Kazalište Ulysses

Od vešmašine do Like: Sjajan koncert Šerbedžije, Stefanovskog, Tadića i gostiju

Vanesa Begić

Foto: Neven LAZAREVIĆ

Foto: Neven LAZAREVIĆ

Koncertu otvorenja prisustvovala je iznimno brojna publika koja je do posljednjeg mjesta popunila utvrdu Minor i štoviše, nije se tražila stolica više, nego čak četiri reda sjedala više od predviđenog



Premda je ove godine sezona Kazališta Ulysses otvorena istovremeno kada i pulski filmski festival i premda su se te večeri održavala brojna zbivanja u Fažani, Peroju i okolici, koncertu otvorenja prisustvovala je iznimno brojna publika koja je do posljednjeg mjesta popunila utvrdu Minor i štoviše, nije se tražila stolica više, nego čak četiri reda sjedala više od predviđenog.


Najkraći je to rezime koncerta Rade Šerbeždije i gostiju kojima je u subotu navečer otvorena ovogodišnja, 17. sezona Kazališta Ulysses. Loš razglas kumovan jakim udarima vjetra nije spriječio da publika dva sata odsluša gotovo već tradicionalni Šerbedžijin repertoar koji se izvodi prilikom otvorenja sezone ovoga kazališta, ali i dvojicu glazbenih virtuoza – Vlatka Stefanovskog i Miroslava Tadića te gošću, izvrsnu američku violinisticu Yvette Corneliu.


Publika je došla iz Zagreba, Slavonije, Slovenije, ali i Italije, njemačkog govornog područja, a ima onih koji svake godine (ne)vremenima unatoč prate otvorenje sezone ovoga kazališta.




Šerbedžija je počeo koncert monologom o svome životu i veš-mašinama. Veli da se oženio s 23. i da je prva supruga bila balerina, i kada mu je krenulo 1974. godine su »skupili keš i kupili mašinu za veš koj su zvali Hamlet«, a nakon rastave, kada su imali dvije mašine, »njoj je ostala za pranje, njemu za sušenje«.


Naravno, prisjetio se i svih onih koji su omogućili da Ulysses bude ono što je danas, od nezaboravnog Borislava Vujčića, izvevši njegov tekst, a bilo je i skladbi posvećenih, kako je Šerbedžija rekao »barbi Geršaku«, koji je bio alfa i omega Ulyssesa i koji je praktički tu sve radio. Naravno, nije mogla izostati niti »Lika«, koju je Šerbedžija otpjevao sa svojim kćerima Ninom i Milicom, a posvećena je Dušku Ljuštini koji ima unuku koja se zove upravo Lika.


Virtuozi Stefanovski i Tadić, izvrsno raspoloženi, oduševili su brojnu publiku svojim nadahnutim izvedbama koje malo koga mogu ostaviti ravnodušnim, a Stefanovski je naglasio da je ovdje treći ili četvrti put te da ga nanovo svaki put oduševljava ambijent ovog prekrasnog, rajskog otočja. Kazao je da će on i Tadić na njihov poseban način predstaviti »balkanski folklor«.


Yvette Cornelia predstavila se kao izvrsna violinistica, iznimno talentirana i sugestivna u preciznim, nadahnutim interpretacijama, koja se predstavila i kao pjevačica otpjevavši englesku verziju pjesme Livia Morosina.


Šerbedžija se potom u svome obraćanju publici prisjetio i Mate Parlova, legendarnog boksača koji je volio poeziju podsjetivši nazočne da će se predstava njemu posvećena odigrati od 11. kolovoza u utvrdi Minor, a redatelj predstave je Aleksandar Švabić, inače mladi Puljanin koji je debitirao u Ulyssesu prošle godine s Fassbinderovom predstavom »Stranac«.


Predstava »Mate Parlov« nastala je u koprodukciji kazališta Ulysses i BITEF Teatra, gdje glume Katarina Bistrović Darvaš, Lucija Šerbedžija, Jerko Marčić i Dejan Dedić.


Studenti Akademije primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, studija ‘Gluma i mediji’ najavili su publici predstavu B. Brechta »Dobri čovjek iz Sečuana« koja će 24. srpnja biti upriličena u ljetnom kinu na Velom Brijunu.


Prisjetio se Šerbedžija i svoga oca koji je preminuo u 104. godini u siječnju ove godine, a s repertoara nisu mogle izostati »Eleno« te »Nedaj se Ines«. Potom je na kraju nagovorio publiku da napusti gledalište dok oni pjevaju i da pjevaju sve do broda i dalje.