Automati želja

U čast riječkom filmskom kritičaru: Večer Alda Paquole u Art-kinu

Portal Novilist.hr

Aldo Paquola

Aldo Paquola



Art-kino sa svojom publikom odaje počast riječkom filmskom kritičaru Aldu Paquoli čije su filmske kritike u Novom listu revno pratile generacije čitatelja i ljubitelja filma. U suradnji s Hrvatskim društvom filmskih kritičara, koje je Paquoli ove godine dodijelilo nagradu za životno djelo, odaje se počast filmskom kritičaru onime što najviše voli – filmom.


U čast Aldu Paquoli, ovogodišnjem dobitniku nagrade Hrvatskog društva filmskih kritičara „Vladimir Vuković“ za životno djelo, Art-kino organizira svečanu filmsku večer posvećenu velikom riječkom filmskom kritičaru.


U utorak, 19. studenog u 19 sati, u suradnji s Hrvatskim društvom filmskih kritičara, u Art-kinu se prikazuje Paquolin kratkometražni redateljski prvijenac Automati želja te filmska poslastica po izboru samog kritičara, Veliko žderanje (1973.) talijanskog redatelja Marca Ferrerija.




Eksperimentalni kratkometražni film Automati želja, nastao prije četrdeset godina, donosi poznate lokalne vizure – kadrove INA-ine rafinerije, Guvernerove palače, Trsatske gradine, opatijskog Hotela Continental – uz taktove Mozartove opere Don Giovanni.


Kamera je automat za ispunjavanje želja, a iza nje stoji poznati multimedijalni umjetnik Goran Trbuljak. Svoju premijeru Automati želja imali su davne 1979. godine u Kinu Viševica, a film je prikazan i na smotrama u Centru Pompidou u Parizu i Stedelijk Museumu u Amsterdamu.


Razlog odabira filmskog klasika Veliko žderanje Marca Ferrerija, komične drame o četirima sredovječnim i uspješnim muškarcima koji pokušavaju izvesti samoubojstvo prejedanjem, publici Art-kina u uvodnom obraćanju predstavit će sam Paquola.


Aldo Paquola najpoznatije je ime riječke filmske kritike, dugogodišnji suradnik Novog lista čije su filmske kritike i osvrte revno pratile generacije čitatelja. Zbog jedinstvenog, britkog i beskompromisnog stila, utemeljenog na bogatom filmskom znanju, njegove brojne kritike i eseji naknadno su ukoričeni u zbirke naslova Don Huanovo ponoćno zrcalo, Samozatajni hermafrodit, Retrospectator, dok u nedavno objavljenoj zbirci kolumni Licemjer ovog kritičara otkrivamo, također, kao kroničara grada.


Posljednja u nizu zbirki, Licemjer, bit će dostupna za prodaju u atriju Art-kina, uz druženje s autorom, pola sata prije početka filmskog programa.


Ulaz na program je slobodan, a ulaznice se mogu rezervirati putem e-pošte ([email protected]) i na blagajni Art-kina svakoga dana od 16:00 do 20:30 sati.