SVIJETLANA PODLESNIK, PREDSJEDNICA UPRAVE NEUROTHA, TVRTKE ZA SLUŠNA POMAGALA I SAVJETOVANJE

Mi vas razumijemo, kad vi više ne razumijete svijet oko sebe

P. N.

Tvrtka Neuroth četiri je generacije zaredom u vlasništvu obitelji Schinko - Neuroth i već više od 108 godina poboljšava kvalitetu života osoba s oštećenjem sluha



S više od 108 godina tradicije i iskustva, Neuroth je najstarija austrijska obiteljska tvrtka za akustiku slušnih pomagala, a danas suvremena multinacionalna kompanija s više od 220 slušnih centara u Austriji, Švicarskoj i Lihtenštajnu, u Njemačkoj, Francuskoj, Sloveniji i u Hrvatskoj. U našoj zemlji, hrvatska tvrtka kćer Neuroth slušna pomagala d.o.o. započela je s radom u listopadu 2011., otvorila je od tada sedam slušnih centara, dva u Zagrebu te po jedan u Splitu, Osijeku, Varaždinu, Dubrovniku i u Rijeci. K tome, tvrtka uskoro otvara, u ovom dijelu Europe, jedinstveni centar za dječju akustiku u sklopu slušnog centra u Zagrebu na Rebru, Kišpatićeva 12.  O tome kao i o stručnim i tehnološkim uslugama koje tvrtka Neuroth u Hrvatskoj pruža svojim klijentima, razgovarali smo s predsjednicom Uprave Svijetlanom Podlesnik. 


Je li kvaliteta vaših usluga u Hrvatskoj jednaka kao, primjerice, u Austriji ili u Švicarskoj?


– Od prvoga dana rada na hrvatskom tržištu beskompromisno smo uveli razinu kvalitete i standard usluge koji su sinonim za Neuroth diljem Europe. Ako posjetite Neurothov najsjeverniji slušni centar u njemačkom Kielu  ili najjužniji Neurothov slušni centar u hrvatskom Dubrovniku nećete uočiti razliku u kvaliteti usluge, razini stručnosti naših akustičara ili u izgledu slušnog centra. U Hrvatskoj zapošljavamo dvadesetak vrhunski educiranih stručnjaka iz područja elektrotehnike, medicine, logopedije, lingvistike i fonetike. Multidisciplinarna znanja naših akustičara preduvjet su za obavljanje dnevnih zadataka na najvišoj razini, jer jedino tako možemo opravdati Neurothove zahtjeve u pogledu stručnosti i profesionalnosti, ali i empatije i strpljenja koji su potrebni za rad s ljudima.




Osim educiranog tima stručnjaka, u vašem je poslu iznimno važna i opremljenost slušnih centara.  Što nudite  svojim klijentima?


– Standardi Neurotha uključuju savjetovanje i besplatno testiranje sluha, a opremljenost naših slušnih centara u potpunosti je prilagođena potrebama naših klijenata. Srce svakog našeg slušnog centra je gluha komora ili kabina u kojoj akustičari mogu simulirati veliki broj različitih slušnih situacija iz svakodnevnog života, ali i provesti tonsku i govornu audiometriju čiji nam rezultati omogućuju precizan odabir slušnog pomagala koje optimalno odgovara oštećenju sluha i slušnim potrebama klijenta. Nakon dodjele pomagala započinje proces prilagodbe na nošenje slušnog pomagala. Redovita komunikacija s našim klijentima i dodatna prilagodba pomagala u procesu privikavanja ključ su uspjeha i razlog njihovog zadovoljstva.



Elektronički čipovi koji se ugrađuju u svako slušno pomagalo sve su manji i snažniji pa su i slušna pomagala sve manja, snažnija i estetski ljepša. Neuroth ima i specijalna pomagala namijenjena dječjem uhu



Sluh je prvo osjetilo čovjeka, uho je osjetilni organ koji se prvi razvija, a tvrtka Neuroth otvara prvi slušni centar za djecu u Hrvatskoj, ali i u ovom dijelu Europe. Kakav pristup prema djeci njeguje vaša tvrtka? 


