Predstavljanje u Rijeci

»Snoopy Polka« Laure Marchig – roman »tarantinovske« atmosfere i sarkazma

Kim Cuculić

Diego Zandel, Laura Marchig i Corinna Gerbaz Giuliano / Foto: V. KARUZA

Diego Zandel, Laura Marchig i Corinna Gerbaz Giuliano / Foto: V. KARUZA

Autorica je opisala primitivan svijet, s brojnim likovima i njihovim frustracijama. U njegovu središtu su egzistencijalna i intimna pitanja, hipokrizija društva, nacionalizam koji je rastočio bivšu Jugoslaviju, strašne posljedice međuetničkog rata, bunt protiv mitova i licemjerja..



RIJEKA » Roman prvijenac »Snoopy Polka« riječke pjesnikinje Laure Marchig predstavljen je u Zajednici Talijana Rijeka. Knjiga, koja je podnaslovljena kao »Balkanski noir«, objavljena je u izdanju Oltre edizioni, Biblioteka Edeia Narrazioni, Sestri Levante. Na početku predstavljanja obratio se Mario Simonovich, a u publici je bio i generalni konzul Republike Italije u Rijeci Renato Cianfarani.


   Ovim povodom o važnosti promocije autora talijanske manjine u Italiji govorio je urednik Diego Zandel. Roman Laure Marchig on je opisao kao »pulp i tarantinovski«, a neke od tema kojima se autorica bavi su nasilje i nacionalistička retorika. O žanru noira govorila je dr. Corinna Gerbaz Giuliano, koja je kazala da se taj roman nelinearne radnje odvija u jednom neimenovanom gradu.


   Prema riječima Gerbaz Giuliano, Marchig je opisala nadrealan i primitivan svijet, s brojnim likovima i njihovim frustracijama. Jedan od motiva je i ljubavni trokut, a za ovaj – kako je kazao Zandel – kaleidoskopski roman karakteristični su ironija i sarkazam. U njegovu središtu su egzistencijalna i intimna pitanja, hipokrizija društva, nacionalizam koji je rastočio bivšu Jugoslaviju, strašne posljedice međuetničkog rata, bunt protiv mitova i licemjerja. Diego Zandel objasnio je da se u Italiji često koristi žanr noira kako bi se analiziralo društvo i pokazalo njegove mračne strane.




   Laura Marchig, koja je čitala ulomke iz romana, istaknula je da je u ovoj knjizi sintetizirala jedan period i sudbine ljudi, razotkrivajući primitivan mentalitet. Kako je u svom osvrtu napisala Lorena Monica Kmet, »Snoopy Polka« roman je snažnog miješanja crnoga i crvenoga; iz tmastih crvenih oblaka na našu poslijeratnu i tranzicijsku stvarnost slijeva se masna i gusta krv cijele jedne generacije više ili manje kompromitiranih likova. Završni je to krešendo jedne nove glazbene činjenice: počinje Snoopy polkom na starinskoj harmonici s intarzijama, nastavlja se u štektavom ritmu kalašnjikova, a završava s krvavim pljuskom u krvavoj kupki. Filmskom se brzinom brišu razlike i umiru svi stanovnici izopačenog svijeta: sitni i krupni kriminalci i prijestupnici, preljubnici, ratni profiteri, krijumčari, osvetnice, plaćeni ubojice, nasilnici, primitivci… Pogubno je i bolno što su žrtve nasilja i djeca i neki dobri ljudi…