Baletna papučica umjesto čizme

‘Gospoda Glembajevi’ na otoku Sv. Katarina

Vanesa Begić

Baletna verzija Krležine drame / HNK ZAGREB

Baletna verzija Krležine drame / HNK ZAGREB

Predstava ima humanitarni karakter, a sav prihod od prodaje ulaznica ide za Odjel pedijatrije pulske Opće bolnice



PULA Baletna predstava »Gospoda Glembajevi«, u izvođenju zagrebačkog HNK-a i u režiji Lea Mujića, bit će prikazana na otoku Sv. Katarina večeras u 21.30 sati. Za ovo gostovanje zaslužni su Kermas Grupa i Danko Končar, Hrvatsko narodno kazalište Zagreb i Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula.


Sav prihod od prodaje ulaznica, koje imaju jedinstvenu cijenu od 250 kuna, ići će za Odjel pedijatrije pulske Opće bolnice, a planiraju se nabaviti holter EEG za 24-satno snimanje moždane aktivnosti, što je važan uređaj za dijagnosticiranje, između ostalog, epilepsije kod najmlađih, potom monitor vitalnih funkcija te dječji defibrilator.


Kako je istaknuto na konferenciji za novinare, odlučili su se za neuobičajeni kulturni događaj na ovom sasvim posebnom mjestu, a riječ je o iznimno kvalitetnom baletu koji je dobio brojne nagrade.




Ta transformacija ili demilitarizacija otoka Katarine, koja će svoju kulminaciju doživjeti izvedbom baleta, simbolički će označiti kraj jedne ere i početak novog života ovog dijela Pule – baletna papučica zamijenit će vojničku čizmu. Leo Mujić, koreograf, redatelj, autor libreta i glazbenog izbora za »Gospodu Glembajeve« ističe da je otok Sv. Katarina mjesto koje miriše na povijest.


– Osjeća se tu prisutnost i Austro-Ugarske i Jugoslavije. U principu -vremena u kome je i pisao Krleža. U ovakvom skoro pa postapokaliptičnom stanju, predstavlja idealnu kulisu za predstave uživo. Pored objekata, tu je i ta čuvena istarska prirodna kombinacija boja – zelene i plave. Zanima me jako kako će to sve izgledati jednom kada se sanacija privede kraju i kad otok zablista u nekom drugom demilitariziranom sjaju. Najteže je bilo napraviti prioritet scena koje su najbitnije za radnju. Scene koje su meni bile komplicirane, su scena s obiteljskim portretima i trenutak kad Leone govori Silberbrantu da zna za intimnost njegova odnosa s barunicom.


Glazba je vrlo bitna stavka u svemu i ona ima svoje zakonitosti, tako da treba dosta stvari uklopiti ne bi li se dogodio uspješan proizvod, razumljiv i za one koji djelo nisu čitali. Ovim mislim i na inozemnu publiku – kaže Mujić