"Torpediranje torpeda"

Najavljena nova kazališna sezona riječkog HNK-a: Različiti prostori Torpeda pretvoreni u pozornicu

Kim Cuculić

Snimio Vedran KARUZA

Snimio Vedran KARUZA

Kompleks tvornice Torpedo »lansiran« je kao izvedbeni prostor koji  posjetiteljima, osim već poznatih, otkriva i niz novih potencijalnih scenskih prostora, a u novu kazališnu sezonu koja počinje na jesen, publiku su uveli fragmenti predstava u nastajanju  



RIJEKA U okviru Riječkih ljetnih noći, programom »Torpediranje torpeda« najavljena je nova kazališna sezona HNK-a Ivana pl. Zajca. Na četiri različite lokacije unutar bivšeg Torpeda svoje programe predstavili su riječka Opera, Hrvatska i Talijanska drama te Balet. Ovime je – kako je istaknuo v.d. intendanta Marin Blažević – »lansiran« Torpedo kao izvedbeni prostor koji je posjetiteljima, osim već poznatih lokacija, otkrio i neke nove potencijalne scenske prostore.  


U novu, 2016/2017. kazališnu sezonu, publiku su uveli fragmenti predstava u nastajanju. Na početku »Torpediranja torpeda« Aljaž Farasin predstavio se naslovnom ulogom Werthera, koju će tumačiti u operi »Werther« Julesa Masseneta koja je nastala prema Goetheovom romanu »Patnje mladog Werthera«, a koju će režirati Fabrizio Melano. Nakon toga, uz klavirsku pratnju Ane Anconelli, Vanja Zelčić izvela je ariju Adele iz operete »Šišmiš« Johanna Straussa mlađeg, čiji će fragmenti biti izvedeni u sklopu novogodišnjeg koncerta. Ravnatelj Opere Marin Blažević još je najavio i premijere opera »Othello« i »Ero s onoga svijeta«.



Na Riječkim ljetnim noćima izveden je i program »Plesni Torpedo – najbolje s riječke plesne scene«. Bila je to prilika za uživanje u koreografijama raznih stilova članova Baleta HNK-a Ivana pl. Zajca i njihovih gostiju, najuspješnijih, najnagrađivanijih plesnih skupina riječkog područja (Dance studio Oksana Brandiboura, Dance Queen, Flame, K2K, Rotondo) te Devina Jurja, finalista Supertalenta 2016. Na programu su bili »Tragovi u crvenom« Ksenije Krutove i Marte Rak, a razne su teme inspirirale koreografe i plesače: teme lica i naličja, muškarca i žene, tema ljubavi i tema užurbanosti života. Od klasičnog i modernog baleta preko mjuzikla do suvremenih urbanih stilova – ove riječke ljetne noći u Torpedu se slavio ples.




Ravnateljica Hrvatske drame Jelena Kovačić zatim je predstavila premijere ove umjetničke grane riječkog HNK-a. U novu sezonu uveli su dijelovi iz »Majstora i Margarite« u režiji Selme Spahić, čija je premijera već u rujnu. Neki od premijernih naslova Hrvatske drame su »Naše nasilje i vaše nasilje« Olivera Frljića, »Crvenkapica« u koprodukciji s Talijanskom dramom, Bergmanova »Jesenja sonata«, a među zastupljenim autorima su Jules Verne, Moliere i Ivana Sajko.


Premijerne naslove Talijanske drame predstavio je Giuseppe Nicodemo, zamjenik ravnateljice TD-a Leonore Surian. Kako je naglasio Nicodemo, ova godina u znaku je 70. godišnjice Talijanske drame, a ovom prigodom posjetitelji su mogli vidjeti ulomak iz predstave »Gostioničarka Mirandolina« koju režira Paolo Magelli. Premijerno će biti izveden i »Kabaret D’Anunnzio« u režiji Gianpiera Borgie, a Talijanska drama izvest će i djela Fulvija Tomizze.


Ravnatelj Baleta Balázs Baranyai najavio je premijeru baleta »Dogma« te reprize »Orašara« i »Sna Ivanjske noći«, dok je u novoj sezoni na programu riječkog Baleta i »Labuđe jezero«. Na kraju »Torpediranja torpeda« nastupili su članovi riječkog Baleta Laura Orlić i Daniele Romeo.