U novom ruhu

Novi vizualni identitet Pulskog filmskog festivala kreirat će mladi Duje Jurić

Zoran Angeleski

S prošlogodišnjeg izdanja Festivala

S prošlogodišnjeg izdanja Festivala

Izabranog autora, splitsko-zagrebačkog dizajnera Duju Jurića, pitali smo da nam riječima predstavi rad, budući da će vizualna rješenja biti predstavljena javnosti tek 22. veljače



PULA – Novi vizualni identitet predstojećeg, 65. pulskog filmskog festivala kreirat će mladi splitsko-zagrebački grafički dizajner Duje Jurić, nakon što je posljednjih šest godina to radio Studio Sonda. O tome je jednoglasno odlučio ocjenjivački sud u sastavu: Ketrin Miličević Mijošek, ravnateljica Muzeja suvremene umjetnosti Istre, Davor Kliman, ravnatelj pulske srednje Škole primijenjenih umjetnosti i dizajna, Jasna Jaklin Majetić, predsjednica Upravnog vijeća Pulskog filmskog festivala, Gordana Restović, ravnateljica PFF-a i Sanela Pliško, glasnogovornica PFF-a.


U PFF-u kažu da je prijedlog rješenja promišljen i cjelovit, da objedinjuje visoku obljetnicu te da je razrađenom pričom intrigantan i visokoprimjenljiv. Naime Javna ustanova PFF je 19. prosinca 2017. raspisala natječaj za izradu vizualnog identiteta, a do roka za dostavu prijedloga – 22. siječnja 2018. u 12 sati – primljeno je ukupno 15 zatvorenih omotnica s 18 prijedloga.


»Dobri duh festivala« bio je slogan kojim se 2007. započelo s novim identitetom festivala. Uslijedio je slogan »Film pod kožom«, da bi zatim uslijedio »Film pod zvijezdama«.


Novo značenje




Izabranog autora novog vizualnog identiteta PFF-a Duju Jurića – koji inače dijeli ime i prezime s poznatim akademskim slikarom – pitali smo da nam riječima predstavi rad, budući da će vizualna rješenja biti predstavljena javnosti tek 22. veljače.


Logotip i znak ostaju isti


Logotip i znak ostaju isti



– Inspirirao sam se sloganom »Film pod zvijezdama«, što je specifično za Pulu i Pulski filmski festival. Osim zvijezda, inspiracija mi je bila i sama pulska Arena, odnosno njeno gledalište pod zvijezdama, kao i 65. obljetnica filmskog festivala – kazao je Jurić, koji je rođen 1988. u Splitu, a živi u Zagrebu. Nakon završetka splitske srednje škole za dizajn i grafiku upisao je u Zagrebu studij grafičkog dizajna na Grafičkom fakultetu. Tijekom studija radio je s raznim klijentima te se predstavljao solo projektima u kojima je, kako sam kaže, slobodno mogao izraziti svoju strast prema dizajnu, fotografiji i umjetnosti.


– Svojim radom uvijek pokušavam naći novi način da ispričam priču, različitu od drugih, dajući joj novo značenje te snažan i prepoznatljiv vizualni jezik. Glavni cilj je stvaranje koncepata koji nisu samo vizualno privlačni, već i funkcionalni u svom okruženju i s velikim utjecajem na potrošača – ističe Duje Jurić.


Visoka obljetnica


Prema riječima ravnateljice PFF-a Gordane Restović, povod za raspisivnaje natječaja je 65. obljetnica Festivala. Pitali smo je zašto je prekinuta suradnja sa Sondom, započeta 2012. godine.


– Petogodišnja suradnja sa Studiom Sonda bila je vrlo uspješna, pojedine kampanje nagrađivane, no mišljenja smo da je visoka obljetnica bila prilika kojom se mogao potražiti drugi i drugačiji pristup Festivalu. Natječaj je bio javno raspisan te se i Studio Sonda mogao javiti sa svojim svježijim prijedlogom – kaže ravnateljica.


– Logotip i znak festivala (žuta Arena s nazivom »Pula film Festival« op. a.) ostali su konstanta koja se ne mijenja, a mogućnost da se dizajneri jave na stvaranje dijela povijesti vizualnog identiteta Pulskog filmskog festivala bit će, počevši od ove godine, na raspolaganju od izdanja do izdanja. Namjera nam je svake godine imati natječaj i dati priliku drugim autorima da sudjeluju i čine dio naše priče te i na taj način pokazati otvorenost i suvremenost jednog od najstarijih filmskih festivala – zaključuje ravnateljica.