Festival klasične glazbe

Malinska music 2017: Suverene izvedbe oduševile publiku

Ramiro Palmić

Trio Osor osnovan je prije deset godina

Trio Osor osnovan je prije deset godina

Posjetitelji su posebnom pozornošću pratili izvedbe završnog programa te su na kraju simpatične glazbenice Neru Gojanović Kljajić i Gordanu Pavić nagradili srdačnim i dugim pljeskom



Završni koncert festivala Malinska Music 2017. obilježio je nastup dviju zanimljivih glazbenica: vokalne solistice Nere Gojanović Kljajić i klaviristice Gordane Pavić. Prema već utvrđenom programu, s ovim dvjema umjetnicama trebala je nastupiti i sopranistica Martina Klarić, no zbog iznenadne bolesti morala je odustati. Zbog toga je došlo do izmjene koncepcije planiranog koncertnog programa. U osmišljavanju novih sadržaja glazbenice su bile vrlo maštovite. Okvirni program podijelile su u tri žanrovski različite skupine: operu, operetu te filmske i ostale teme s intermezzima solo klavira.


Na samom početku nakon skladbe »Ruža« D. Pejačević, kojom je izvedbom pijanistica G. Pavić ostvarila lijepi lirski ugođaj, uslijedila je temperamentna Seguidille iz Bizetove opere »Carmen«, a pjevala ju je sugestivno i umjetnički iskreno Nera Gojanović Kljajić. S vrlo lijepo vođenom kantilenom u dinamičkom rasponu i nedvojbene intonativne čistoće potom je tumačila popularnu i melodioznu ariju Dalile iz opere »Samson i Dalila« C. Saint-Saensa. Sigurnih intervalskih skokova i s osobitim smislom za stvaranje komičnih situacija, vokalna je umjetnica donijela ariju Princa Orlovskog iz Straussove operete »Šišmiš«, a glasovno i scenski bila je uvjerljivi tumač svevremenske »Habanere« iz već spomenute Bizetove opere.


Glasovna raskoš


Mađarski skladatelj Imre Kalman napisao je i popularnu operetu »Kneginja čardaša«, a njen ulomak temperamentno i voluminoznim glasom interpretirala je N. Gojanović Kljajić. Klaviristica G. Pavić predstavila se kao vrlo siguran i pouzdan suradnik vokalnoj solistici, a u svojim solo točkama: Chopinov valcer u cis-molu, Ljubavni snovi F. Liszta, i čuvenoj filmskoj temi iz »Kuma«, potvrdila se kao klaviristica posebna glazbena senzibiliteta i tehničke spreme za različite glazbene žanrove. Do kraja ove nestereotipne glazbene večeri na programu su, između ostalih, bile i skladbe »Summertime« G. Gershwina i »Besame Mucho«, u kojima je mezzosopranistica N. Gojanović Kljajić plijenila sigurnošću i studioznim pristupom izvođenih djela, pokazavši glasovnu raskoš, temperament i glazbenu svestranost.




Posjetitelji su posebnom pozornošću pratili izvedbe atraktivnog i raznolikog programa te su na kraju simpatične glazbenice nagradili srdačnim i dugim pljeskom i izmamili dodatak, čuvenu skladbu »Que sera, sera«.


Dotjerane izvedbe


Da se podsjetimo, na prvom koncertu ovog ljetnog festivala (manifestacija traje od 23. lipnja do 22. kolovoza) nastupio je hrvatski gitarista Vanja Posavec (1992.). Svirajući zahtjevan program – djela F. Schuberta, E. Granadosa, A. Piazzolle i ostalih – Posavec je prikazao toplinu tona, muzikalnost i vještinu sviranja na gitari.


Trio Osor osnovan je prije deset godina, a čine ga flautistica Renata Penezić, poznati riječki violončelist Petar Kovačić te klaviristica Zarija Alajbeg-Galuf. Izvodeći djela širokog stilskog raspona, Trio se prikazao zvukovno homogenim i uvježbanim komornim sastavom koji je svojim dotjeranim i upečatljivim izvedbama oduševio slušatelje na koncertu u Portu.


Nakon Vitora Noaha, brazilskog gitarista svjetskog renomea, na sljedećem, četvrtom koncertu pjevala je zagrebačka sopranistica Marta Schwaiger uz klavirsku suradnju Domagoja Gušćića. Vokalna je umjetnica s mnogo stila i osobitom lakoćom izvodila djela Čajkovskog, Rimski-Korsakova i drugih.


Gost pretposljednjeg koncerta bio je violončelist, Latvijac Maxim Beitan (1986.), sjajan glazbenik široke glazbene kulture i izgrađene umjetničke individualnosti. Uz pouzdanu klavirsku suradnju D. Gušćića, interpretirajući skladbe R. Schumana, S. Rahmanjinova, J. Brahmsa, G. Faurea i drugih, Beitan je demonstrirao zvukovno i tehničko violončelističko majstorstvo te naprosto očarao slušateljstvo.