Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 19° 1
Sutra: 19° 19° 1
14. listopada 2019.
Odbili prikazati spot

Predstava "Nečastive" asocira na nečastivog, sotonu, a vide se čak i polugola tijela

Scena iz sporne predstave »Nečastive«
Scena iz sporne predstave »Nečastive«
Autor:
Objavljeno: 27. lipanj 2015. u 11:00 2015-06-27T11:00:44+02:00

Naša tvrtka dosljedno provodi politiku neprikazivanja uvredljivog sadržaja i golotinje. Reklamu za ovu predstavu ne bismo vrtjeli ni za kakve novce Uplaćeni novac već je vraćen udruzi Domino, s kojom tvrtka Divinus Victoria ne želi više nikakvu suradnju, poručili su iz tvrtke

ZAGREB  Na videozaslonima na Trgu bana Jelačića i na Cvjetnom trgu, gdje se kratkim i efektnim videoulomcima reklamiraju aktualne predstave u zagrebačkim kazalištima, trebala se ovih dana vrtjeti i najava predstave »Nečastive«, no zbog golotinje u spotu koji traje 12 sekundi, ta je promotivna akcija zaustavljena. Tvrtka koja upravlja videopanoima na ovim frekventnim mjestima, Divinus Victoria, odbila je puštati video, iako je ta usluga već plaćena.

Na ovaj se ćudoredni istup tvrtke javno požalio Zvonimir Dobrović iz udruge Domino, direktor festivala Perforacije u sklopu kojeg je predstava »Nečastive« sinoć izvedena u ZKM-u.

Obrazloženje

Novinarima je proslijedio pismo u kojemu vlasnik oglašivačke tvrtke Divinus Victoria obrazlaže svoju odluku da spot ne prikaže.

– Naša tvrtka ne oglašava nikakve videomaterijale nepoćudnog sadržaja, niti materijale koji nekoga mogu uvrijediti ili povrijediti nečije osjećaje. U takve materijale smatramo, golotinju, nepristojne poruke, dvosmislene poruke, i slično... S obzirom na to da se u vašem materijalu spominje riječ »nečastive« koja asocira na nečastivog, sotonu, đavla, vraga, lucifera, kao i to da su u videouratku polugola tijela, a u jednom kadru se vidi gola bradavica ženskih grudi, takav materijal u konzultaciji s gradom i suvlasnicima vrijeđa čudoređe naših građana i kao takav također ne spada u materijal koji mi emitiramo, piše u pismu direktora tvrtke Hrvoja Topića.

Perforacije su mali, nezavisni festival posvećen promicanju inovativnosti u umjetnosti, koji unatoč izdašnim potporama državnih institucija (među kojima je i Grad Zagreb i Ministarstvo kulture) i fonda Kreativna Europa, prolazi mimo radara većih medija. Na neki način, ovaj im cenzorski nastup oglašivača ide u korist – jučer se o problemu s Perforacijama žustro raspravljalo u medijima, na društvenim mrežama i u kuloarima.
Dobrović je priopćenjem zatražio da se Grad Zagreb očituje u vezi slučaja, no to se jučer nije dogodilo. Iz tvrtke Divinus Victoria oglasili su se ponovo, povukavši tvrdnju da je odluka o odbijanju spota donesena u suradnji s nadležnim institucijama.

– Iza odluke stoji naša tvrtka, koja dosljedno provodi politiku neprikazivanja uvredljivog sadržaja i golotinje. Reklamu za ovu predstavu ne bismo vrtjeli ni za kakve novce. Neki misle da bismo i porno filmove trebali emitirati nakon što nam neka udruga uplati novce unaprijed, a ne kaže o kakvom se sadržaju radi, međutim mi ne mislimo tako. Uplaćeni novac već je vraćen udruzi Domino, s kojom tvrtka Divinus Victoria ne želi više nikakvu suradnju, rekao je jučer Topić.

40 dana za život

Pogledali smo sporni spot i provjerili navode Hrvoja Topića. Istina je da kratkim uratkom dominiraju gola ženska i muška tijela: izvođači ovog plesnog projekta autora Brune Isakovića izranjaju iz mraka pozornice, a u igri svjetla i sjene tu i tamo bljesne gola stražnjica, nadlaktica, pa i grudi. Ali riječ je o umjetničkom projektu koji je svoju vrijednost dokazao na gostovanjima diljem svijeta i za koji bi se teško moglo reći da je banalno vulgaran. Čini se da je, osim golih grudi, najveći problem u naslovu predstave – »Nečastive«.

Tvrtka Divinus Victoria nije odbila kampanju »40 dana za život«, koja je spotovima promovirala molitvenu inicijativu za prestanak pobačaja.

– Ne pristajemo na proizvoljnu ocjenu jedne privatne tvrtke koja koristi koncesiju za javno oglašavanje u Gradu Zagrebu o nepoćudnosti promotivnog spota na temelju njihove asocijacije na đavla ili prikaza polugolih tijela u spotu najave Festivala Perforacije. Zabrinjava nas ova i svaka vrsta cenzure te nasrtaj na slobodu izražavanja, a kojima posljednjih tjedana sve više svjedočimo u Hrvatskoj, poručio je Dobrović.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.