Svečana obnova opere

»Traviata« u Zajcu na krilima mladosti

Svjetlana Hribar

Aljaž Farasin, Urška Arlič Gololičič, Marin Blažević, Tibor Bogányi i Robert Kolar / Foto: S. JEŽINA

Aljaž Farasin, Urška Arlič Gololičič, Marin Blažević, Tibor Bogányi i Robert Kolar / Foto: S. JEŽINA

Predstava koja je premijeru imala 2009. godine vraća se na repertoar u ponedjeljak pod dirigentskim vodstvom Tibora Bogányija, a uloge pjevaju mladi solisti Opere SNG-a Urška Arlič Gololičič i Aljaž Farasin



RIJEKA » U ponedjeljak, 20. travnja, na sceni HNK-a Ivana pl. Zajca priređuje se svečana obnova Verdijeve opere »Traviata« u režiji Janusza Kice – rečeno je na konferenciji za novinare jučer u riječkom kazalištu. Predstava je imala premijeru 2009. godine, a sad se vraća na repertoar pod dirigentskim vodstvom Tibora Bogányija, mađarskog dirigenta, šefa Opere u Pečuhu i čestog gosta finske nacionalne operne kuće u Helsinkiju.


  Ravnatelj riječke Opere Marin Blažević rekao je da se za obnovu »Traviate« odlučio iz nekoliko razloga – riječ je o jednom od pet najpopularnijih naslova »željeznog« repertoara; Kicina režija je atraktivna, kao i inscenacija koju riječka Opera ima u svom fundusu – ali u prvom redu zbog mladih opernih pjevača Urške Arlič Gololičič i Aljaža Farasina – solista ljubljanske Opere SNG-a, koji su zbog svoje mladosti i muzikalnosti u stanju uvjerljivo donijeti uloge Violete i Alfreda. Blažević je također apostrofirao povratak Roberta Kolara u ansambl riječke Opere, navodeći da se radi o pjevaču koji se pridružuje ojačanom ansamblu u kojem bez daljnjega ima svoje mjesto:



Na internetskim stranicama »Zajca« objavljene su propozicije međunarodnog pjevačkog natjecanja za mlade operne pjevače »Zinka Milanov« koje će se od 14. do 18. srpnja, tijekom Riječkih ljetnih noći, održati u Rijeci. Prijave se primaju do 15. lipnja, a natjecanje će pratiti međunarodni žiri. Natjecanje nosi ime jedne od najvećih sopranistica 20. stoljeća, Zinke Kunc Milanov, rođene u Zagrebu, koju je – nakon studija pjevanja kod Milke Trnine, otkrio dirigent Bruno Walter i preporučio Arturu Toscaniniju za izvedbu sopranskog parta u Verdijevom »Requiemu«, u Salzburgu, 1937. godine. Tada ju je čuo umjetnički director Metropolitana i ona je iste godine debitirala u Metu kao Leonora u »Trubaduru«. Bila je diva Metropolitana trideset godina, a potom se posvetila pedagoškom radu.





  – Namjera nam je od početka bila ojačati solističke ansamble, jer bez dobrih pjevača – nema repertoara. Uz Kristinu Kolar i Giorgia Suriana, Sinišu Štorka i sada Roberta Kolara, tu su mlađe snage – Ivana Srbljan, Anamarija Knego, Marco Fortunato, Dario Bercich, tako da bismo pažljivim vodstvom i odabirom repertoara, uz gostujuće tenore (koji nedostaju svakoj opernoj kući), uskoro mogli postaviti mnoga djela vlastitim snagama!


 


 Zajedništvo duša


Mlada solistica ljubljanske Opere Urška Arlič Gololičič zahvalila se na prilici da predstavi svoju Violetu riječkoj publici:  

 – Osjećam se dobrodošlom u ansambl, proba s maestrom Bogányijem bila je vrlo posebna – uživala sam u svakom trenutku izvedbe i nadam se dobroj predstavi.


  Dirigent Tibor Bogányi, koji posljednjih desetak godina gradi izvanrednu međunarodnu karijeru gostujući u Njemačkoj, Francuskoj, Danskoj, Rusiji, Meksiku, Kini, angažiran je kao umjetnički direktor i šef dirigent orkestara u Finskoj i Mađarskoj, a poznat po izvrsnim izvedbama simfonijskog i opernog repertoara. Na konferenciji za novinare rekao je da ovo nije njegov prvi nastup u Hrvatskoj – dirigirao je simfonijski koncert u »Lisinskom« – ali jest prvi angažman na opernoj izvedbi.


  – Već na prvoj probi osjetio sam vibrantnu atmosferu u ansamblu, susreo sam izvrsne soliste i vrlo muzikalan orkestar, pa mogu reći da bi takvim snagama Rijeka mogla biti važno uporište operne umjetnosti. Kazalište je prekrasno, ali ono što je potrebno za dobar rezultat su umjetničke snage, a ja sam to osjetio već na prvoj probi. Zato i kažem da osjećam »miris dobre predstave« i tomu se jako radujem.  

  Maestro Bogányi još je dodao da je kao Mađar porijeklom, a Finac obrazovanjem, u duši kozmopolit: – To zajedništvo duša među ljudima koje sam prvi put susreo, osjetio sam na prvoj probi i zahvalan sam svakom sudioniku predstave na tom dobrom osjećaju!


 


 Pozitivna energija


Aljaž Farasin, tenor koji je već nastupio na riječkoj pozornici, ali u studentskoj produkciji »Carmen«, rekao je kako je od tada priželjkivao poziv iz riječke Opere.


  – Sretan sam i zahvalan što sam tu. Sve se na ovoj predstavi poklopilo: divni ljudi u ansamblu, lijepo vrijeme, sjajan teatar… Uloga Alfreda vrlo je zahtjevna, pogotovo s partnericom kakva je Urška Arlič Gololičič. Nadam se daljnjoj suradnji s riječkom Operom, zaključio je Farasin, slovenski tenor i solist Opere SNG u Ljubljani, zahvaljujući se dirigentu Igoru Vlajniću koji pomaže solistima da uđu u režiju Janusza Kice.  

  Robert Kolar pak zahvalio je Marinu Blaževiću što ga je pozvao natrag u ansambl u kojem je trinaest godina bio angažiran kao solist.


  – Pozitivnu energiju i dobru atmosferu, više od gostiju, primjećujem ja koji sam tri godine izbivao iz ansambla. A što se tiče umjetničke suradnje s maestrom Bogányijem i kolegama iz Ljubljane – mogu samo reći da smo već nakon pet minuta rada, na prvoj probi, osjetili kao da se poznajemo deset godina! Našli smo se u sekundi i uvjeravam vas da gledalište nećemo ostaviti ravnodušnim!  

Reprize Verdijeve »Traviate« zakazane su za 23, 25. i 27. travnja, a predstava se igra pod pokroviteljstvom HEP-a.