Rab Jazz Fest

Završila je manifestacija na kojoj je magija jazza sjedinila izvođače i publiku

Davor Hrvoj

Foto: Davor HRVOJ

Foto: Davor HRVOJ

Velika džezerska obitelj Rab Jazz Festa  uživala je u valovima radosti vrhunskog muziciranja i u opuštenoj interakciji s neočekivano brojnom publikom. Održavani su i sjajni jam sessioni



RAB Teško je riječima opisati kakvom je to blagotvornom energijom treće izdanje Rab Jazz Festa nastavilo ispunjavati trgove, ulice i parkove povijesne jezgre grada Raba, ali nakon otvarajućeg dana i vrhunskog koncerta Matija Dedić trija (M. Dedić – T. Grabušić – G. Rukavina), s počasnom gošćom festivala, veličanstvenom Gabi Novak, učinak te energije bio je vidljiv na svakom koraku. Neumorna diva hrvatske glazbene scene otvorila je svojim nezaboravnim nastupom sve komunikacijske kanale između festivala i publike, pa je magija rujanskih jazz noći na Rabu mogla krenuti dalje.


A krenulo je dalje koncertom sjajne i raspjevane Ivane Kindl i njezina pratećeg benda na Trgu Municipium Arba, na kojem se rapskoj publici predstavila poznatim pjesmama iz svojeg repertoara nastalima u suradnji s Alenom Križajem, Igorom Geržinom i ekipom iz Mayalesa, ali i maestralno otpjevanim numerama Beyonce, Dua Lipe, Arethe Franklin, Dine Dvornika, te posebno Runjićevim »Nocturnom«, Oliveru u spomen.


Rapska torta


Velika džezerska obitelj Rab Jazz Festa nastavila je uživati u valovima radosti vrhunskog muziciranja i u opuštenoj interakciji s neočekivano brojnom publikom. Petak je u intimi gradskog parka Dorka ponudio tematsku koncertnu večer s dva sastava, koja nastoje hrvatsku i balkansku glazbenu tradiciju inkorporirati u jezik jazza. To je drugi život sastava Borna Šercar’s Jazziana Croatica. Naime, nakon što je s prvom postavom – saksofonist Vojkan Jocić, pijanist Zvjezdan Ružić, kontrabasist Tihomir Hojsak i bubnjar Borba Šercar – snimio četiri albuma, Šercar je odlučio izmijeniti postavu, što je donijelo i promjenu zvuka i pristupa.




Jocić je, uz Šercara, jedini »preživjeli« član izvorne postave, a pridružili su se gitarist Elvis Penava i pijanist Hrvoj Galler. No, koncept je isti – suvremeni, autorski jazz sa začinima koji uspijevaju u našem podneblju. Pritom program osmišljava Šercar, koji je jedini autor. Ovom prigodom izvrsno se uklopila njegova skladba »Rapska torta«. Istog načela drži se i pijanist Zvjezdan Ružić, koji ustraje na razvijanju glazbe sa stalnim suradnicima, hrvatskim i slovenskim jazz glazbenicma. To su trubač Tomaž Gajšt, saksofonisti Vojkan Jocić i Lenart Krečič, kontrabasist Miha Koren i bubnjar Adriano Bernobić. Autor svih skladbi je Ružić, koji je već potvrdio svoju svestranost te skolonost prema spajanju suvremenog i tradicije.


Puno prije njih takve je zamisli razvijao gitarist i skladatelj Elvis Stanić, što smo čuli i u subotnjem nastupu njegova sastava na Rab Jazz Festu. Zajedno s klavijaturistom Maasejem Kovačevićem, basistom Goranom Rukavinom i bubnjarom Tončijem Grabušićem izvodio je vlastite skladbe, od kojih su neke nadahnute tradicijom. No, osim vlastitih te standarda »Summertime«, ponudio je i sjajne obrade hrvatskih narodnih pjesama, naravno na svoj, prepoznatljiv način.


