Strategija u PGŽ-u

Karneval i »Zajc« kulturni favoriti

Kim Cuculić

Istraživanje o kulturnim navikama stanovnika s područja Primorsko-goranske županije pokazuje da je većina građana zadovoljna kulturnom ponudom



RIJEKA » U vijećnici Grada Rijeke održana je sedma tribina na temu budućnosti kulture u Primorsko-goranskoj županiji i izrade Strategije kulturnog razvitka PGŽ-a od 2015. do 2020. godine. Ovom prilikom predstavljeni su rezultati istraživanja o stavovima građana PGŽ vezanim uz kulturu, a prezentirani su i podaci dobiveni istraživanjem javnog mnijenja o konzumaciji kulture u Rijeci koje je proveo Ipsos Public Affairs.


  Istraživanje o kulturnim navikama stanovnika s područja Primorsko-goranske županije poslužit će u kreiranju Strategije kulturnog razvitka PGŽ-a. Pročelnik županijskog Upravnog odjela za kulturu Valerij Jurešić kazao je da je istraživanje provedeno u pet subregija: Rijeka, Gorski kotar, otoci, obala i zaleđe, a telefonska anketa provedena je na uzorku od 2.300 građana. Rezultati pokazuju da je raspon zadovoljstva kulturnom ponudom među jedinicama lokalne samouprave izuzetno velik – od 2,5 posto u Fužinama do 76 posto u Crikvenici, dok je u Rijeci kulturnom ponudom zadovoljno 60 posto ispitanih.


  Rezultati su dobiveni na temelju percepcije, odnosno stavova ljudi, u čemu ima doza subjektivnosti. Provedenim istraživanjem ispitivali su se i percepcija njegovanja tradicije i stav prema opravdanosti ulaganja u kulturu, a došlo se i do statističkih podataka o konzumaciji kulturnih sadržaja. Zanimljivi su i rezultati koji pokazuju koje priredbe i ustanove u Primorsko-goranskoj županiji građani smatraju najboljima.     Za Gorski kotar na prvom su mjestu Riječki karneval i HNK Ivana pl. Zajca; za obalu – na prvom je mjestu festival MIK i opet riječki HNK; u zaleđu prvo mjesto zauzimaju Riječki karneval i HNK »Zajc«; na otocima prvo mjesto također je pripalo Riječkom karnevalu i riječkom HNK-u, a za Rijeku su isto tako na vrhu Riječki karneval i HNK Ivana pl. Zajca.     Istraživanje o konzumaciji kulture u Rijeci provedeno je na 800 ispitanika. Rezultati ankete pokazuju da je 38 posto građana Rijeke u potpunosti zadovoljno kulturnom ponudom, dok 19 posto nije zadovoljno. Kao najbolji dio kulturne ponude izdvojeni su Riječke ljetne noći, Ljeto na Gradini, HNK »Zajc« i Gradsko kazalište lutaka. Nedostaju koncerti i programi za djecu i mlade. Ukupno zadovoljstvo kulturnom ponudom u Rijeci je dobro, ali postoji prostor za poboljšanja.  

  Pročelnik gradskog Odjela za kulturu Ivan Šarar naglasio je važnost suradnje Grada Rijeke i Primorsko-goranske županije u postizanju strateških ciljeva vezanih uz kulturu i kandidaturu za Europsku prijestolnicu kulture. U svom izlaganju Valerij Jurešić izdvojio je kao strateške smjernice razvoj infrastrukture, razvoj čvorova kulturne mreže i promjene u modelu financiranja, a kroz te tri osi trebalo bi doći do transformacije kulture. Jurešić je istaknuo i potrebu umrežavanja, povezivanja institucionalnog i izvaninstitucionalnog te promicanja partnerstva i razvoja publike. Ovom prilikom predstavljen je i projekt ArTVision – a Live Art Channel.