Foto Roni Brmalj
Da pobjede Villa Covri, Monvi Luxury Suites i Teatro suite and Rooms odlučivale su nijanse jer velika većina finalista predstavlja sam vrh hrvatskog iznajmljivačkog potencijala
Brtonigla, Split i Rijeka ili vrlo precizno – Villa Covri, Monvi Luxury Suites i Teatro suite and Rooms pobjednici su akcije Najiznajmljivač koju su zajedničkim snagama organizirali Hrvatska turistička zajednica, Glas Istre i Novi list. Nakon skoro tri mjeseca i šest tisuća prijeđenih kilometara koliko je bilo ukupno potrebno da se posjeti mjesta gdje se nalaze finalisti izbora, komisija koju su sačinjavali predstavnici medija i HTZ-a izglasala je pobjednike.
Podsjetimo, najprije je, s proljeća upućen poziv iznajmjivačima da se unutar tri definirane kategorije prijave na natječaj. Oni su u svojoj dokumentaciji morali istaknuti participaciju unutar pet, family, bike, green & eco i hikes frendly kategorija, te bed&breakfast kao i turizam bez barijera spremnosti. Također, obavezno se konzultirala njihova web prezentacija te se tako od više stotina pristiglih prijava odredilo one koji zadovoljavaju plasman u drugi krug.
Zadovoljstvo obilaska
Njihov je obilazak, posjet lokaciji i realni, ne samo virtualni, doživljaj prostora u kojem se nalaze kao i njegov suodnos s istaknutim vrijednostima i varijablama određivao smjer kojim će se kretati u drugom, finalnom krugu. Zvuči pomalo komplicirano, da bi u naravi sve bilo znatno jednostavnije. Srećom, i ovdje je realni svijet ipak još uvijek puno jasniji, pa i iskreniji, od onog samo – virtualnog.
Na kraju, da je bilo lako izdiferencirati najbolje – nije. U konačnici su presudile nijanse jer jako je mnogo iznimno kvalitetnih iznajmljivača i njihovih objekta u koje se ulažu nemala sredstva. Upravo zbog izjednačenosti, u svakoj smo kategoriji istaknuli Top5, mogli smo i Top10 jer osim desetak posto onih koji baš i ne zaslužuju vrh, svi su ostali s razlogom došli u finalni izbor i tako na neki način automatizmom postali pobjednicima.
Ono na što nas je nagnala sama akcija, uranjanje u sve ljepote hrvatske iznajmljivačke ponude, bile su posebne kategorije koje su nam se na neki način nametnule same od sebe. A i kod njih, iako ističemo samo pobjednika, bez imalo smo krzmanja mogli istaknuti još po dvoje jer i tu je bila riječ o nijansama.
K tome, upravo su to kategorije gdje iznajmljivači imaju jako puno prostora za napredovanje. Nedovoljno su još uvijek maknute barijere za ljude koji se teže kreću, veći bi morao biti i udio obnovljivih izvora energije jer ekologija je jedan od najvažnijih komponenti opstanka i razvoja turizma.
Svakako bi se u ponudi iznajmljivača moralo nalaziti više “jestivih” autohtonih suvenira, baš kao i mogućnost da se, posebno u apartmanima zajamči mogućnost konzumacije ekološki uzgojenih hrvatskih namirnica. I na kraju ovog dijela zapažanja – da, čovjek čini razliku i u turizmu. Kao najsimpatičnije proglasili smo obitelj Žužul iz Mimica, ali mnogi su im slični – iskreni, neposredni, otvoreni i apsolutno susretljivi, spremni u svoju ponudu implementirati svaku dobru ideju gostiju koji im dolaze.
I još jedno silno važno, ma najvažnije zapažanje: baš nitko nam se nije požalio na dužinu sezone! Svi su bili zadovoljni brojem dana poslovanja, a kako je bilo u većini riječ o ponudi s četiri i pet zvjezdica, pokazala se ispravnom stalna sugestija Hrvatske turističke zajednice kako prelazak u više kategorije donosi – mnogo dobra, emocionalnog i financijskog zadovoljstva.
