Božo Vrećo

Njegov sevdah: Boži žene prilaze uplakanih očiju i donose cvijeće

Maja Hrgović

Foto Mladen Pobi / CROPIX

Foto Mladen Pobi / CROPIX



ZAGREB Sve i da nije izuzetan vokalni umjetnik koji osebujnim interpretacijama sevdaha vraća dostojanstvo toj glazbi, Božo Vrećo bi plijenio interes medija i publike svojom pojavom: kad je jučer, jutro nakon odličnog koncerta u Pogonu Jedinstvo, prošetao Zagrebom, za njegovom vitkom figurom obavijenom crnom haljinom, okretale se se glave. U Jedinstvu je promovirao novi album, »Moj Sevdah«, ali i dio materijala s albuma koji najavljuje za sljedeću godinu. Publiku u Zagrebu osvojio je svojim prijašnjim nastupima sa skupinom Halka, a dobar dojam »zacementirao« je na INmusicu. U međuvremenu, razvio je i scenski moćan folklor svojih izvedbi: osvjetljenje pozornice je dramatično, kontrasti su jaki, u dvorani nema piva ni žamora, a iz mračnog partera, žene mu prilaze uplakanih očiju i donose bukete cvijeća. 


Koncert je prvo trebao biti u Močvari, ali je zbog velikog zanimanja premješten u veći prostor susjednog Jedinstva. Bila bi to dobra odluka organizatora da se ne radi o nehumano zagušljivoj dvorani u kojoj se, u gužvi, teško disalo pa su ljudi svako malo morali bježati van udahnuti malo zraka.


Božo Vrećo gradi dinamiku nastupa dojmljivim pokretima, teatralnim stankama i ležernim ćaskanjem u pauzama između pjesama. Publika sjajno reagira na njegovo subverzivno »švercanje« queera u glazbu koja je čvrsto usađena u tradiciju. Odlično je dočekan evergreen sevdah »U Stambolu na Bosforu«, kao i »Lejlija«, koju je posvetio majci. Pjesmu »Tri sestre« izveo je s refrenom na sefardskom, a bolećivu emotivnost koncerta malo je razigrala prpošna koreografija pjesme »Teško meni jadnoj u Saraj’vu samoj«.