– Naše akustičarke za slušna pomagala magistra fonetike i lingvistike Maja Lakuš i magistra logopedije Mirna Barač specijalizirane su upravo za dječju akustiku. Radi što inovativnijeg pristupa problemu oštećenja sluha kod djece Maja i Mirna provele su tri tjedna u Južnoafričkoj Republici gdje su imale priliku posjetiti jednu od najmodernijih institucija za djecu s oštećenjem sluha koja obuhvaća dijagnostički, rehabilitacijski, ali i edukacijski centar u kojemu se njeguje inkluzivni pristup. Praksa trajne edukacije djelatnika, usvajanje najnovijih znanja i standarda među trajnim su ciljevima Neurothovog poslovanja.


Pretpostavljam da se radi o znatnoj investiciji.


– Do sada smo u Hrvatskoj investirali preko 4 milijuna eura.


Koje su osnovne razlike slušnog centra za djecu i onoga za odrasle?


– Slušni centar za dječju akustiku potpuno je prilagođen potrebama djece, ali i njihovim roditeljima. I to od najnaprednije medicinske  tehnike do informacijskog materijala. Kako bismo pružili odgovore na brojna pitanja roditelja s kojima se suočavaju od prvog saznanja o oštećenju sluha njihovog djeteta, tiskali smo specijalni priručnik, savjetnik za roditelje „ Male uši velika odgovornost“. Ovim putem zahvaljujem prim.dr.sc.  Borutu Marnu, specijalistu otorinolaringologije i audiologije s Klinike za dječje bolesti Zagreb na suradnji i vrijednim komentarima prilikom izrade priručnika.


Ako se ne otkriju i ne liječe, oštećenja sluha kod djece mogu imati teške posljedice za njihov razvoj. Kako pomažete da se djetetu s oštećenim sluhom vrati samopouzdanje i sigurnost?


– Nakon audiološke obrade u suradnji s liječnicima i dodjele odgovarajućeg slušnog pomagala djetetu, vrlo je važno u proces rehabilitacije uključiti i ohrabriti roditelje, koji se često teže nose s oštećenjem sluha svog djeteta nego samo dijete. Iznimno je važan i naš multidisciplinarni pristup koji podrazumijeva tijesnu suradnju pedijatra, otorinolaringologa, akustičara za djecu, audiorehabilitatora, logopeda, odgajatelja i učitelja. Zajedničkim radom i pristupom prilagođenim djeci, omogućujemo im bolji sluh.



Inače, prema našim saznanjima i analizama, procjenjujemo da je u Hrvatskoj oko 450.000 osoba s oštećenjem sluha. A kad govorimo o djeci u dobi od rođenja do 18-te godine života, godišnje ih je  tristotinjak koja su pogođena gubitkom sluha.


Poput otiska prsta i svako oštećenje sluha je drugačije, individualno. Možete li pomoći svima?


– Uz potpunu i temeljitu dijagnozu liječnika specijalista moguće je pristupiti kvalitetnom odabiru slušnog pomagala i rehabilitaciji odnosno praćenju odraslih i malih klijenata. Kvalitetna komunikacija koju nastojimo ostvariti s liječnicima obiteljske medicine, pedijatrima, specijalistima otorinolaringologije te institucijama kao što je HZZO, preduvjet su za pružanje adekvatne pomoći i usluge svima koji je trebaju.


Unatoč važnosti sluha, potrebno je čak sedam godina da osoba osvijesti da ima problem i da potraži pomoć. Što biste savjetovali ljudima koji se suoče s nagluhošću iz bilo kojeg razloga?


– Danas smo svi izloženi neprestanoj buci, buka ‘pogađa’ sve dobne grupe, a uho je jedan od najosjetljivijih organa. Gubitak sluha nosi brojne posljedice u medicinskom smislu, ali i u socijalnom kontaktu i izravno utječe na psihičko zdravlje. Neuroth se brine i za preventivnu individualnu zaštitu sluha, stoga u našoj ponudi imamo i zaštitu za sluh namijenjenu zaposlenima u industriji, lovcima, motoristima, plivačima, muzičarima itd.  Pozivam sve koji osjećaju potrebu da dođu u naše slušne centre i besplatno testiraju svoj sluh ili se posavjetuju s našim stručnjacima kako bi na vrijeme poduzeli potrebne korake u očuvanju zdravlja svoga sluha. Mi volimo svako uho! I na taj način u svakodnevnom poslovanju živimo Neurothovu filozofiju.


Je li točno da je danas slušno pomagalo, zahvaljujući inovativnosti i tehnologiji posljednjih generacija koje koristi tvrtka Neuroth, samo ‘buba’ u uhu?


