Izložba će biti otvorena do 14. svibnja
Izložba talijanske kustosice Tatiane Bazzichelli daje prikaz historijskog razvoja društvenih mreža i haktivizma koji nastaje unutar njih, a posebno su u fokusu umjetnički i aktivistički projekti koji dovode u pitanje postojeće odnose moći i hegemoniju velikih kompanija
Izložba problematizira isprepletenost odnosa umjetnosti, haktivizma i poslovnog svijeta, povezujući radove i kolektive koji kao način poticanja kritike primjenjuju poslovnu strategiju »poremećaja«. Kretanjem od pretpostavke da je svaki otpor prema sustavu u konačnici koristan kapitalističkim mehanizmima u stvaranju novih životnih stilova, proizvoda i praksi, odnosno novih oblika tržišta i potrošača, izložba je zamišljena kao pokušaj traganja za novim strategijama koje nisu toliko podložne sistemskom prisvajanju.
Predstavljeni radovi daju prikaz historijskog razvoja društvenih mreža i haktivizma koji nastaje unutar njih. Osobito su u fokusu umjetnički i aktivistički projekti nastali u konstelaciji društvenih mreža koji dovode u pitanje postojeće odnose moći i hegemoniju velikih kompanija.
Izložba prikazuje sveukupno 15-ak projekata, skupina i pojedinaca, počevši od pojave »mail arta«, globalnog pokreta »poštanske umjetnosti« nastalog 1960-ih koji se temelji na principu umrežavanja i razmjene umjetničkih radova poštom.
Dio izložbe posvećen je neobičnom umjetničkom djelovanju skupina Sucide Club, Društvo kakofonosta i Bilbord Liberation Fond iz San Francisca, kao i ranom razdolju festivala »Burning Man« koji se od 1990-ih održava u pustinju Black Rock u Sjevernoj Nevadi.
Uz pomoć različtih materijala i medija predstavljeni su globalni fenomeni temeljeni na poigravanju identitetom, kao što su pokreti neoizam i anonymous, te njima bliske prakse preuzimanja imena Luther Blisset, Anna Adamolo i Janez Janša kao novih oznaka osobnosti. Tu su i kolektivi »Peng!« i »Telekommunisten« koji humorističnim pristupom usvajaju ozbiljnost poslovnih organizacija u svrhu njihovih ismijavanja, kao i kolektiv »Les Liens Invisibles« koji je ideju japanskog rituala samoubojstva preslikao na svijet virtualnih društvenih mreža, omogućivši korisnicima Facebooka dotad nemoguću deaktivaciju svojih profila.
Nekoliko je radova posvećeno WikiLeaksu, a bit će prikazan i prvi intervju najpoznatijeg američkog zviždača Edwarda Snowdena što ga je dao nakon bijega u Hong Kong.
Izložba će biti otvorena do 14. svibnja.