Odjeci poljudske noći

Naša reporterka na Ultra festivalu: Iskupljenje u Splitu

Maja Hrgović

foto: Ultra

foto: Ultra

Frustracije su bile velike: u petak navečer najveća zabava na internetu događala se u komentarima na Facebook stranici festivala, gdje su ultranauti gnjevno, ali i s puno ironije i duhovitosti, komentirali lošu organizaciju festivala. Visoka ocjena na društvenim mrežama vrtoglavo se rušila iz sata u sat, koliko je trajala neizvjesnost oko toga hoće li i kad će vrata Poljuda biti otvorena. Informacija o definitivnom ukidanju prvog dana stigla je tek iza 22 sata.



SPLIT – Nije lako bilo iskupiti se tisućama ljutih i ogorčenih posjetitelja mega-festivala Ultra Europe, koji su iz svih krajeva svijeta doputovali u Split radi tri dana maratonskog tuluma elektronske glazbe, a na kraju dobili samo dva, nakon što je petak otpao zbog jake bure koja je zaprijetila sigurnosti posjetitelja na Poljudu.


Frustracije su bile velike: u petak navečer najveća zabava na internetu događala se u komentarima na Facebook stranici festivala, gdje su ultranauti gnjevno, ali i s puno ironije i duhovitosti, komentirali lošu organizaciju festivala. Visoka ocjena na društvenim mrežama vrtoglavo se rušila iz sata u sat, koliko je trajala neizvjesnost oko toga hoće li i kad će vrata Poljuda biti otvorena. Informacija o definitivnom ukidanju prvog dana stigla je tek iza 22 sata.


Dupli dan


Gnjev ultraša razumljiv je i opravdan: tisuće su stajale na kiši pred ulazom, a da se nitko nije udostojio objaviti informaciju o otkazivanju ili odgodi. Najozbiljniji podbačaj ovogodišnje Ultre nije, zapravo, bio vezan za vremenske uvjete, nego za nesposobnost, neprofesionalnost i bezobraštinu odjela za komunikaciju koji je odabrao ljude držati u neizvjesnosti, na kiši, skoro šest sati. To je ljaga na obrazu manifestacije koja je, prema ekonomskom učinku, najsvjetlija točka domaćeg turizma.




Učinjenu štetu organizatori su počeli panično krpati rano u subotu, objavivši nekoliko dobrih vijesti: prvo, oni koji su kupili jednodnevnu festivalsku kartu za petak, moći će je koristiti za ulazak na Poljud do kraja Ultre. Drugo, dio izvođača koji su trebali nastupiti u petak, prebačeno je za subotu popodne. Treće, zbog ranijeg početka drugog dana, koji je počeo već u 13 sati, posjetitelji su dobili mogućnost da dvaput dođu na Poljud (dosad je pravilo bilo da nema izlazaka i ponovnih ulazaka) čime je postignut dojam »duplog dana« – prvi vrhunac dogodio se oko pet popodne, nastupom Armina van Buurena, velike zvijezde europskog EDM-a, kojemu je pak teren pripremio Above&Beyond.


Divna atmosfera


No, već su se u ranim popodnevnim satima počeli pojavljivati novi problemi. Na stadionu se ne može plaćati gotovinom, a bežični sustav plaćanja narukvicama nije radio. Na štandovima su se stvarale goleme gužve, a kvarovi su otklonjeni tek kasno navečer. No, unatoč montipajtonovskim problemima u organizaciji, atmosfera na stadionu bila je divna.


U jednom trenutku sve je napokon sjelo na mjesto: bilo je oko jedanaest sati, dvojac W&W iz petnih je žila isporučivao najbolji set u večernjem terminu, a stadion prepun ljudi, nad čijim su glavama vijorile zastave zemalja iz cijelog svijeta, kao da je gorio dok je s impozantne pozornice pirotehnički spektakl naglašavao najjače trenutke seta. »Ipak se isplatilo«, komentiralo se na društvenim mrežama, a tenzije su napokon spuštene.


Ultra je, kao svjetski brend, izgrađena na ideji tolerancije, prijateljstva, empatije. Nekima se ova nova »hipijevština« može učiniti kao sladunjava utopija, ali čak su i poslovično cinični Splićani spustili gard i prigrlili »Ultra way of life«, koji se manifestira pitomim, toplim ophođenjem prema svima. Nasilju i grubosti na Poljudu nema mjesta, čime se organizatori diče: na nekoj drugoj stadionskoj »masovki« bilo bi za očekivati incidente kakvi ovdje potpuno izostaju. Francuzi su, razumljivo, predmet osobite pažnje i suosjećanja – djevojkama s trobojnicom na obrazima i mladićima umotanima u francuske zastave svi prilaze, grle ih, tapšu po leđima.


Spuštalica


Antiklimaks je, ipak, nastupio u subotu ranije nego što je trebao. Nakon odličnih W&W, oko ponoći je na pult na velikoj pozornici došao nizozemski trio Dash Berlin koji međunarodnu slavu velikim dijelom duguje Arminu van Buurenu koji ih je pogurao na počecima karijere. No, podbacili su. Set je bio sačinjen od kamilica-pjesmuljaka s radija, dosadnih mainstream romansi od kojih odumiru sive stanice, tek mlako izmiksani.


Atmosfera je opadala sa svakom etapom skoro dvosatnog nastupa. Dash Berlin naprosto nije zaslužio ovako dobar termin, što je još jedan krivi korak organizacije, baš kao i odluka da noć zatvori Deadmau5, kvalitetan glazbenik koji je prepoznatljivost izgradio mnogo žešćim plesnim ritmovima nego što ih stvara posljednjih godina, pa je njegov nastup bio prava »spuštalica«.