Strana proza na tapeti Božidara Alajbegovića

Knjiški moljac objavio treću knjigu književne kritike

Davor Mandić

S izlaskom njegove najnovije knjige poklopila se i impresivna sedma godišnjica bloga na kojemu su dosad objavljena 5.783 teksta te koji je dosad posjećen impresivnih 975.000 puta

ZAGREB Riječki književni kritičar i naširoko poznati knjižni bloger Božidar Alajbegović, alias Knjiški moljac, objavio je treću knjigu, kojoj naslov sve govori – »Pedeset kritika«. Nova Alajbegovićeva knjiga u izdanju »Litterisa« sadrži dakako pedeset kritičkih zapisa o pedeset stranih proznih knjiga objavljenih u hrvatskom prijevodu u posljednje četiri godine.

Kritike su to prethodno objavljene ponajviše u »Vijencu« Matice hrvatske, u »Bibliovizoru« Trećeg programa Hrvatskog radija te na portalu za kulturu Kupus.net, a u fokusu su im djela autora poput Woodyja Allena, Josea Saramaga, Michaela Ondaatjea, Nicka Cavea, Harukija Murakamija, Julia Cortazara, Piera Paola Pasolinija, Amelie Nothomb i dr. Knjigu je uredio Dražen Katunarić, a naslovnicu je prema Alajbegovićevoj ideji izradio Krešo Turčinović iz zagrebačke »Crtaone«.

Podsjetimo, Alajbegović je dosad objavio dvije knjige kritika – strane proze pod nazivom »Utočište od riječi« te domaće proze »Nešto kao fleš«, a široj je kulturnoj javnosti poznat i kao neumorni bloger na adresi knjigoljub.blog.hr.

S izlaskom njegove najnovije knjige poklopila se i impresivna sedma godišnjica bloga na kojemu su dosad objavljena 5.783 teksta te koji je dosad posjećen impresivnih 975.000 puta. Uzme li se u obzir da je blog Knjiški moljac gotovo nezaobilazno virtualno mjesto za informacije o knjigama, a da za to Alajbegović ne prima niti kune javnog novca, obljetnica, ove brojke i entuzijazam tim su impresivniji.