Recenzija

“Oči duše”: Novi Terezin album dostojan značaja i ugleda kraljice

Marinko Krmpotić

Devet godina nakon posljedneg albuma »Zaustavi vrijeme« ova konavoska slavujka našla je u 78. godini života još dovoljno snage za pažnje vrijedan album, ploču koja s jedne strane govori o njenom sadašnjem životnom trenutku, a s druge potvrđuje zbog čega je i zašto Tereza tijekom 55 godina na estradi najveći dio tog vremena provela kao neupitna veličina



»Dok u sebi imam snage, dobro znam – moj život bit će pjesma, bit će san«, stihovi su iz pjesme »U srcu mom«, jedne od onih na albumu »Oči duše« koje vjerno zaokružuju priču o životu Tereze Kesovije i njenoj ogromnoj ljubavi prema glazbi.


Devet godina nakon posljedneg albuma »Zaustavi vrijeme« ova konavoska slavujka našla je u 78. godini života još dovoljno snage za pažnje vrijedan album, ploču koja s jedne strane govori o njenom sadašnjem životnom trenutku, a s druge potvrđuje zbog čega je i zašto Tereza tijekom velikih 55 godina na estradi najveći dio tog vremena provela kao neupitna veličina, kako u bivšoj državi, tako i u Francuskoj, pa na kraju i u samostalnoj Hrvatskoj.


Snažni zvonki glas pun sunca i mirisa Mediterana i dalje je tu, i dalje oduševljava, bilo da pjeva zaista dobre pjesme o neumitnoj prolaznosti i dolasku starosti (»Ostavi me tu«, »Moja priča«, »U srcu mome«, »Oči duše«), tipične ljubavne »Poljubi me«, »Da li ću moći«, »Poezija«) ili o svom voljenom Dubrovniku (»Moj grad«), a ono što dodatno oduševljava je činjenica da Tereza Kesovija i dalje suvereno vlada najrazličitijim glazbenim izrazima uspijevajući svaki od njih potčiniti u tolikoj mjeri da služi samo kao kulisa njenom prepoznatljivom vokalu.


Adria sound




Tako nam u uvodnoj »Ostavi me tu« nudi neobičnu kombinaciju ruske romanse, francuske šansone i mediteranske osjećajnosti da bi potom »U srcu mome« oživjela ono što su je još šezdesetih u Njemačkoj nazvano Adria sound.


Niz ljubavnih pjesama temelji se ponajprije na pomalo melankoličnoj baladičnosti pri čemu glazbeni izraz varira od uspješnog oponašanja nekadašnjieg šlagerskog izraza (»Poljubi me«) do suvremenih pop utjecaja (»Uspomene«, »Posuđeno vrijeme«). Da može pjevati i u ritmu kabarea Kesovija potvrđuje u vrckavoj »Moj grad«, a izuzetno je dojmljiva u nizu odlično izvedenih bržih pop pjesama kao što su hitoidne »Oči duše«, »Poezija« i »Da li ću moći« koje izvodi bolje i uvjerljivije no što to čine cure kojima bi mogla biti baka.


Ostavi me tu


Za kraj nam daruje francuski prepjev uvodne »Ostavi me tu« koja se u prijevodu zove »Plus, loin que l’amour« i jasno pokazuje da još uvijek suvrereno vlada zahtjevnim područjem francuske šansone.


Za kvalitetu albuma svakako su zaslužni i brojni suradnici pri čemu je, kad je o tekstovima riječ u prvom planu mlada sarajevska kantautorica Maya Saar koja je nakon niza razgovora s Terezom složila nekoliko dobrih biografskih pjesama od kojih je najbitnija i najdirektnija »Moja priča«, a bitan doprinos životnoj priči Tereze Kesovije dali su i Đelo Jusić junior te njegova supruga Paula pjesmom »U srcu mome«. Za ljubavne je štorije bio zadužen Branimir Mihaljević koji potpisuje čak tri pjesme, a za hitove su se pobrinuli Bruno Krajcar (»Oči duše«), riječki roker Sandro Bastijančić (»Poezija«) i Davor Jašek (»Da li ću moći«).


Kad je o glazbi riječ, najveći je posao napravio producent Ante Gelo koji je, uz to što je i sam svirao, okupio dobru prateću ekipu i uložio trud koji se nedvojbeno isplatio jer su »Oči duše« album dostojan značaja i ugleda kraljice Tereze.