Hrvatska verzija mjuzikla

Slavni »Cabaret« premijerno u kazalištu »Komedija«

Hina

Iako su usporedbe s filmom Boba Fossea neizbježne, autorski tim predstave odlučio je da ih one neće opterećivati jer je on tek jedno od mnogih uprizorenja tog uspješnog mjuzikla



ZAGREB – Mjuzikl »Cabaret«, koji je igrao na svim najvažnijim svjetskim pozornicama, a proslavio ga je i Oscarima nagrađeni istoimeni film, uskoro će dobiti i hrvatsku verziju u režiji Dore Ruždjak Podolski koja će se premijerno izvesti 26. svibnja u Kazalištu Komedija.


Iako su usporedbe s filmom Boba Fossea neizbježne, autorski tim predstave odlučio je da ih one neće opterećivati jer je on tek jedno od mnogih uprizorenja tog uspješnog mjuzikla, a sličnost s filmom, rekla je redateljica Dora Ruždjak za Hinu, može se očekivati samo u »nekoliko nježnih citata«.»Cabaret« je ostavio trag na brojnim naraštajima u poimanju mjuzikla i reinterpretaciji društveno-političkog trenutka o kojemu se govori, ali libreto nudi sasvim druge odrednice od filma, otvara nova područja i znatno se od njega razlikuje, rekla je Ruždjak.


Za razliku od filma, primjerice, umjesto uvodne pjesme »Mein Herr«, predstavu otvara pjesma »Don’t Tell Mama« koja, ocijenila je redateljica, cijelu priču čini koherentnijom i provlači se kao ‘light motiv’ kroz komad, dok je iz filma uzeta »The Money Song« kojom su autori mjuzikla bili toliko oduševljeni da su je uveli u predstavu i prearanžirali za cijeli ansambl.




Ruždjak ističe važnost snažnog društveno-političkog momenta libreta, prikaz uzleta nacizma tridesetih godina prošlog stoljeća, neimaštine i bijede ispod sjajnih reklama, ekonomske krize koja razjeda međuljudske odnose i pokrivanje očiju pred zlom i zločinom kada se događa pred njima.Tema je danas aktualnija nego ikad, jer živimo u neobičnom i mračnom trenutku koji ni sami ne razumijemo i čije nepredvidljive posljedice još ne možemo sagledati do kraja, ustvrdila je.


»Cabaret« je nastao prema motivima drame Johna van Drutena »I am a camera« iz 1951., koja je pak nastala adaptacijom romana Christophera Isherwooda »Goodbye to Berlin«. Kroz priču o, na neuspjeh osuđenoj, ljubavnoj vezi Sally Bowles i mladog američkog pisca Cliffa Bradshawa oživljava se atmosfera tog doba, a u središtu je Kit Kat klub i njegov konferansije čiji ironični komentari i dekadentno kabaretsko ozračje funkcioniraju kao metafora predratne Njemačke.Već nakon prvog uprizorenja 1966. mjuzikl je doživio veliki uspjeh, dobio je mnoge nagrade, u Hrvatskoj je postavljen 2001. u »Kerempuhu«, no tada nije izvođen integralno i s orkestrom.Dora Ruždjak u »Komediji« postavlja »Cabaret« nakon »Chicaga« koji je bio hit i nagrađen je svim važnijim hrvatskim kazališnim nagradama.


Po njezinim riječima, nema iluzija da »Cabaret« ili neka naredna predstava mogu postići tako veliki uspjeh, ali smatra da će zainteresirati ljubitelje mjuzikla i dobrog kazališta.Dirigent je Dinko Appelt, scenografiju potpisuje Ivo Knezović, kostimografiju Mirjana Zagorec, a koreografiju Petra Hrašćanec. U glavnim ulogama su Renata Sabljak, Ronald Žlabur i Dražen Čuček, glume još Jasna Bilušić, Dražen Bratulić, Sanja Marin, Davor Svedružić i Ana Kraljević.