Festival je ponudio stilski različite koncerte, a u sinergiji s prekrasnim ugođajem Bala, ostvarena je uzbudljiva i neponovljivia interakcija među glazbenicima, i glazbenika s publikom
BALE U organizaciji Akademije svega i umjetničkog ravnatelja Tomislava Pavleke u istarskom gradiću Bale proteklog je vikenda održan 8. Last Minute Open Jazz festival koji je ponudio stilski različite koncerte. Kao i svake godine, u sinergiji s prekrasnim ugođajem Bala na festivalu je ostvarena uzbudljiva i neponovljivia interakcija među glazbenicima, i glazbenika s publikom, ne samo tijekom službenog dijela programa nego i na jam sessionima koji su se održavali u Jazz konobi »Kamene priče«.
Festival su svojim nastupom otvorili slovenski vibrafonist Vid Jamnik koji studira u Americi i hrvatski gitarist Ratko Zjača koji živi i djeluje u Nizozemskoj. Komornim su pristupom jazzu, zasnovanim na spontanoj komunikaciji i glazbenim dijalozima koji nastaju u trenutku nadahnuća, izvodili standarde, ali i vlastite skladbe.
Sastav »Flozell«, koji je prije godinu dana u Klagenfurtu utemeljio Rob Bargad, a čine ga profesionalni glazbenici i studenti iz Amerike, Slovenije, Austrije i Hrvatske, predstavio se izvedbama autorskih Bargadovih skladbi, ali i coverima Chake Khan i Jimija Hendricksa. Demonstrirali su pristup u kojem spajaju razne stilove, među ostalima jazz, soul, funk i rock.
Zanimljiv pristup demonstrirao je i novoutemeljeni zagrebački etno swing sastav »Tranzit Swing« – pjevačica Melita Lovričević, gitaristi Mario Igrec i Alis Budim te kontrabasist Mladen Baraković. Spajajući glazbu raznih kultura – od hrvatske preko bosanske i židovske do brazilske – s prizvukom gypsy swinga, osmislili su nov i uzbudljiv zvuk.
Virtuoznim izvedbama skladbi kojima slave djelo slavnog gitarista Djanga Reinhardta, nevjerojatnom energijom i pozitivnim vibracijama, publiku je očarao Damir Kukuruzović Django Group, sastav iz Siska koji je posvećen izvedbama gypsy swinga.
Slovenski sastav »Feedback« podsjetio je na sedamdesete godine prošloga stoljeća i sjajna ostvarenja jazz-rocka i bluesa. Članovi sviraju glazbala karakteristična za sastave iz sedamdesetih godina, što se odražava na njihov zvuk. Svoju glazbu temelje na različitim iskustvima i improvizacijama.
Mimika Mak Murtić Ensemble, kojeg je 2010. u Londonu utemeljio hrvatski skladatelj i saksofonist Mak Murtić, izveo je dijelove iz njegove glazbeno-kazališne suite o stvaranju zamišljne civilizacije na Marsu. Na zanimljiv i široj publici prihvatljiv način to su maštovito djelo izveli s puno mladenačkog žara i poleta.
Posve drukčije svirali su na jam sessionu na kojem su zasvirali i neki od glazbenika koji su tih dana bili u publici. Naime, gradić Bale i ovaj festival tijekom godina postali su hramom jazza u kojem se okupljaju jazz glazbenici i fanovi, ali i umjetnici i ljubitelji umjetnosti svih žanrova koji, začarani posebnom energijom koja izbija iz svakog kamena, svakog glazbala, svake osobe, progovaraju univerzalnim jezikom – jezikom mira, zajedništva i jubavi.