Teatar ''Ulysses''

Od Shakespearea i Krleže do Gavrila Principa i 1914.

Zoran Angeleski

Teatar »Ulysses« ove je godine u znaku 1914. – već ovog petka na rasporedu je hrvatska premijera predstave »Mali mi je ovaj grob« Biljane Srbljanović, priča o Sarajevskom atentatu i Gavrilu Principu, s fokusom na značaj borbe za slobodu, revoluciju i mladost



BRIJUNI » Shakespeareovim komadom »Timon Atenjanin« u režiji doajena Georgija Para s Vilijem Matulom u glavnoj ulozi, sutra na Tvrđavi Minor na Malom Brijunu počinje 14. sezona Kazališta »Ulysses«. Predstava je, uz odlične reakcije publike, premijerno izvedena prošle godine na Splitskom ljetu, a HNK Split tada ju je najavljivao ovom citiranom trilemom: »Zovem se Timon, Apemant ili Alkibijad, a društvo nije kakvo sam očekivao da bi trebalo biti! Što mi je činiti? S mržnjom ga odbaciti i otuđiti se, povući se i ironizirati ga, mobilizirati se ne bih li ga izmijenio i popravio?«.


   Već ovog petka, 11. srpnja, na istom mjestu, kao glavna poslastica ovogodišnjeg »Ulyssesa«, slijedi hrvatska premijera predstave »Mali mi je ovaj grob« po istoimenom dramskom tekstu jedne od najpoznatijih suvremenih dramskih autorica Biljane Srbljanović, u režiji sarajevskog redatelja Dine Mustafića. Polazak brodom na predstave iz Fažane je u 20.15 sati.


  


O Principu na okruglom stolu




Priča je to o Sarajevskom atentatu i Gavrilu Principu, s fokusom na značaj borbe za slobodu, revoluciju i mladost, a ovom predstavom (koja je na rasporedu i u subotu i nedjelju 12. i 13. srpnja) kazalište »Ulysses« počinje s posebnim ovogodišnjim programom pod nazivom »Rat i mir: 100 godina koje traju«, priključujući se tako obilježavanju stogodišnjice Prvog svjetskog rata te već započetom širem projektu »1914. – Puna je Pula/Pola gremita«.



Poetska večer književnika Milana Rakovca pod naslovom »Subart Caffe 1914. – 2014.« na raspredu je 30. srpnja u 21 sat na Malom Brijunu. On je osmislio program koji će objediniti pjevačku i pjesničku dimenziju pitanja tematike Prvog svjetskog rata. Vlastite stihove i stihove znamenitih poeta predstavit će tom prilikom suvremeni pjesnici iz šireg ambijenta Ahmed Burić, Bojan Krivokapić i Marko Tomaš, a u glazbenom dijelu večeri nastupit će Alfredo Lacosegliaz, Dragi Mislej, Livio Morosin, Tamara Obrovac, Rade Šerbedžija i ženski zbor »Praksa«.    Glazbeni program Malom Brijunu nastavlja se 1. kolovoza zajedničkim koncertom Rade Šerbedžije, Miroslava Tadića i Vlatka Stefanovskog, a večer kasnije solistički koncert održat će poznata pjevačica sevdaha Amira Medunjanin.


   Odmah nakon posljednje izvedbe predstave »Mali mi je ovaj grob« u nedjelju 13. srpnja, u kasnom terminu, u 23 sata, na Malom Brijuni održat će se okrugli stol pod nazivom »Gavrilo – terorist ili borac protiv imperijalizma?« – sudionici su Biljana Srbljanović, Srećko Horvat i Dino Mustafić, a moderator Filip Balunović.


   Za tjedan dana, u utorak 15. srpnja, slijedi okrugli stol »Teatar pod okupacijom« koji će se održati na kopnu – u zimskom vrtu Doma hrvatskih branitelja, s početkom u 11 sati, uz prethodnu projekciju 30-minutnog filma Pjera Žalice »Godot-Sarajevo«. Sudionici okruglog stola bit će Jasna Diklić, Admir Glamočak i Borka Pavičević.


  


»Sprovod u Teresienburgu« – premijerno


Uz »Mali mi je ovaj grob«, udarni ovogodišnji adut Kazališta »Ulysses« je i premijera komada »Sprovod u Teresienburgu« prema istoimenoj Krležinoj noveli, u režiji Staše Zurovca, koju će na Malom Brijuni od 23. do 27. srpnja izvesti solisti i ansambl Baleta splitskog HNK-a te glumci Dražen Čuček, Ozren Grabarić i Vanda Winter. U predstavi će uživo na violini svirati Alexander Balanescu, violinistički virtuoz i vođa čuvenog Balanescu kvarteta.


   Od repriznih naslova ovoga će ljeta četiri puta igrati Shakespeareov »Kralj Lear«, od 16. do 19. srpnja; zatim Štivičićev »Shakespeare u Kremlju« od 7. do 10. kolovoza i Nušićev »Pokojnik« od 14. do 17. kolovoza, sve tri predstave u režiji Lenke Udovički. »Atelje 212« gostuje 22. i 23. kolovoza s komedijom »Bog maskara« prema tekstu Yasmine Reza, a dan kasnije slijedi »Misery« u režiji Petra Popovića, prema tekstu Stephana Kinga, koji je proslavio istoimeni film.