Festival suvremene glazbe

Balet na glazbu Debussyja i Stravinskog otvorili 27. Muzički biennale Zagreb

Hina

Do 13. travnja na više zagrebačkih lokacija bit će održan 31 koncert, multimedijska izložba, predavanja i radionice posvećene suvremenoj glazbi. 



ZAGREB Baletnom predstavom na glazbu Claudea Debussyja i Igora Stravinskog otvoren je sinoć Međunarodni festival suvremene glazbe 27. Muzički biennale Zagreb u sklopu kojega će do 13. travnja na više gradskih lokacija biti održan 31 koncert, multimedijska izložba, predavanja i radionice posvećene suvremenoj glazbi. 


Najznačajniji hrvatski festival suvremene glazbe počeo je Posvećenjem proljeća Igora Stravinskog te Debussyjevim djelima Šest antičkih epigrafa i U bijelome i crnome, u koreografiji rumunjsko-slovenskog koreografa Edwarda Cluga i izvedbi Baletnog ansambla zagrebačkog HNK.


Muzički biennale, koji se ove godine održava u znaku europske glazbe, otvorila je ministrica kulture Andrea Zlatar Violić naglasivši otvorenost, inovativnost i interdisciplinarnost manifestacije na kojoj se već tradicionalno, svake neparne godine, iskušavaju u Zagrebu “novi putevi glazbenog izričaja i preispituju relacije prema europskoj baštini”.




Početak Biennala gotovo je do posljednjeg mjesta ispunio zagrebački HNK. Uz brojne uglednike iz javnog života na otvorenju je bio i pokrovitelj ovogodišnje manifestacije predsjednik Republike Ivo Josipović, ministar zdravlja Rajko Ostojić, predstavici gradske vlasti i diplomatskog zbora. Dugotrajnim pljeskom i ovacijama nagrađeni su izvođači ruski i ukrajinski pijanisti Andrey Gugnin i Vadym Kholodenko te članovi zagrebačkog Baletnog ansambla.


Odmah nakon otvorenja, prvoga dana Biennala, na programu su bila još dva događaja – u polukružnoj dvorani Teatra &TD suradnju klarineta i elektronike prikazala je kanadska klarinetistica Heather Roche i britanski elektroničar Pierre-Alexandre Tremblay dok je u kasnovečernjem terminu održan preludij za glasovir “Noći” Berislava Šipuša u solo izvedbi Katarine Krpan.


U kontekstu pristupanja Hrvatske EU program 27. Muzičkog biennala sadrži 31 programsku cjelinu i konceptualno je podijeljen na dva ciklusa izravno vezana uz europsku temu festivala.


Ciklus “Outside EU” posvećen je mladima, a predstavit će glazbu koja nije izravno vezana uz EU. Popodnevni ciklus “Inside EU” predstavit će 27 autora iz 27 zemalja Europske unije. Na posljednjem koncertu ciklusa predstavit će se Festivalski septet sedmero hrvatskih autora.


U koprodukciji sa Zagrebačkim kazalištem lutaka (ZKL) bit će postavljene lutkarske verzije “Pierrota mjesečara” Arnolda Schoenberga i “Čekića bez gospodara” Pierrea Bouleza. U kasnovečernjim terminima održat će se niz koncerata kojima će se publici predstaviti ansambli Slagwerk Den Haag i Klang, te pijanistica Katarina Krpan, vokalni ansambl Antiphonus, free jazz projekt ImproGraphic i drugi. Kao posebnu poslasticu najavljen je nastup dvojice jazz pijanista Bojana Zulfikarpašića i Matije Dedića.


Specifičnost je ovogodišnjega programa i u tome što počinje i završava sa Stravinskim. Biennale završava u subotu, 13. travnja, njegovom operom “Slavuj” koju će u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog izvesti mlade snage – solisti, zbor i orkestar zagrebačke Muzičke akademije, u režiji Dore Ruždjak Podolski i pod ravnanjem maestra Mladena Tarbuka.