Još sedam dana

Split spreman za Ultru: Čak 250 sati glazbe u izvedbi više od 120 DJ-a

Mario Matana

Foto Cropix

Foto Cropix

Osam pozornica, 180.000 ljudi iz više od 140 zemalja, 120 novinara iz svijeta te jedinstvena prilika za uživanje u glazbi brojnih DJ-a… Dio je to impresivnih brojki Ultra Europe festivala



SPLIT Jedan od najvećih regionalnih i europskih festivala elektronske glazbe Ultra Europe za tjedan dana, 9. srpnja, počet će u Splitu koji je kao i stadion Poljud na kojem će se održavati te lokacije na Hvaru i Braču, u potpunosti spreman za prihvat oko 180 tisuća posjetitelja iz oko 140 zemalja svijeta i više od 120 DJ-eva. Službena presica predstojeće Ultre odisala je pozitivnom atmosferom – i ne čudi, osim organizatora i čovjeka zaslužnog za dovođenje ovog brenda u Hrvatsku, Joea Bašića, sudjelovali su čelni ljudi turizma, grada i županije, a oko ovakvog megaprojekta vrti se »brdo« novaca.


Posebno su zanimljivi, kažimo i pozitivni, osvrti zamjenika gradonačelnika Splita Gorana Kovačevića i Joe Bašića na problem koji je posljednje dvije Ultre izazvao najviše kritika – nedostatak javnih nužnika. Potpuno je jasno kako organizator prati komentare posjetitelja, i u Banovini su uvidjeli gorući problem, pa se ove godine ne očekuju takvi problemi. Gotovo da su se i ispričali nezadovoljnim stanarima okolnih kvartova u čijim dvorištima se obavljala nužda, ali su i pozvali Splićane na toplu dobrodošlicu gostiju iz najmanje 143 države svijeta.


Snažna ekipa


Drugi problem, (ne)funkcioniranje bezkontaktnih narukvica za ulaz, također će biti otklonjen i testiran tako da ne bi trebalo dolaziti do gužvi na ulazu…




– Ponosan sam što smo treću godinu zaredom ovdje, od početka smo snažna ekipa i svi smo danas tu, iza nas kao organizatora ovog projekta su i Ministarstvo turizma i Grad Split. Nadam se da će nas podržati i ubuduće, projekt je ovo na kojem se prošle godine potrošilo preko 500 milijuna kuna, ove godine očekujemo gotovo 200 tisuća posjetitelja pa držim da je potpuni uspjeh bila odluka o produljenju festivala na sedam dana. Bilježimo snažan rast prodaje karata iz Amerike, Kanade, Australije, Brazila,… Njima je danas privlačnije doći na događaj koji traje sedam dana. Razgovarao sam i s vlasnicima licence Ultra festivala, smatramo da Ultra u Splitu može postati najveći glazbeni događaj u Europi. Za ovu godinu smo pripremili četiri stagea na Poljudu, od ukupno osam pozornica i 250 sati glazbe na Ultra »ludilu«: Main Stage, Megastructure, Resistance Stage i UMF Radio Stage,  najavio je »alfa i omega« organizatora, tvrtke Adria MM Produkcija.


Najveća imena


Kako je tijekom priprema za treću Ultru bilo govora  i o širenju službenog dijela programa na Brač (Bol), odnosno Vis, pored četiri dana u Splitu, dana za jedrenje te Ultra Beacha u Hvaru, situaciju je razjasnio Bašić.


– Znali smo imati problema s našim poslovnim prijateljima, objašnjavajući im kako Hrvatska nema samo otok Hvar, stoga smo planirali proširiti program. No, službeno nećemo koristiti ime Ultra Europe za događanja, ali ćemo se svejedno družiti u Fort Georgu na Visu… Naši gosti će ići na otoke i u sklopu Yacht Weeka, koristimo 450 jedrilica kao smještajni kapacitet te iako ne organiziramo odlaske na druge otoke, sugeriramo našim gostima da vide i druga mjesta, kazao je Joe Bašić.Nije se u četvrtak u friško renoviranom hotelu Park puno govorilo o uistinu moćnom line-up-u pa je red ako ništa drugo samo spomenuti neka od najvećih imena današnje scene elektronske glazbe: Chemical Brothers, Armin van Buuren, Tiesto, Nicky Romero, David Guetta, Hardwell, Afrojack,…

Složni su bili svi kako je Ultra Europe vrhunski glazbeni događaj koji je »povukao« cjelokupni splitski, dalmatinski turizam. Ministar turizma Darko Lorencin upravo je naglasio činjenicu kako je Ultra za Split i Dalmaciju »ključna priredba kroz koju regija može pokazati svoje atribute«. Nabrojao je ministar i pregršt neizravnih pozitivnih učinaka, osim direktnog priliva novca, od privlačenja mladih ljudi koji će sutra doći sa svojim obiteljima preko oglašavanja destinacije posebnim kanalima distribucije kroz reklamiranje Ultre.


– Neupitna je naša podrška Ultra Europe, vodili smo razgovore i oko organizacije iduće dvije sezone koje bi trebale biti neupitne, a nadamo se i da će u idućih pet godina, do 2022. godine Ultra održavati kod nas.


Čestitao je ministar organizatorima, a festival elektronske glazbe i obožavatelji se dobro slažu s novim sloganom ministarstva turizma za Hrvatsku – Full of life.


Desant posjetitelja


Predstavnici turističkih zajednica – Alijana Vukšić iz Splita, Joško Stella iz županije te Ratomir Ivičić iz Glavnog ureda HTZ-a – nisu puno »gnjavili« brojkama – smještajni kapaciteti u Splitu gotovo su se udvostručili u tri-četiri godine, i susjedni gradovi pune svoje kapacitete gostima koji dolaze na Ultru pa se tako i cijena nivelira, sve više mladih, urbanih gostiju stiže iz dalekih destinacija te Split, Dalmacija i Hrvatska postaju prepoznatljivi u svijetu olakšavajući nastup na nesklonim tržištima… Postoje doduše i neki problemi, desant posjetitelja – kako je opisao dogradonačelnik Goran Kovačević – izaziva strahovit pritisak na destinaciju ne samo po pitanju smještaja. Sve u svemu, Ultra Europe je dobrim dijelom zaslužna za renesansu turizma – nećemo krasti citate, kazao i je to dogradonačelnik Kova –  a na domaćinima koji žive od turizma, glazbe i ovakvih evenata je briga oko infrastrukture i stvaranja atmosfere dobrodošlice.