– Elektronički čipovi koji se ugrađuju u svako slušno pomagalo sve su manji i snažniji, pa su i slušna pomagala sve manja, snažnija i estetski ljepša. Neuroth ima i specijalna pomagala namijenjena isključivo dječjem uhu. Ona se razlikuju po svojim tehničkim karakteristikama, ali i materijalima od kojih su izrađena, otpornosti na prašinu i vodu, ali i po izgledu i boji kućišta.



Standardi Neurotha uključuju savjetovanje i besplatno testiranje sluha, a srce svakog našeg slušnog centra je gluha komora ili kabina u kojoj akustičari mogu simulirati veliki broj različitih slušnih situacija iz svakodnevnog života



Na koji način osoba koja odlučiti riješiti svoj problem sa sluhom može postati vaš klijent?


– Dolaskom u Neurothov slušni centar besplatnim testiranjem sluha utvrdit će se eventualni gubitak sluha odnosno oštećenje. Slijedi odlazak liječniku obiteljske medicine i specijalistu otorinolaringologu odnosno audiologu koji će obaviti detaljnu audiološku obradu. Ukoliko se utvrdi potreba za slušnim pomagalom specijalist izdaje doznaku, a potom naši stručnjaci, u komunikaciji s klijentom, odabiru slušno pomagalo koje optimalno odgovara njegovom oštećenju sluha i zadovoljava njegove slušne potrebe. Nakon što uputnicu odobri HZZO, ovaj dio procedure završava, a počinje stručna potpora u procesu privikavanja na nošenje slušnog pomagala.


Partneri ste s bolničkim specijalistima za uho, grlo, nos, s HZZO-om kao i s Ministarstvom zdravlja te s Agencijom za lijekove i medicinske proizvode. Kako, kao strani investitor, surađujete s hrvatskim institucijama?


– Od samog početka rada i dolaska u Hrvatsku prije četiri godine, Neuroth je njegovao i razvijao suradnju sa svim institucijama na najvišoj razini. To podrazumijeva ispunjavanje svih standarda, zakona, propisa i svega ostaloga što Hrvatsku čini specifičnom, tranzicijskom državom, kako prije tako i nakon ulaska u EU. Naš je veliki  izazov beskompromisno prenošenje kvalitete koju Neuroth uživa u svim državama u kojima je prisutan pa tako i u Hrvatskoj. Tvrtka Neuroth slušna pomagala je tvrtka kćer austrijskog koncerna, ali je to zapravo hrvatska tvrtka koja gradi svoj uspjeh na otvorenoj suradnji i profesionalnom pristupu.


Treba reći da tvrtka Neuroth sudjeluje i u humanitarnom radu, a u Hrvatskoj je posebno odjeknula pomoć koju je vaš tim pružio dječaku Milanu Basarcu. Podsjetite naše čitatelje o čemu se radi.


– Utemeljiteljica međunarodnog koncerna Neuroth bila  je gospođa Paula Neuroth koja je i sama imala oštećenje sluha. Stoga su njezino razumijevanje i empatija za osobe s gubitkom sluha ugrađeni u srž poslovanja Neurotha. Posebno smo osjetljivi na djecu pa smo tako dječaku Milanu Basarcu  donirali  dva najmodernija slušna pomagala, a uz rehabilitacijski program njegov napredak nije izostao. Imamo puno ideja kako nastaviti humanitarni rad za dobrobit djece s oštećenjem sluha u Hrvatskoj, jer  potrebe su velike.


Imate bogato inozemno poduzetničko iskustvo, no čemu pripisujete uspjeh investicijske priče u Hrvatskoj?


– Nakon 30 godina koje sam provela u inozemstvu ili, kako se to često kaže, u dijaspori, povratak  u Hrvatsku za mene je bio i ostao pravi izazov. Oduvijek sam znala da ključ uspješnog poslovanja čine ljudi. Imam odličan najuži tim mladih i sposobnih menadžera koji čine Iva Šimunec i Dalibor Lončarić, kao i tim voditelja slušnih centara i educiranih stručnih djelatnika odnosno Neurothovih akustičara. Oni su moji pouzdani suradnici u svakodnevnom poslovanju, ali i u zajedničkom širenju tvrtke i osvajanju liderske pozicije na hrvatskom tržištu koju Neuroth svojom kvalitetom istinski zaslužuje.  Također, imam snažnu potporu naše matične kuće Neuroth AG, kao i tima stručnih vanjskih suradnika i vjerujem da ćemo zajednički nastaviti nizati poslovne uspjehe.