Budimo ponosni
Hrvatska je u svim svojim dijelovima, klimatskim i teritorijalnim posebitostima baš kao i po svojim ljudima – unikatna zemlja. S obzirom na iskustva stečena za posjeta najvećem broja mediteranskih i svih srednjoeuropskih država, kad je Hrvatskoj u pitanju, riječ je o apsolutnom biseru koji mora nastaviti u smjeru koji se proklamira zadnjih godina: dizanje kvalitete smještaja, njegovo tipsko i teritorijalno disperziranje kao i poticanje samouvjerenosti kako prije i iznad svega moramo raditi na maksimalnom podizanju vlastite kvalitete bez nepotrebno pretjeranih komparacija s konkurencijom.
Da u smislu konzultacije i informacije o tome što drugi rade, ali ne o tome da nam njihovi potezi budu opterećujući. Kad se prevali navedene tisuće kilometara i kad se sa svim osjetilima dotakne ono što se u Hrvatskoj nudi, ostaje samo ponos. Na ono što imamo i na ono što će golema populacija čiji poslovni interes zalazi u zonu turizma tek – učiniti.
Sretan vam Božić, kao i nova 2020. godina u kojoj ćemo se – opet družiti. Kvaliteta ovogodišnjeg Najiznajmljivača pokazala je kako je riječ sjajnom iskustvu silno značajnih – povratnih informacija. Interaktivna priča o jednom segmentu hrvatskog turizma, lijepa priča o najpropulzivnijem pa i najpotentnijem dijelu hrvatskog gospodarstva.
POSEBNE NAGRADE
Odnos prema invalidima:
Kuća Dida Bone, Lilesova 18, Murter
Energetska samostalnost:
Villa More Lovran, Janjetići 34a, Lovran
Poštivanje ekologije:
Eko kuća Zabodarski, Valdarke B5, Mali Lošinj
Povezanost s prirodnim okruženjem:
Villa Arbaro, Posavska 14, Barbarići Kravarski, Velika Gorica
Povezanost s tradicijom sela:
Agroturizam Kalpić, Radonić
Povezanost s tradicijom grada:
Lola Dream, Istarski prolaz 5, Krk
Obnova izvorne gradnje:
Karolina Mountain Lodge, Stari Laz 142, Ravna Gora
Isticanje hrvatskih posebitosti:
Refresh Boutique Apartments, Žrtava fašizma 13, Vodice
Najsimpatičniji domaćini:
Apartmani Mistral, Prilaz moru 70, Mimice
Najegzotičnija lokacija:
Lanterna maltempo, Draga 31, Njivice
TOP5 VILLE/KUĆE ZA ODMOR
TOP5 APARTMANI
TOP5 SOBE
NAJBOLJA VILLA/KUĆA ZA ODMOR
Villa Covri, Kovri 24, Brtonigla
NAJBOLJI APARTMAN
Monvi Luxury Suites, Klarina 9, Split
NAJBOLJE SOBE
Teatro Suite and Rooms, Verdijeva 3, Rijeka
DIREKTOR STANIČIĆ OSOBNO
Uručenje priznanja najboljima po kategorijama neće se organizirati na nekom prigodnom domjenku već direktno u objektu nagrađenih koje će posjetiti osobno direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
Na taj se način zapravo pokazuje javnosti, jer na sve će dodjele biti pozvani predstavnici medija, koji je optimalni smjer organizacije poslovanja iznajmljivanja turističkih kapaciteta, a bit će to i prigoda za otklanjanje određenih dvojbi kao i slanje poruke o trendovima hrvatske turističke sezone 2020. godine.
S obzirom da su nagrađeni smješteni na velikoj udaljenosti, od Brtonigle do Splita je više od 500 kilometara, dodjele će se organizirati u različitim vremenskim trerminima tako da je i u tome mogućnost doticanja više tema, nekih i specifičnih za svako od podneblja.