Potrošači bolje zaštićeni

Na snagu stupila nova EU pravila o sigurnosti kozmetike

Irena Frlan Gašparović

Nova pravila, koja su dogovorena još 2009., ali se primjenjuju od jučer, među ostalim predviđaju da proizvođači, koji na svoj proizvod žele staviti tvrdnju poput »učinkovitost 48 sati« za dezodoranse, moraju poštivati šest zajedničkih kriterija kao što su vjerodostojnost i dokazna građa



ZAGREB U Europskoj uniji na snagu su stupila nova pravila o sigurnosti kozmetičkih proizvoda koji dolaze na police trgovina diljem EU-a.


»Bez obzira na to radi li se o svakodnevnim potrepštinama poput paste za zube ili o sitnim luksuzima kao što je novi ruž za usne ili krema za poslije brijanja, potrošači će odsad biti bolje zaštićeni i imat će jasnije informacije o kozmetičkim proizvodima koje kupuju. Novim se pravilima također pojednostavljuje i provedba zakonodavstva, a potrošačima se omogućuje bezbrižnost i povjerenje u proizvode koje kupuju«, kazao je europski povjerenik za potrošačku politiku Neven Mimica, objavila je Europska komisija. 


Nova pravila, koja su dogovorena još 2009., ali se primjenjuju od jučer, među ostalim predviđaju da proizvođači, koji na svoj proizvod žele staviti tvrdnju poput »učinkovitost 48 sati« za dezodoranse, moraju poštivati šest zajedničkih kriterija kao što su vjerodostojnost i dokazna građa, navodi Komisija u priopćenju.




Uredbom se uvodi i pojam »odgovorne osobe«, koja mora voditi dokumentaciju s podacima o proizvodu, uključujući i ocjenu sigurnosti proizvoda.


Bez imenovanja odgovorne osobe, kozmetički proizvodi ne mogu se stavljati na tržište. Odgovorna osoba bit će obavezna obavijestiti nadležna nacionalna tijela o ozbiljnim neželjenim učincima pojedinog proizvoda, a prikupljat će se i informacije koje dolaze od korisnika i zdravstvenih radnika u tom pogledu te proslijeđivati svim zemalja članicama.