Natječaj za Grand Prix

Opatijski FEN među finalistima: Projekti u kulturi “osuđeni” su na kreativnost

Svjetlana Hribar

Žiri HUOJ-a za dodjelu Grand Prixa u kategoriji Malih i srednjih tvrtki, uvrstio je FEN Festivala Opatija među finaliste natječaja



OPATIJA  Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) sedmu godinu za redom raspisuje natječaj za dodjelu nagrada Grand Prix za najbolje komunikacijske projekte u prethodnoj godini. Radi se o najvećem hrvatskom priznanju struke za osmišljavanje i provedbu strateških komunikacija i odnosa s javnošću u tvrtkama, vladinim institucijama i tijelima lokalne uprave i samouprave. 


   Tijekom siječnja trajao je natječaj za Grand Prix u devet kategorija, na koji se prijavilo ukupno 45 projekata. Prošlog tjedna HUOJ je proglasio finaliste natječaja, pa će se tako po tri prijavljena projekta u svakoj kategoriji u završnici natjecati za Grand Prix, čiji će dobitnici biti proglašeni 14. ožujka, u Zagrebu. 


   Sjajna je vijest da je žiri HUOJ-a za dodjelu Grand Prixa u kategoriji Malih i srednjih tvrtki, uvrstio FEN Festivala Opatija među tri finalista u svojoj kategoriji. Uz opatijski FEN – Festival nezavisnih kazališta i kazališnih skupina Republike Hrvatske – u finale su se plasirali Menart s projektom »Dubioza Kolektiv: Apsurdistan« i projekt agencije Media Val i Adria MM produkcije »Ultra Europe«.   

FENOMEN bilten


Na odluku žirija o izboru finalista utjecala je i prezentacija projekta koju je – u slučaju FEN-a – sjajno odradila ravnateljica Festivala Opatija i utemeljiteljica FEN-a Rajna Miloš. Tonom prepunim entuzijazma, kako to samo Rajna Miloš zna – u svega četiri minute predviđene za prezentaciju – ona je informativnom, profesionalnom, kreativnom i upečatljivom prezentacijom skrenula pozornost žirija na FEN, a time i na neovisna kazališta, koja tijekom trajanja festivala – obogaćuju kulturnu ponudu Opatije. 




   Zašto bi baš Festival neovisnih kazališta treba dobiti nagradu Grand Prix HUOJ-a, objašnjava Rajna Miloš tvrdnjom da su upravo projekti u kulturi, u samom startu, »osuđeni« na kreativnost i inovativnost zbog problema prije svega financijske prirode, ali i s nedostatkom medijskog interesa. Najveća vrijednost FEN-a, odnosno komunikacijske kampanje koja je pratila i prvo, ali posebice drugo izdanje ovog festivala, jest u doista revolucionarnim rješenjima s kojima se ovaj festival »uhvatio u koštac« sa spomenutim problemima. 


   Manjak medijskog prostora za kulturne teme riješen je stvaranjem vlastitog medijskog prostora. FenFENOMEN bilten, uz Youtube kanal FEN televizije, postao je na tjedan dana najčitaniji kulturni prilog u Opatiji, a svojom pojavom na stolovima gradskih kavana i u rukama glumaca, redatelja, producenata i publike doprinio je »sveprisutnosti« vizualnog identiteta FEN-a u opatijskoj javnosti, pokazujući kako se interaktivnom i inventivnom kampanjom mogu prevladati problemi koji se čine nepremostivima. 



Prvi FEN održan je od 17. do 22. travnja 2012. godine, i u pet dana ugostio je 13 predstava u izvedbi 12 neovisnih kazališta, u kojima je nastupilo 37 glumaca iz Zagreba, Splita i Koprivnice. Kada se sve zbroji, u pet dana 15 sati kazališta pogledalo je više od 1000 gledatelja. Prvo izdanje FEN-a nagrađeno je i nagradom publike portala Teatar.hr za najbolji kazališni festival u Hrvatskoj!    Drugo izdanje FEN-a održano je od 16. do 22. travnja 2013. godine, a zamijećen je porast u broju publike, ali i sudionika. Konkretno, sudjelovalo je 16 kazališta iz 6 gradova: Zagreba, Splita, Rijeke, Pule, Koprivnice i Mošćeničke Drage. Akreditirano je bilo ukupno 93 kazališna djelatnika (glumaca i tehničara), koji su kroz 17 predstava ili gotovo 20 sati kazališta privukli 1470 gledatelja. 9 predstava za odrasle pogledalo je 930 gledatelja, dvije predstave za mlade 100 srednjoškolaca i 6 predstava za djecu 440 djece predškolske i osnovnoškolske dobi. Na 4 kazališne radionice sudjelovalo je 67 polaznika: cirkuskim vještinama pokušalo je ovladati 10 učenika ugostiteljske i 5 učenika osnovne škole, o multimedijalnom pristupu kazalištu raspravljalo je 10 gimnazijalaca, glumačku radionicu pohađalo je 18 osnovnoškolaca dok se 24 pedagoga učilo izradi i animaciji različitih tipova kazališnih lutki.


  FEN-ova ekipa


Projekt Festivala neovisnih kazališta Republike Hrvatske u 2013. godini na svojim je plećima iznijela mala, ali vrijedna ekipa Festivala Opatija i vanjskih suradnika, koja se brinula o udobnosti i sigurnosti stotina sudionika i još više gostiju u publici, ali i pazila da sve »štima« u organizaciji, te istovremeno održavala kontakte s javnošću putem vanjskih i internih medija.


Uz rame Rajni Miloš, ravnateljici Festivala, radila je glavna organizatorica Darinka Trinajstić, a odmah uz nju Sandi Monar te Petra Borovac i Sara Benčinić. Tehničku podršku FEN-u potpisuje Željko Turković koji je oblikovao svjetleće natpise koji su ukrasili opatijske ulice, a Bruno i Edi odrađivali su čitav niz zadataka tehničke prirode; Ivan Bauk bio je majstor tona, a mala FEN-ova redakcija (Sanjin, Ermina, Saška, Davor i Saša) osmislila je i opremila sve brojeve biltena i sve video uratke FEN televizije. 


   Festival neovisnih kazališta i kazališnih skupina Republike Hrvatske nastao je entuzijazmom organizatora, sudionika ali i publike koja je podržala program. Drugo izdanje FEN-a može se pohvaliti većim brojem gledatelja – od 1.303 na 2.015, veće zanimanje pokazali su i sponzori i donatori, a zabilježen je i veći broj objava u medijima.


No, ono što je potaknulo komunikaciju FEN-a s publikom jeste plasman informacija kroz »vlastite« medije: 1.200 tiskanih biltena, 1.000 pregleda na Youtube kanalu FEN TV! 


   Stoga ne čudi povećano zanimanje za 3. FEN – s prošlogodišnjih 38, za ovogodišnji se festival prijavilo 60 neovisnih kazališnih grupa.