O odluci Kazališnog vijeća

Frljić ima dovoljno godina iskustva u kazalištu

Kim Cuculić

Frljić je diplomirao filozofiju i religijsku kulturu na Filozofskom fakultetu Družbe Isusove Sveučilišta u Zagrebu 2002. godine, a već godinu potom režirao je predstavu u Istarskom narodnom kazalištu u Puli te postao redoviti autor-suradnik međunarodnog časopisa za izvedbene umjetnosti »Frakcija«, te vanjski suradnik emisije »Kazalištarije« Trećeg programa Hrvatskog radija, kaže Marin Blažević



RIJEKA Jednoglasnom odlukom Kazališnog vijeća HNK Ivana pl. Zajca, redatelj Oliver Frljić predložen je za novog intendanta riječkog kazališta. Tako je odlučilo Kazališno vijeće u sastavu Elvio Baccarini (predsjednik), Diana Grgurić, Nenad Šegvić, Željko Pichler i Boris Blidar. Drugi kandidat koji se prijavio na natječaj za intendanta je glumac Edvin Liverić. 


  Nakon dvodnevnog vijećanja, program Olivera Frljića ipak je ocijenjen boljim, o čemu Elvio Baccarini kaže: 


  – Trebalo nam je malo više vremena da proučimo oba programa, koji su po našem mišljenju i jedan i drugi vrlo kvalitetni. Dali smo si vremena jer smo zaključili da oba kandidata zaslužuju ozbiljno razmatranje. Na kraju smo se jednoglasno opredijelili za program Olivera Frljića. Smatramo da je njegov program dinamičan, inovativan, naročito u segmentu opere, a Frljić je dobro razradio i edukativne aspekte kazališta. 




  Naglasak je i na međunarodnoj suradnji te okrenutosti EU fondovima, a raduje me što su oba kandidata u obzir uzela i kandidaturu Rijeke za Europsku prijestolnicu kulture 2020. godine – osvrnuo se Baccarini. 


 Sumnja na portalu Teatar.hr


Prijedlog Kazališnog vijeća bit će proslijeđen Gradu Rijeci, a onda je na Gradskom vijeću da donese konačnu odluku. Oliver Frljić kao intendant predložio je program s Marinom Blaževićem kao kazališnim dramaturgom, a Olivera Frljića pitamo kakav je njegov komentar odluke Kazališnog vijeća i što ga je motiviralo da se javi na natječaj za intendanta?  

– Drago mi je da je Kazališno vijeće prepoznalo vrijednost i ambicije predloženog programa na kojem sam radio zajedno s profesorom teatrologije i dramaturgije Marinom Blaževićem. Na natječaj sam se javio jer sam odlučio, nakon više od deset godina profesionalnog rada u kazalištu (kao redatelj, dramaturg, performer, kritičar i dramski pisac), od čega sam najmanje polovicu svojih projekata realizirao u inozemstvu, te nakon više od dvadeset nagrada na domaćim i međunarodnim festivalima, to svoje iskustvo uložiti u Hrvatsko narodno kazalište »Ivan pl. Zajc« – kaže Frljić. 


  Na portalu Teatar.hr već se na neki način dovodi u pitanje odluka Kazališnog vijeća, s komentarom da je Frljić prije 10 godina još uvijek bio student ADU u Zagrebu, a prema uvjetima natječaja potrebno je 10 godina radnog iskustva u području kulture. Na pitanje ima li tu išta sporno, Marin Blažević odgovara: 


  – Po našem mišljenju, a očigledno i po mišljenju Kazališnog vijeća HNK-a, nema ništa sporno. Frljić je diplomirao filozofiju i religijsku kulturu na Filozofskom fakultetu Družbe Isusove Sveučilišta u Zagrebu 2002. godine (dakle prije dvanaest godina), a već godinu potom režirao je predstavu u Istarskom narodnom kazalištu u Puli te postao redoviti autor-suradnik međunarodnog časopisa za izvedbene umjetnosti »Frakcija«, te vanjski suradnik emisije »Kazalištarije« Trećeg programa Hrvatskog radija.  

Impresivna biografija


Godinama prije toga Frljić je bio jedan od najistaknutijih mladih autora i peformera na alternativnoj kazališnoj sceni (voditelj umjetničkog kolektiva »Le cheval«).


Od 2003. do danas radio je na više od šezdeset kazališnih i drugih izvedbeno-umjetničkih projekata, te potpisao preko četrdeset kazališnih režija (Slovensko mladinsko gledališče, Schauspielhaus Dusseldorf, Atelje 212, Zagrebačko kazalište mladih, Slovensko dramsko gledališče, Scauspielhaus Graz, HNK Ivana pl. Zajca, Teatar &TD, Splitsko ljeto, Dubrovačke ljetne igre, Riječke ljetne noći…).


U međuvremenu je i diplomirao Kazališnu režiju na na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. 


  Drugim riječima, Frljić je kandidat s dvije diplome i radnim iskustvom u kazalištu kojemu teško da ima premca na našim prostorima. Zato sam i prihvatio poziv da radimo zajedno – objašnjava Blažević. 


  Cilj svojeg programa u Rijeci Frljić i Blažević ukratko su saželi sljedećim riječima: »Kao što stoji u naslovu programa: organizirati, producirati i kreirati Novo, Odgovorno i Različito narodno kazalište. 


  Edvin Liverić samo je kratko komentirao da pretpostavlja da je program Olivera Frljića bolji i ako je Kazališno vijeće tako odlučilo da tome nema što dodati. Na pitanje što ga je motiviralo da se javi na natječaj za intendanta HNK Ivana pl. Zajca, Liverić odgovara da misli da bi dobro radio taj posao i da zna što može donijeti riječkom kazalištu.