Hrvatski nastup

Horizont očekivanja: Sutra se otvara Hrvatski paviljon na 57. venecijanskom bijenalu

Miljenko Marin



VENECIJA U prostoru Arsenala sutra se, izložbom naslovljenom »Horizont očekivanja«, otvara Hrvatski paviljon na 57. venecijanskom bijenalu vizualnih umjetnosti koje će službeno, za javnost, biti otvoreno u subotu na Giardinima. Hrvatski nastup organiziran je kao dvostruka samostalna izložba novih radova umjetnika Tine Gverović i Marka Tadića, osmišljenih upravo za izlaganje na Bijenalu, a u odabiru kustosice Branke Benčić – najavio je organizator, Moderna galerija u Zagrebu.



Venecijanski bijenale, odnosno glavna kustosica Christine Macel, odaje počast i našem preminulom umjetniku Mladenu Stilinoviću čiji radovi sudjeluju na manifestaciji njenim izravnim pozivom. Dosad su izravni poziv na likovni Bijenale imali i Tom Gotovac te David Maljković, a Stilinović je jedini pozvan dvaput.



Izložba Tine Gverović i Marka Tadića strukturirana je kao fragmentaran narativ koji spaja dvije umjetničke pozicije, a tematizira neizvjesnost, tenzije ili urušavanja, angažirajući konceptualne postupke.Tina Gverović u instalaciji »Fantomska trgovina: More ljudi«, koja se sastoji od slika i predmeta, propituje procese prikupljanja, pozornost usmjerava na povijest i materijalnost, tijela u tranzitu, kao pokretne mase ili geopolitičke subjekte. Njezine su slike fluidne i krhke predodžbe, koje levitiraju između različitih stanja – stoji u najavi izložbe.

Marko Tadić izlaže instalaciju »Događaji koje treba zaboraviti« u kojoj se koristi dijaprojekcijama, filmom i crtežima, povezanima sustavom konstruktivnih elemenata na način da pronađene slajdove i komadiće filma koristi kao »ready made« slike na kojima će intervenirati crtanjem ili struganjem. Tadić dobiva priču na razmeđi dokumenta i fikcije, razvijajući narativ labavo povezanih prizora kao ostatke zamrznutog vremena, vizualnu panoramu koja lebdi između povijesti, sjećanja i projekcija budućnosti.


Hrvatski nastup u Veneciji prati katalog na engleskom jeziku s tekstovima Branke Benčić, Clemensa Krummela i Marca Scotinija, u grafičkom oblikovanju Andra Giunija.