Posveta Bošku Petroviću


Prepoznatljiva je i svirka braće Rosenberg – gitarista Stochela i Mosesa, koji su bili zvijezde festivala. Svojim su ležernim pristupom oduševili publiku, niti u jednom trenutku ne pokazavši da se zapravo radi o virtuoznim izvedbama najviše razine. U dijelu koncerta pridružio im se gitarist Mate Matišić, koji je zaslužan za njihove česte dolaske u Hrvatsku. U maniri gypsy swinga izvodili su skladbe utemeljitelja stila Djanga Reinhardta, ali i jazz standarde, a u dijelu programa i Stochelove skladbe.


Prvi dio završne večeri ovogodišnjeg festivalskog programa bio je posvećen legendi hrvatskog jazza, vrhunskom vibrafonistu i našem najistaknutijem jazz skladatelju, pokojnom Bošku Petroviću. No, nije to bila bilo kakva posveta njegovom glazbenom geniju, već koncert u kojem su Boškovo naslijeđe, pred prepunim auditorijem rapske Vile Mahač, iznijeli članovi njegova najdugovječnijeg trija – prijatelji glazbenici Primož Grašić i Mario Mavrin udruženi s Boškovim miljenikom i studentom Vidom Jamnikom. Trio je suptilnim i profinjenim, takoreći komornim jazzom, kroz tematsku večer »Music of Boško Petrović« publici u prekrasnom rapskom perivoju priuštio nezaboravne trenutke.


Redale su se neke od najpoznatijih Petrovićevih skladbi: »With Pain I Was Born«, »Sigurd‘s Garden«, »Zagreb by Night«, »Oberkrainer Lullaby«, standardi koje je Boško obožavao i svirao poput »Bags‘ Groove« njegova uzora, vibrafoninista Milta Jacksona, te Mavrinova skladba »Samba da Pipi«, koju je napisao upravo za Boškov trio. Kao završni dodatak i sjajan uvod u nastavak večeri, momci su na traženje publike odsvirali legendarni Petrovićev blues »Green Lobster Dream«.


Blues spektakl za kraj


Organizatori su za ispraćaj ove fantastične četverodnevne jazz-manifestacije (6. – 9. rujna) na scenu podno zvonika sv. Ivana Evanđelista odlučili dovesti jedinstveni Ervin Baučić Blues Band, u kojem su pored sjajno raspoloženog Baučića, nastupili Danko Krznarić za klavijaturom, basist Goran Rukavina, bubnjar Marko Lazarić i umjetnički ravnatelj Rab Jazz Festa, gitarist Bruno Mičetić. I doista, u ambijentu kakvog se samo poželjeti može, od prvih taktova »The Trill is Gone«, preko »Ridding with a King« i Cockerove inačice Lennonove i McCartneyeve »With a little Help«, pa sve do blues standarda »Sweet Home Chicago«, bilo je jasno da je treći Rab Jazz Fest dobio spektakularnu završnicu.


Kao dar na oproštaju s izvrsnom rapskom publikom, koja je aplauzima i ovacijama tražila bis pod zvjezdanim nebom Raba, »as moonlight through the pines« krenula je vječna »Georgia on my mind«. No, rapske jazz večeri ni ovoga puta nisu završavale okončanjem samih koncertnih nastupa. Glazbenici su zajedno s publikom selili na sjajne jam sessione u Beach bar Banovu Villu i u Moderato Caffe, gdje su se do dugo u noć nastavljali duhoviti i kreativni instrumentalni dijalozi, i gdje je publika uživala u opuštenom druženju s multitalentiranim glazbenicima.


U izmjenama glazbala tijekom sessiona mogli smo primjerice čuti i vidjeti kako se za bubnjevima snalazi klavirist Zvjezdan Ružić, ili za klavirom trubač Tomaž Gajšt, a posljednje je večeri u Moderato Caffeu, jam session spojio vibrafonista Vida Jamnika i Ervina Baučića u izvedbi »Fly me to the Moon«. Za posebno emotivan kraj 3. Rab Jazz Festa zaslužan je kontrabasist Goran Rukavina, koji se ove godine našao u čak tri izvođačke formacije. On je na novom predivnom rapskom iskustvu zahvalio umjetničkom ravnatelju Bruni Mičetiću, zatim organizatorima i pokroviteljima na čelu s Gradom Rabom i Pučkim otvorenim učilištem Rab, te posebno dvojici tihih entuzijasta – Goranu Ćuku i Marinu Javoranu.