U programu "Horizonti"

Kratki film “Belladonna” i koprodukcija “Trema” na festivalu u Veneciji

Hina



ZAGREB - Hrvatski kratkometražni igrani film “Belladonna” Dubravke Turić i manjinska hrvatska koprodukcija “Trema” grčkog redatelja Yorgosa Zoisa uvršteni su u natjecateljski program “Horizonti” 72. Međunarodnog filmskog festivala u Veneciji, koji će se održati od 2. do 12. rujna.


“To je fenomenalna vijest za sve nas, cijelu ekipu i hrvatski film, nisam mogla vjerovati kada sam čula, mislila sam da se radi o nečijoj lošoj šali”, rekla je Dubravka Turić za Hinu. Filmom se profesionalno bavi proteklih dvadesetak godina, kao montažerka je radila na više od 20 igranih, eksperimentalnih i animiranih filmova, te više od 200 reklamnih spotova, a kao scenaristica na televizijskim serijalima “Svlačionica”, “Mjenjačnica” i “Koleđicom po svijetu”.


Kaže da je za film “Belladonna”, na kojem potpisuje režiju, scenarij i montažu, ideju dobila još prije nekoliko godina, no trebalo joj je neko vrijeme da skupi hrabrosti i krene u njegovu realizaciju.




“Film smo snimali u ovo vrijeme prošle godine, nedavno smo ga završili i sada kreće po festivalima”, najavila je Turić, predstavljajući u srijedu svoj redateljski prvijenac u zagrebačkom kinu Europa, u organizaciji Hrvatskog audiovizualnog centra, koji ga je od početka financijski podupirao.


“Belladonna” prikazuje tri žene različite životne dobi i porijekla u oftalmološkoj čekaonici. Osluškujući razgovor starijih žena, najmlađa od njih saznaje o tragedijama koje su im se dogodile, što njezinu dotadašnju ravnodušnost pretvara u osjećaj bliskosti.


“Tema filma je ljudska percepcija, kako površno gledamo jedni druge i koje sve predrasude i problemi iz toga proizlaze. Posebno mi je bio zanimljiv kontrast između unutarnjeg i vanjskog svijeta, onoga oku vidljivo i nevidljivo, te povezati to s pričom o renesansnim belladonama, ženama u Italiji koje su si zbog ljepote, kako bi imale široke zjenice, oštećivale vid”, rekla je Turić. “Ta ideja ljepote tematizira se kroz glavnu junakinju, ali kao buđenje unutarnje ljepote što ju na neki način povezuje s belladonama”, dodala je.


Turić smatra da će sudjelovanje na festivalu u Veneciji za film biti “veliki vjetar u leđa”, osobito zato što ubuduće želi snimati i dugometražne filmove. Već ima u planu par projekata, omnibus u okviru kojega će režirati jedan kratki film i za koji sada očekuje rezultate natječaja, dok na drugome još radi.


Direktor fotografije “Belladonne” je Branko Linta, producent je Spiritus movens, a glavne uloge tumače Aleksandra Naumov, Lana Barić, Nada Đurevska, Anita Matković i Dražen Kuehn.


Grčko-hrvatsko-francuski film “Trema” prati premijeru najiščekivanijeg avangardnog kazališnog komada godine, koji se nakon dolaska naoružanih ljudi na pozornicu pretvara u kolektivni performans koji ruši granice između fikcije i zbilje. Riječ je o dugometražnom prvijencu nagrađivanog grčkog redatelja i scenarista Yorgosa Zoisa, koji je prije tri godine u Veneciji osvojio EFA nagradu za svoj kratkometražni film “Out of Frame”.


Po Zoisovim riječima, publika koja je dolazila na snimanje bila je stvarna i reagirala je bez ikakvih redateljskih uputa, čime je htio postići da se svatko može poistovjetiti s ljudima u kazalištu koji postaju taoci mita koji su sami stvorili.


Hrvatski koproducent je “Jaako dobra produkcija” u suradnji s Nukleus filmom, a tehničku podršku je pružio Tuna film. Od hrvatske ekipe na snimanju su sudjelovali, među ostalima, kostimografkinja Zorana Meić, prvi asistent snimatelja Tomislav Sutlar, tehničar digitalne obrade slike Pavel Posavec i snimatelj tona Hrvoje Petek.


Jonathan Demme, redatelj slavnog filma “Kad jaganjci utihnu”, na čelu je ovogodišnjeg žirija programa “Horizonti”, koji prikazuje nove svjetske trendove i redatelje te već etabliranih autore, a jedan je od dva natjecateljska programa venecijanskog festivala.


Hrvatski filmaši na Mostri će se predstaviti i na Venice Film Marketu, na kojem će se 4. i 5. rujna predstavljati projekti kojima do dovršetka treba još 30 posto financijskih sredstava.


U selekciju 15 projekata ušli su film “Comic Sans” Nevia Marasovića i nizozemsko-belgijsko-hrvatska koprodukcija “When My Father Became a Bush”, koji će se za oko mjesec dana u cijelosti snimati u Hrvatskoj, u koprodukciji Nukleus filma.


Venice Film Market prošle je godine okupio 261 distributera i 66 prodajnih agenata, te više od 1500 filmskih profesionalaca iz 57 zemalja.