Cannes

Sofia Coppola: Gledanje filma u kinu magično je iskustvo

Stjepan Hundić

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Tek četiri posto žena režiralo je lani značajnije filmove, što govori o tome u kakvom su položaju žene u današnjoj filmskoj industriji. Mi žene, prije svih drugih, moramo to promijeniti – kaže Kidman



CANNES Presretna sam što sam imala priliku ovaj film snimiti na 35-milimetarskoj vrpci, a još sretnija i zadovoljnija kad vidim rezultat na velikom ekranu – izjavila je Sofia Coppola u povodu svog filma »The Beguiled« (Prevarena), odgovarajući na pitanje o izboru između malih ekrana streaming servisa i kino dvorana, pa dodala: – Nadam se da će publika moj film gledati u kinu jer smo ga snimali za ekrane velikih dimenzija, a ne za kompjutorske ekrane i pametne telefone. To iskustvo gledanja ne mogu vam pružiti gadgeti, a smatram da je u svijetu u kojem danas živimo gledanje filma u kinu postalo posebno i magično iskustvo.


Coppolina drama inspirirana je istoimenim romanom Thomasa P. Cullinana iz 1966. godine prema kojoj je i Don Siegel 1971. godine snimio film istog naslova s Clintom Eastwoodom u glavnoj ulozi. Priča je smještena u ženski internat na američkom jugu usred Građanskog rata, u koji dolazi ranjeni sjevernjački vojnik i unosi nemir.


– Planiramo prikazivati obje verzije filma, moju i onu s Eastwoodom, kao dvostruku projekciju u kinu New Beverly Cinema u Los Angelesu, koje je u vlasništvu Quentina Tarantina. Bit će to super! – otkriva česta gošća festivala u Cannesu, gdje je 2006. godine predstavila dramu »Marie Antoinette«, 2013. »Bling Ring«, a godinu kasnije bila u žiriju kojim je predsjedala novozelandska filmašica Jane Campion.


Autorska sloboda




Za razliku od svoga slavnog oca Francisa Forda Coppole, koji je najpoznatiji upravo po raskošnim produkcijama i velikim filmovima, Sofia Coppola se bolje osjeća u okružju manjih produkcija koje više odgovaraju i njezinu umjetničkom i autorskom senzibilitetu.


– Volim raditi nezavisne filmove skromnih proračuna, jer mi to daje autorsku slobodu i prostor da radim filmove kako sam ih zamislila i s glumcima s kojima želim raditi – kaže redateljica koja se proslavila filmom »Izgubljeni u prijevodu«, odgovarajući na pitanje bi li prihvatila ponudu velikog holivudskog studija za snimanjem blockbustera.– Kad ste dio studijskog sustava, skupe produkcije ili franšize, prevelika je gužva u kuhinji, previše je pritisaka i previše je sastanaka u uredima. Nikad ne reci nikad, ali ja volim raditi na manjim produkcijama gdje je fokus na likovima i dijalozima na jednoj lokaciji.

Svijet se mijenja


Pored Colina Farrella koji tumači ranjenog neprijateljskog vojnika, čiji dolazak unosi seksualne i emocionalne tenzije u »ženskoj kući«, ostatak glumačke ekipe čini sedam glumica među kojime se ističu Coppolina muza Kirsten Dunst, mlada Elle Fanning. čija karijera je u uzlaznoj putanji i slavna Nicole Kidman, koja ove godine u Cannesu ima četiri projekta.


– Za mjesec dana navršit ću pedeset godina, i nikada ranije nisam bila toliko zaposlena kao sad, a to mogu zahvaliti (i) procvatu televizijske produkcije. Mogu snimati i za mali i za veliki ekran, ono što je važno su dobri scenariji i dobre priče. Svijet u kojem živimo se mijenja, a s njim se moramo i mi mijenjati. Sretna sam što sam aktivna i u tim promjenama – kaže Kidman,


Pa iako je u Cannesu s dvama filmovima koje potpisuju žene (Coppola i Jane Campion), Nicole Kidman ističe da i dalje postoji velika provalija između redatelja i redateljica u filmskoj i TV-industriji.


– Tek je nekih četiri posto žena režiralo značajnije filmove prošle godine, što jako puno govori o tome u kakvom su i dalje položaju žene u današnjoj filmskoj industriji. Sofia i Jane su rijetki izuzeci. Stalno se ponavlja da je situacija danas bolja i da se mijenja u korist žena, ali statistika i činjenice govore drukčije. Mi žene, prije svih drugih, moramo raditi na tome da se to promijeni – rekla je Kidman.