Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
19. studenoga 2019.
Dani Josipa Kašmana

"Opera pod lošinjskim nebom": Upečatljiv dojam koncertne produkcije opernog pjevanja

Foto: S.TARIBA I M. JEROLIMIĆ
Foto: S.TARIBA I M. JEROLIMIĆ
Autor:
Objavljeno: 17. srpanj 2019. u 11:51 2019-07-17T11:51:30+02:00

Mnogobrojnu lošinjsku publiku oduševili su Adela Golac Rilović, Tanja Ruždjak, Martina Menegoni i Ljubomir Puškarić. Komornim orkestrom »Kašman« ravnao je Darijan Ivezić 

MALI LOŠINJ - Kako je iz najava razvidno, ovoljetna festivalska sezona pršti privlačnim i uzbudljivim događanjima od Arene i Brijuna do Straduna. Tom se je vatrometu priključio i Mali Lošinj u kojem je poduzetan mladi zagrebački impresario Danijel Gašparović koncertnom priredbom »Opera pod lošinjskim nebom« grunuo salvu u čast baritonu Josipu Kašmanu, legendarnom Lošinjanu. Na ljetnoj pozornici kina nastupio je punokrvni orkestar i kvartet milopojnih opernih glasova – nemali događaj za Mali Lošinj. Podsjetimo, Dani Josipa Kašmana ustanovljeni su 2005. na poticaj zagrebačke obitelji Hercigonja-Szekeres i realizirani su u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Mali Lošinj, u suradnji sa Zagrebačkim opernim studijem i udrugom Kirhes.

Na umjetničkoj platformi radionice je vodio maestro Antun Petrušić, vrstan operni pedagog i dirigent, a u logističkoj potpori Gordane-Maje Antoninić, ravnateljice lošinjskog Pučkog učilišta. Među uglednim mentorima na seminarima opernog pjevanja i uvježbavanja scenskih nastupa za polaznike tečajeva istaknuti su bili operni pjevači i renomirani pedagozi Cynthia Hansell Bakić i Giorgio Surian.

Kašmanovi dani

Aura Kašmanovih dana se, međutim, unatrag nekoliko godina gasila, možda ponajviše zbog poodmakle životne dobi zamašnjaka radionice maestra Petrušića, a potom i fatalne bolesti profesorice Antoninić. Ona je ipak u nasljeđe ostavila zanimljivo ilustriranu Kašmanovu biografiju »Kralj je rođen u Malom Lošinju«. Tužno bi bilo da se tradicija Kašmanovih dana prepusti zauvijek usahnuti. No smjena generacija i uvođenje Martine Lipovac u funkciju ravnateljice Pučkog otvorenog učilišta Mali Lošinj budi optimizam. Kao nedavna izvršna direktorica festivala Osorske glazbene večeri i pročelnica za kulturu Grada Malog Lošinja, ona ima vrijedno operativno iskustvo koje bi upravo u tom pogledu mogla primijeniti. A njen iskorak realizacijom koncerta »Opera pod lošinjskim nebom« doista sluti na dobro.

Meštar Danijel Gašparović je za Mali Lošinj sastavio orkestar od 35 glazbenika iz redova zagrebačke opere i simfoničara, a tom ad hoc ansamblu nadjenuo je ime »Kašman«. Za tu priliku angažirao je mladog i nadarenog dirigenta Darijana Ivezića i četvero već prominentnih mladih pjevača s iskustvom vodećih opernih uloga u hrvatskim i europskim opernim kućama. Sopranistica Adela Golac Rilović je prvakinja Opere HNK-a u Zagrebu i dobitnica Porina, a sopranistica Tanja Ruždjak svježe je u Beču završila svjetski najprestižniji poslijediplomski studij opernog pjevanja i scenske umjetnosti. U tome joj je kolegica, u opernim produkcijama sve više zapažena, mezzosopranistica Martina Menegoni. Bariton Ljubomir Puškarić pak ima intrigantnu karijeru od zagrebačkog sportskog novinara do zapjeva na američkim opernim pozornicama i lovorika u domovini.

Rođendanski dar »kralju baritona«

Pod zvjezdicama naklonog lošinjskog neba dirigent Darijan Ivezić unio je orkestar u elegičnu uvertiru Verdijeva »Bala pod maskama« toplo i suptilno. Kako se to od rutiniranih glazbenika moglo i očekivati, melodioznu uvertiru 3. činu operi »Carmen« na diskretne poticaje dirigenta su izveli dojmljivo elegantno. Na ovom koncertu pak Ivezićeva tour de force bila je uvertira Mozartovom »Figarovom piru«: energično vođeni orkestar izveo ju je kompaktno i britko i zasluženo izmamio oduševljenje auditorija. Maestru Iveziću, koji je osmislio program, napose treba dati komplimente za operne koncerte neuobičajeno prisnu i učinkovitu verbalnu komunikaciju s publikom. On je, naime, narativnim vinjetama najavljivao točke programa kojima je publici objašnjavao kontekst i dramu ulomaka opernih zbivanja koji su izvedbom slijedili, a kojima su u njegovoj režiji protagonsti davali decentni histrionski štih.

Upečatljiv dojam ove koncertne produkcije opernog pjevanja bila je umjetnička čestitost u odmjerenom i sjajno izvedenom nizu raznolikih intepretacija. Adela Golac Rilović očarala je suzdržano toplom bojom glasa, ali i uzbudila moćnim krikom svog dramatskog soprana. Martina Menegoni je efektnim zapjevima lelujavo intrigantno i profinjeno šarmirala u duetima i tercetima s baritonom Ljubomirom Puškarićem koji je uz solidni glasovni kapacitet pružio dojam senzibilnog opernog interpreta. Za izdvojiti je pak ovom prilikom sopranisticu Tanju Ruždjak u njenoj interpretaciji arije Margarite u Meyerbeerovim »Hugenotima«. Njen čarobni zapjev uslijedio je na virtuozni koloplet flautistice orkestra i netom očarao auditorij. Ljupko savršenstvo njene izvedbe visoko je podiglo ljestvicu ovog opernog spektakla. Maestro Ivezić priveo je priredbu živahnom kraju vrckavim pripetavanjem glasovnog kvarteta iz Puccinije opere »Gianni Schicchi«. Sveukupno, bio je to vrijedan i pobudni rođendanski dar »kralju baritona« koji je ushitio mnogobrojnu lošinjsku publiku.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.


Promo
PayDo parking aplikacija