Po tekstu Timura Vermesa

HITLER MEĐU HRVATIMA: U Komediji premijerno postavljena satirična drama “Opet on”

Hina

foto: Kazalište Komedija

foto: Kazalište Komedija

Roman o povratku Hitlera u modernu Njemačku, koji uz pomoć televizijske emisije i YouTubea ponovo ulazi u politiku i postaje javna osoba, nudi satirični prikaz suvremenog društva u kojemu svatko s dovoljnim brojem 'klikova' može postati medijska zvijezda. Time što taj netko u komadu nije bilo tko već sam Hitler, autor se dodatno izruguje suvremenom čovjeku, često neukom, politički nepismenom i nerijetko posve zaslijepljenom medijima i PR-om.



ZAGREB – Predstava “Opet on” koju je po tekstu Timura Vermesa premijerno u petak u zagrebačkom Gradskom kazalištu Komediji postavio Marko Juraga, satirična je komedija o povratku Hitlera u modernu Njemačku i kritika suvremenog društva koje je u stanju čak i najvećeg zločinca svih vremena pretvoriti u medijsku ikonu zahvaljujući moći digitalnih medija.


Riječ je o adaptaciji istoimena Vermesova romana iz 2012. koji je odmah po objavljivanju postao instant-hit, te je preveden na 27 jezika i prodan u milijun primjeraka, a nakon brojnih kazališnih adaptacija, snimljen je i film pod nazivom “Look Who’s Back”.


Roman o povratku Hitlera u modernu Njemačku, koji uz pomoć televizijske emisije i YouTubea ponovo ulazi u politiku i postaje javna osoba, nudi satirični prikaz suvremenog društva u kojemu svatko s dovoljnim brojem ‘klikova’ može postati medijska zvijezda. Time što taj netko u komadu nije bilo tko već sam Hitler, autor se dodatno izruguje suvremenom čovjeku, često neukom, politički nepismenom i nerijetko posve zaslijepljenom medijima i PR-om.




Predstava “Opet on” u Komedijinoj dramatizaciji, koju potpisuje Jelena Veljača, težište priče nalazi u tome da društveno svi snose osobnu odgovornost, i za zajedničke političke izbore i za svaki klik na internetu.


Sve počinje buđenjem Adolfa Hitlera 2017. u berlinskome parku, na mjestu na kojemu se nekada nalazio njegov ratni bunker. Tako iznenada iščupan iz višedesetljetnog stupora, Hitler kreće u dezorijentirani obilazak grada, interpretirajući sve što vidi iz svoje nacističke perspektive. Svi ljudi koje na tome putu susreće, prirodno pretpostavljaju kako je riječ o glumcu.


Njegov medijski uspon kreće kada sretne dvojicu producenata koji mu predlažu suradnju, nadajući se da će klipićima na YouTubeu privući pozornost i ponovo dobiti posao.


Hitler je, naravno, nezadovoljan time kako je suvremeno društvo ispalo, zaključuje da je rat bio gubljenje vremena i, smatrajući da ga je sudbina uskrsnula s razlogom, odlučuje ‘nastaviti svoju misiju’. Uz pomoć Interneta, priprema svoj politički povratak, a njegove mu desničarske ideje, kao i obećanja da će pomoći riješiti pitanja ilegalnih imigranata i privremenih radnika priskrbljuju golemu popularnost…


Juraga je predlošku pristupio nastojeći što plastičnije prikazati moderno društvo – paradu likova koji se susreću s Hitlerom čine stvarni ljudi, iskreni i istiniti, sa zbiljskim problemima i radostima – ljudi među kojima je “povratak” Hitlera stvarno moguć.


Hitlera glumi Dražen Čuček, a u ostalim su ulogama Ana Magud, Sanja Marin, Ronald Žlabur, Davor Svedružić, Igor Mešin, Fabijan Pavao Medvešek, Filip Juričić, Goran Malus, Mirela Brekalo Popović, Ivan Magud, Adnan Prohić, Vini Jurčić, Dajana Čuljak, Ivan Čuić, Jasna Bilušić, Zlatko Ožbolt, Nera Stipičević, Morana Paškiević, Boris Barberić, Božidar Peričić, Saša Buneta, Jasna Palić Picukarić, Ivica Zadro, Vid Balog i Dražen Bratulić.


Scenografija Darka Petrovića inspirirana je stvarnom postajom berlinske podzemne željeznice Mohrenstrasse, izgrađene 1950., navodno u cijelosti od mramora kancelarije Trećeg Reicha razrušene nakon bombardiranja.


Autorski tim još čine kostimografkinja Elvira Ulip, scenski pokret potpisuje Morana Paškiević, a oblikovatelj rasvjete je Igor Šeler.