Slavni redatelj

Roman Polanski: Mnogo je lakše raditi sa ženom, nego živjeti s njom

Stjepan Hundić

Reuters

Reuters

Sedmi film kojim se slavni francuski filmaš poljskog podrijetla pojavljuje u Cannesu (i njegov prvi film nakon četiri godine kada je također u Cannesu predstavio dramu »Venera u krznu«) ekranizacija je istoimena romana Delphine de Vigan za koji je scenarij napisao još jedan slavni francuski filmaš Oliver Assayas



Redatelj Roman Polanski podsjetio nas je na canneskoj konferenciji za novinare da je film »Prema istinitoj priči« (D’apres une histoire vrai), prikazan posljednjeg dana Filmskog festivala u Cannesu, prvi njegov film koji prati sukob dvaju ženskih likova.


– Radio sam filmove s dvojicom muškaraca i ženom i muškarcem koji se nalaze u nekom konfliktu, ali nikada dvije žene i upravo to je bio glavni razlog zašto sam se prihvatio režije ovoga filma. Bio je to novi izazov za mene – rekao je Polanski.


Sedmi film kojim se slavni francuski filmaš poljskog podrijetla pojavljuje u Cannesu (i njegov prvi film nakon četiri godine kada je također u Cannesu predstavio dramu »Venera u krznu«) ekranizacija je istoimena romana Delphine de Vigan za koji je scenarij napisao još jedan slavni francuski filmaš Oliver Assayas. U središtu je priče toksičan odnos dviju žena: pariške književnice (Emmanuelle Seigner) i misteriozne Elle (Eva Green), koja je njome opsjednuta.




– Moram priznati da su me privukli i elementi trilera u ovoj priči. Triler je žanr s kojim sam često koketirao u svojoj karijeri, posebno u svojim počecima kad sam gradio svoj redateljski put, pa sam se snimajući ovaj film osjećao na poznatom i sigurnom teritoriju – otkrio je Polanski, koji i na početku devetog desetljeća života fizički izgleda nevjerojatno mladoliko.


– Jednostavno je snimati s vlastitom suprugom; kad smo na setu naš odnos je u domeni profesionalnog – rekao je Polanski o (čestoj) filmskoj suradnji sa svojom suprugom Emmanuelle Seigner, kojoj je dao jednu od dviju glavnih ženskih rola u filmu. – Ali moram vam priznati da nije jednostavno biti suprug glumice koja je zvijezda. Kad se nakon napornog dana snimanja vratimo kući ona želi razgovarati o ulozi, a ja bih se samo htio odmoriti i zaboraviti na film tu večer. Mnogo je lakše raditi sa ženom nego živjeti s njom – zaključio je je Polanski kroz smijeh.


Ni Polanski nije bio pošteđen pitanja o kontroverzi oko sukoba između streaming servisa i kinoprikazivača, u kojem se u glavnoj ulozi našao Netflix.


– Ne znam koliko sam ja prava osoba da bih vam nešto pametno rekao o tome; mislim da će budućnost dati odgovore na ta pitanja – rekao je kratko redatelj pa nastavio objašnjavajući da Netflix i ostali streaming servisi prema njegovu mišljenju ne predstavljaju opasnost za naviku odlaska u kino, jer publika ne ide u kino zbog boljeg zvuka, većeg platna i udobnijih sjedala, već zbog iskustva grupnog gledanja filma.


– To je dio naše psihologije još od vremena starih Grka i Rimljana i njihovih kazališnih predstava. Sjećam se kad su se pojavili walkmeni pa kasnije MP3 plejeri i razni gadgeti, govorilo se da je to početak kraja koncerata uživo, a danas vidimo da koncerti privlače više publike nego ikada prije – rekao je Polanski.