Aljaž Farasin, Urška Arlič Gololičič, Marin Blažević, Tibor Bogányi i Robert Kolar / Foto: S. JEŽINA
Predstava koja je premijeru imala 2009. godine vraća se na repertoar u ponedjeljak pod dirigentskim vodstvom Tibora Bogányija, a uloge pjevaju mladi solisti Opere SNG-a Urška Arlič Gololičič i Aljaž Farasin
RIJEKA » U ponedjeljak, 20. travnja, na sceni HNK-a Ivana pl. Zajca priređuje se svečana obnova Verdijeve opere »Traviata« u režiji Janusza Kice – rečeno je na konferenciji za novinare jučer u riječkom kazalištu. Predstava je imala premijeru 2009. godine, a sad se vraća na repertoar pod dirigentskim vodstvom Tibora Bogányija, mađarskog dirigenta, šefa Opere u Pečuhu i čestog gosta finske nacionalne operne kuće u Helsinkiju.
Ravnatelj riječke Opere Marin Blažević rekao je da se za obnovu »Traviate« odlučio iz nekoliko razloga – riječ je o jednom od pet najpopularnijih naslova »željeznog« repertoara; Kicina režija je atraktivna, kao i inscenacija koju riječka Opera ima u svom fundusu – ali u prvom redu zbog mladih opernih pjevača Urške Arlič Gololičič i Aljaža Farasina – solista ljubljanske Opere SNG-a, koji su zbog svoje mladosti i muzikalnosti u stanju uvjerljivo donijeti uloge Violete i Alfreda. Blažević je također apostrofirao povratak Roberta Kolara u ansambl riječke Opere, navodeći da se radi o pjevaču koji se pridružuje ojačanom ansamblu u kojem bez daljnjega ima svoje mjesto:
Na internetskim stranicama »Zajca« objavljene su propozicije međunarodnog pjevačkog natjecanja za mlade operne pjevače »Zinka Milanov« koje će se od 14. do 18. srpnja, tijekom Riječkih ljetnih noći, održati u Rijeci. Prijave se primaju do 15. lipnja, a natjecanje će pratiti međunarodni žiri. Natjecanje nosi ime jedne od najvećih sopranistica 20. stoljeća, Zinke Kunc Milanov, rođene u Zagrebu, koju je – nakon studija pjevanja kod Milke Trnine, otkrio dirigent Bruno Walter i preporučio Arturu Toscaniniju za izvedbu sopranskog parta u Verdijevom »Requiemu«, u Salzburgu, 1937. godine. Tada ju je čuo umjetnički director Metropolitana i ona je iste godine debitirala u Metu kao Leonora u »Trubaduru«. Bila je diva Metropolitana trideset godina, a potom se posvetila pedagoškom radu.
– Namjera nam je od početka bila ojačati solističke ansamble, jer bez dobrih pjevača – nema repertoara. Uz Kristinu Kolar i Giorgia Suriana, Sinišu Štorka i sada Roberta Kolara, tu su mlađe snage – Ivana Srbljan, Anamarija Knego, Marco Fortunato, Dario Bercich, tako da bismo pažljivim vodstvom i odabirom repertoara, uz gostujuće tenore (koji nedostaju svakoj opernoj kući), uskoro mogli postaviti mnoga djela vlastitim snagama!
Zajedništvo duša
– Osjećam se dobrodošlom u ansambl, proba s maestrom Bogányijem bila je vrlo posebna – uživala sam u svakom trenutku izvedbe i nadam se dobroj predstavi.
Dirigent Tibor Bogányi, koji posljednjih desetak godina gradi izvanrednu međunarodnu karijeru gostujući u Njemačkoj, Francuskoj, Danskoj, Rusiji, Meksiku, Kini, angažiran je kao umjetnički direktor i šef dirigent orkestara u Finskoj i Mađarskoj, a poznat po izvrsnim izvedbama simfonijskog i opernog repertoara. Na konferenciji za novinare rekao je da ovo nije njegov prvi nastup u Hrvatskoj – dirigirao je simfonijski koncert u »Lisinskom« – ali jest prvi angažman na opernoj izvedbi.
Maestro Bogányi još je dodao da je kao Mađar porijeklom, a Finac obrazovanjem, u duši kozmopolit: – To zajedništvo duša među ljudima koje sam prvi put susreo, osjetio sam na prvoj probi i zahvalan sam svakom sudioniku predstave na tom dobrom osjećaju!
Pozitivna energija
Aljaž Farasin, tenor koji je već nastupio na riječkoj pozornici, ali u studentskoj produkciji »Carmen«, rekao je kako je od tada priželjkivao poziv iz riječke Opere.
Robert Kolar pak zahvalio je Marinu Blaževiću što ga je pozvao natrag u ansambl u kojem je trinaest godina bio angažiran kao solist.
Reprize Verdijeve »Traviate« zakazane su za 23, 25. i 27. travnja, a predstava se igra pod pokroviteljstvom HEP-a.