Uoči premijere

Svinja na pročelju HNK Ivana pl. Zajca: Svi su jednaki, ali neki su jednakiji

Portal Novilist.hr

Foto: Davor Zunic / CROPIX

Foto: Davor Zunic / CROPIX

 U nacionalnom kazalištu koje je dobilo novu upravu i koje je jasno i glasno deklariralo svoju ideološku poziciju, Životinjska farma predstavlja prostor potencijalne kritičke (auto)refleksije, podsjetnik da nikada ne postanemo jednakiji od onih s kojima želimo biti jednaki, te ostanemo imuni na korupciju – podjednako moralnu i materijalnu



RIJEKA - Povodom premijere predstave Životinjska farma u ponedjeljak, 30. ožujka u 19.30 sati, na pročelju HNK Ivana pl. Zajca postavljena je lutka svinje odjevena u odijelo, a ima i poruku: Svi su jednaki, ali neki su jednakiji.


Adaptacija teksta za izvedbu Hrvatske drame prema djelu Georgea Orwella napravila je Nataša Antulov iAndrás Urbán, redatelj i scenograf je András Urbán, dramaturginja Nataša Antulov, kostimografkinja Bjanka Adžić Ursulov, skladateljica Irena Dragović Popović, dok su autori tekstova songova András Urbán, Nataša Antulov, Nika Mišković, Nikola Nedić, Tanja Smoje. Oblikovatelj svjetla je Dalibor Fugošić. Igraju: Olivera Baljak, Igor Kovač, Jelena Lopatić, Jerko Marčić, Nika Mišković, Nikola Nedić, Damir Orlić, Tanja Smoje.


 U najavi predstave stoji: “Nakon što su skoro potpuno nestali totalitarizmi izrasli na deformaciji lijeve ideje, došlo je vrijeme da sagledamo totalitarizme demokracije. Iako pisana kao kritika staljinizma, Životinjska farma ga je dobrano nadživjela i ostala aktualna do naših dana. Orwellov distopijski roman, u kojem životinje preuzimaju vlast i stvaraju društvo s novim sistemom vrijednosti, nudi i nove mogućnosti interpretacije u vremenu za koje se čini da je doživjelo “kraj povijesti” i u kojem izgleda  da nikakva radikalna društvena promjena nije moguća. 


Jedan od najzanimljivijih redatelja u regiji, Andraš Urban, pokušat će kroz Životinjsku farmu filtrirati truizme neoliberalnog kapitalizma, njegovu proklamiranu “jednakost šansi” i realnost strukturalnog nasilja u kojem većina nikada ne dobiva nikakvu šansu. Jesu li demokratska prava, koja služe kao instrument za ovjeravanje postojećih konfiguracija moći, sublimacija orvelijanske “jednakosti jednakijih”? U nacionalnom kazalištu koje je dobilo novu upravu i koje je jasno i glasno deklariralo svoju ideološku poziciju, Životinjska farma predstavlja prostor potencijalne kritičke (auto)refleksije, podsjetnik da nikada ne postanemo jednakiji od onih s kojima želimo biti jednaki, te ostanemo imuni na korupciju – podjednako moralnu i materijalnu”.