Nosače zvuka »The Great Otis Redding Sings Soul Ballads« objavljen krajem ožujka 1965., te »Otis Blue/Otis Redding Sings Soul« izdan u studenom iste godine, kritika danas smatra ponajboljim pločama soul glazbe
Skromni počeci
Otis Ray Redding Jr. rođen je 9. rujna 1941.u gradiću Dawson u američkoj saveznoj državi Georgia i od djetinjstva je vezan uz glazbu, budući da mu je otac bio odličan gospel pjevač. Zbog bolesti oca, mladi Otis u petnaestoj godini napušta školu i raznim poslovima pomaže majci da održi obitelj. Među tim poslovima je i glazba kojoj se bitnije okreće 1959. kad dobija honorare za nastupe u slušanoj radijskoj emisiji »Teenage Party« u kojoj odlično oponaša rock pjevača Little Richarda, pjeva u pratećoj skupini Upsetters svog idola Little Richarda, snima s grupom The Shooters prvi singl »She’s Allright« te ulazi kao prateći vokal u skupinu Pinetoppers Johnnyja Jenkinsa s kojima će do 1962. objaviti nekoliko singl ploča koje neće privući veću pažnju, možda i stoga što su u prevelikoj mjeri bile vezane uz oponašanje Little Richarda. Do promjene dolazi te godine u listopadu, i to za snimanja koje grupa Pinetoppers ostvaruje u tada potpuno novim Stax studijima u Memphisu. Budući da snimanje ide jako loše, vlasnik Staxa Jim Stewart pristaje na Reddingov prijedlog i dozvoljava mu da on kao vodeći vokal uz pratnju studijskih glazbenika snimi dvije pjesme. Prva od njih je »Hey, Hey Baby« u brzom Little Richard stilu, a druga je prekrasna balada »These Arms of Mine« koja Stewarta toliko oduševi da odluči objaviti je kao singl pod imenom pjevača. Da je odluka pametna, uskoro potvrđuju radijske postaje i top ljestvice – na R&B top listi ide do 20., a na općoj Bilboard listi do 85. mjesta što je za početnika odlično i osigurava Reddingu njegov prvi nacionalni hit.
Za sve je kriva bivša
Još bolji nastavak
S ova dva albuma Redding je stekao status svjetske zvijezde. Na žalost, 10. prosinca 1967. godine njegov život i karijera bit će prekinuti tragičnom pogibijom kada se avion u kojem je bio Redding i prateći sastav The Bar-Kays srušio u jezero Monoma nedaleko od gradića Madison. Tri dana prije tragedije, Redding je snimio svoj posljednji singl, ujedno i svoju najpoznatiju pjesmu, prekrasnu »Sittin’ On A Dock Of the Bay« koja će postati njegov prvi i posljednji svjetski hit broj jedan, ujedno i prva singl ploča koja je do broja jedan došla nakon smrti njenog izvođača.
Tri od jedanaest pjesama potpisao je kao autor sam Redding, a najčuvenija od te tri je sjajna tema »Respect« koja govori o muškarcu koji svojim radom privređuje dobre novce obitelji i kad nakon posla dođe kući želi malo poštovanja. Plesni i razigrani ritam osiguravao je ovoj pjesmi slušanost i popularnost, ali svjetski hit broj jedan postala je tek dvije godine kasnije, kad ju je duhovito i inteligentno obradila Aretha Franklin pretvorivši ovu macho pjesmu u čistu himnu feminizma. Takva promjena nije bila potrebna sjajnoj ljubavnoj »I’v Been Loving You Too Long« kojom Redding uz za njega tipične duhovite i vrckave stihove glasom i glazbom pokazuje što je to nježni memfiški soul zvuk, kao što u uvodnoj »Ole Man Trouble« potvrđuje kako itekako zna i umije pjevati rhytam and blues.
Nesputana erotika
Uz tri njegove, na albumu su i tri obrade pjesama Sama Cooka, autora i pjevača kojeg je Redding iznimno cijenio i koji je ubijen u prosincu prethodne godine. »Change Gonna Come« prekrasna je i moćna soul balada o smrti, ali i rasnoj nejednakosti, »Wonderful World« nezaboravna je ljubavna pjesma o snazi ljubavi koja cijeli svijet čini divnim, a tema »Shake« kojom počinje B strana albuma plesna je kombinacija rhytam and bluesa, funka i rock and rolla koja vjerno prenosi ozračje Reddingovih koncerata. Preostalih pet pjesama također su hit do hita koji u Reddingovoj izvedbi djeluju veličanstveno pa je tako »Down In the Valley« prekrasna balada puna nesputane erotike koja se uz tekst osjeća i u načinu pjevanja koji spaja nespojivo – sakralnost gospela i erotsku žudnju. Izvredbom »My Girl«, evergreena grupe Temptations, Reedding potvrđuje kako ta pjesma zaista jest klasik, a isto se može reći za prekrasni country blues »You Dont Miss Your Water«, dok je B.B. Kingova »Rock Me Baby«, uz iznova nesputanu dozu erotičnosti, potvrda činjenice kako je Redding jako volio rock, što potvrđuje i maestralna izvedba hita »Satisfaction« koju su mnogi smatrali boljom, a sigurno puno erotičnijom od originala grupe Rolling Stones.