Posljedica štednje

Hrvatska televizija gubi projekte koji donose novac

Siniša Pavić

HRT je tri važna projekta uredno prepustio konkurenciji – utakmice hokejaša i Bingo Hrvatske lutrije RTL-u, dok je Dane hrvatskog turizma dobila Nova TV



ZAGREB Najprije Bingo show, onda prijenosi utakmica hokejaša Medveščaka, da bi se niz nastavio medijskim (ne)praćenjem Dana hrvatskog turizma (DHT). Hrvatska radiotelevizija sva tri spomenuta projekta uredno je prepustila konkurenciji, hokej i Bingo Hrvatske lutrije RTL-u, DHT je dobila Nova TV.


Pače, dva od tri spomenuta projekta izgubljena su bez da je pojašnjeno zašto. Na upit zbog čega HRT od ove godine više nije među organizatorima projekta Dani hrvatskog turizma, manifestacije što ju je sam pokrenuo 1997. godine, s HRT-a stiže rečenica: »HRT će dalje medijski pratiti Dane hrvatskog turizma, no neće sudjelovati kao jedan od organizatora.« 


Hokej s programa javnog servisa, kako je rečeno, nestaje nakon četiri godine jer su zastupnici prava postavili pravni uvjet kojeg, zbog Zakona o HRT-u i Statuta HRT-a, nije bilo moguće riješiti. Bingo show i Dani hrvatskog turizma su zato izgubljeni na gotovo identičan način koji sugerira krajnju nezainteresiranost HRT-a.




I Hrvatska lutrija i organizatori DHT (Ministarstvo turizma, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska turistička zajednica) uputili su poziv za iskazivanje interesa trima nacionalnim televizijskim kućama, da bi se na koncu odlučili što za RTL, što za Novu TV. Koje su stavke ugovora RTL Televizije i Hrvatske lutrije, nije poznato, makar u zaradu RTL telvizije ne treba sumnjati.


A da zarade i nema, tu je gledanost, činjenica da je prvo izdanje emisije »Uhvati Bingo ritam« doseglo 8.7 posto. S druge pak strane, Nova TV će kao odabrani medijski partner DHT, što će se održati u Opatiji 16. i 17 listopada, navodno uprihoditi iz proračuna HTZ-a 1,2 milijuna kuna. Javni servis te novce nije znao ili želio, na poziv Ministarstva i HTZ-a nisu se ni javili, makar su ovaj put, za razliku do svih ovih godina, mogli štogod i zaraditi, ako je istina da su se troškovi HRT-a za dosadašnjih prijenosa penjali do maksimalnih 400.000 kuna. 


Nakon 17 godina na nacionalnoj televiziji su procijenili kako nije od javnoga interesa biti organizatorima DHT i kako im se prijenos ne isplati. Činjenica da u turizmu radi 300.000 ljudi tu nije igrala ulogu. Imperativ da se silom štedi, polako ali sigurno jede program HRT-a. Pitanje je samo, što je slijedeće!?