Izazov Katarske filharmonije

Riječki violončelist Petar Kovačić napušta orkestar opere u HNK Ivana pl. Zajca

Svjetlana Hribar

Radujem se dobrim uvjetima koji su mi ponuđeni u ugovoru – da sam ih morao sam sastaviti ne bih se mogao sjetiti takvog »paketa«. To je obećavajuće i bilo bi šteta ne probati. Bar na godinu dana...



RIJEKA » Petar Kovačić, solo čelist u Orkestru riječke Opere HNK Ivana pl. Zajca, od početka svibnja priključuje se Katarskoj filharmoniji, orkestru koji je svoje djelovanje započeo 2008. godine pod vodstvom velikog dirigenta Lorina Maazela. Nakon položene audicije, Petar Kovačić potpisao je ugovor o radu u orkestru na godinu dana pod – kako sam kaže – uvjetima koje nije mogao ni pretpostaviti!



Petar Kovačić rođen je 1980. godine u Rijeci, gdje završava violončelo na Srednjoj glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova, u klasi prof. J. Šepića. Od 1998. studira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje je diplomirao 2001. godine s odličnim uspjehom. Tijekom studija pohađa trogodišnji tečaj usavršavanja pri fondaciji Romano Romanini u Bresciji (Italija) pod vodstvom violončelista Marija Brunella. Godine 2001. upisuje Hochschule für Musik u Saarbrückenu (Njemačka) gdje nastavlja studij violončela u klasi prof. Gustava Riviniusa, a dvije godine kasnije diplomira s najvišim ocjenama te u istoj klasi upisuje poslijediplomski studij kojeg je završio 2005. s posebnom pohvalom.   Dobitnik je prvih nagrada na državnim natjecanjima 1996. i 1998. godine te niza drugih priznanja i nagrada, uključujući i Dekanovu nagradu u Rijeci. Nakon povratka u Rijeku 2003. godine postaje članom orkestra Opere HNK-a Ivana pl. Zajca, na mjestu solo vilončelista. Kao solist nastupio je sa Simfonijskim orkestrom Opere HNK Ivana pl.Zajca iz Rijeke, Riječkom filharmonijom, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom te Slovenskom filharmonijom.


   – Na internetu sam vidio da Katarska filharmonija sa sjedištem u Dohi raspisuje natječaj za violončelista. Kandidati su trebali poslati svoje životopise i video snimku, a stručni žiri će odabrati četvero, kojima će biti plaćen put i boravak na audiciji.


Bez kalkulacija




Odlučio sam pokušati, bez velikih očekivanja. Privukla me ne samo mogućnost za nove profesionalne izazove, već i da vidim svoje potencijale – mogu li konkurirati glazbenicima iz čitavog svijeta koji se prijavljuju na ovakve natječaje – kaže Petar Kovačić, objašnjavajući da nije radio nikakve kalkulacije s napuštanjem Rijeke.


   – Da nije bio ponuđen plaćeni put i boravak u hotelu za vrijeme audicije ne bih se niti javio na natječaj. Ovako sam mislio da nemam što izgubiti. S druge strane, biti član tog orkestra je i veliki izazov jer Katarska je filharmonija jedini profesionalni orkestar u Zaljevu, s atraktivnim programom, velikim brojem koncerata i gostujućim dirigentima koji su sve redom poznati umjetnici, a i turneje na koje odlazi orkestar su vrlo primamljive. Zato sam bio zadovoljan kad sam se našao među četvero pozvanih na audiciju, a posebno ponosan kad su mi ponudili ugovor – kaže Kovačić.


Sjajni uvjeti


– Inzistirao sam da potpišem angažman na godinu dana – u riječkom orkestru ću uzeti godinu neplaćenog dopusta – tako da se mogu vratiti u Rijeku ako mi iz nekog razloga ne bude odgovaralo živjeti i raditi u Dohi. Za sada odlazim sam, bez obitelji, a poslije ćemo vidjeti – kaže riječki glazbenik koji se i ne doima previše uzbuđen zbog ove velike promjene u životu.    


   – Pa iskreno, radujem se dobrim uvjetima koji su mi ponuđeni u ugovoru – da sam ih morao sam sastaviti ne bih se mogao sjetiti takvog »paketa«. To je, dakle, obećavajuće i bilo bi šteta ne probati. Što se orkestra tiče, Katarska je filharmonija nastala od nule – krajem 2007. godine priređene su audicije za članove orkestra u nekoliko europskih središta – prijavilo se oko dvije i pol tisuće mladih glazbenika iz čitavog svijeta, a ugovor je potpisan sa stotinu i jednim muzičarom iz 31 države svijeta. Kurt Meister, bivši fagotist Bavarskog Radio orkestra, koji je raspisao audicije i predsjedao komisijama za izbor članova orkestra u devet europskih gradova i Kairu, kaže kako nije bilo pritiska osnivača da izbare što veći broj arapskih muzičara. Jedina preporuka je bila – uzmite najbolje!


   Katarska filharmonija nastupila je kroz protekle četiri godine na mnogim svjetskim pozornicama, uključujući London, New York, Washington, a ove jeseni umjetničkim direktorom postaje Han-Na Chang, violončelistica i dirigentica iz Koreje!