkanina u dodiru s UV-zrakama mijenja boju i isto se tako kasnije vraća u prvobitnu, temeljnu boju. Posebnost je u promijeni i vizualnom efektu i u osjećaju igre.


– Kolekcije sam izlagala nekoliko puta, prvi put na sajmu svjetskih proizvođača u Firenzi i vidjela oduševljenje kod svih, od djece do starijih ljudi. Nakon toga su uslijedile tri modne manifestacije Moda Prima, izložbe za svjetske kupce i manje probne kolekcije koje su predstavljene u Japanu, Grčkoj, Portugalu i Španjolskoj. Za sada smo izložili i malu kolekciju odjeće u dućanu Cubus u Tower Centru na Pećinama, pa tamo možete pogledati promjene boje pod UV-lampom, dodala je.


U kampanji, prijašnjem i budućem radu veliku joj pomoć pruža riječka dizajnerica Jelena Depope Yoko te PR-stručnjakinja Lorena Smolčić, a kao asistentica priključila im se i studentica ekonomije Morana Stipeč.


– Budući da je riječ o pionirskom proizvodu u svijetu tekstila, iako postoji tisak s promjenom boje, ali do sada nitko nije radio s bojenjem tekstila, intenzivno radimo na promidžbi projekta kako bismo u njega uključili investitore i brendove. Podigli smo Indiegogo kampanju, ali u sekciji fashion, i nismo zadovoljni rezultatima pa smo je ovih dana modificirali i preselili u sekciju tehnologije. Naime, stručnjaci su nas savjetovali kazavši kako je naš projekt za sada više tehnološki, a manje modni, objasnila je Buzančić.


Ljetni hit


U planu im je predstaviti se i našim proizvođačima cipela, tekstila i kupaćih kostima.


– Voljela bih da naši brendovi među prvima u svijetu za sljedeću sezonu imaju fotosenzitivne kolekcije – dodala je.


Dizajnerica iza koje je bogata dugogodišnja karijera od ovog projekta mnogo očekuje.


– Nakon trideset godina rada kao proizvođačica, modelistica i dizajnerica, uvijek na području Hrvatske, nakon revija u Europi i suradnje s inozemnim brendovima, izuzetno sam ponosna na ovu novost i nadam se da će zaživjeti u punom sjaju proizvodnje, prvo na našem prostoru, s mogućnošću zapošljavanja mladih ljudi, i postati pravi ljetni hit sljedećih sezona, zaključila je Buzančić.