»Nula«

Šest umjetnica, zapravo radnica: Izložba kolektiva »Ljubavnice« u HDLU-u

Maja Hrgović

Autorice, članice kolektiva »Ljubavnice« uz svoju instalaciju * Foto: D. LOVROVIĆ

Autorice, članice kolektiva »Ljubavnice« uz svoju instalaciju * Foto: D. LOVROVIĆ

Kolektiv »Ljubavnice« čini šest mladih umjetnica – Tamara Bilankov, Hrvoslava Brkušić , Stella Leboš, Luana Lojić, Ivana Pipal i Ana Vuzdarić – a predstavljaju se golemom zajedničkom prostornom instalacijom



ZAGREB » Kad uđe u prostor galerije Bačva u HDLU-u, inače sterilno bijel, okrugao i pun jeke – a ovih dana ispunjen zemljom i desecima lisnatih stabala – čovjek osjeti želju da duboko udahne, baš kao u volterovskom »vlastitom vrtu«. U središtu Bačve vertikalna se konstrukcija, nakićena zemljom i mladim stablima, penje visoko gore prema galeriji Prsten na katu, odakle sve izgleda još bolje. Uokolo su nehajno odložene vrtne tačke, lopate i panjevi na kojima se može sjediti. 


  Ideju da prirodu privremeno unesu u artificijelni, hladni prostor galerije, proveo je ovom izložbom, naslovljenom jednostavno »Nula«, kolektiv »Ljubavnice« koji čini šest mladih umjetnica – Tamara Bilankov (1988), Hrvoslava Brkušić (1982), Stella Leboš (1988), Luana Lojić (1991), Ivana Pipal (1990) i Ana Vuzdarić (1984). Svoju sretnu simbiozu opisuju kao kolektiv posvećen »interdisciplinarnom spajanju znanosti i umjetnosti prema širenju percepcije, senzacije i stvaranja novih mjesta – unutar i van pojma osjetila«. 


  A što predstavlja ona nula u naslovu izložbe? Objašnjavajući je, autorice govore o pokušaju psihofizičkog rasterećenja banalnosti svakodnevice, koju provode premještanjem živih bića – biljaka – u središnju točku galerijskog tlocrta. Moglo bi se reći da je vertikalna, stožasta zelena struktura zapravo akupunktirala prazninu galerije, s nakanom da je izliječi od akutno umjetnog (umjetničkog) stanja. Postoji i konkretnije objašnjenje rada.


   – Prostornu instalaciju može se gledati naprosto i kao trag kolektivnog ženskog rada. Jer radi se o osam tona zemlje, 87 sadnica i šest umjetnica – to jest radnica – koje su u ovom procesu stvorile jedan proizvod, čija je jedna nuspojava bol u mišićima – kaže Bojan Mucko u malom katalogu izložbe koji je, ako se zanemari to što je jedva prohodan od pravopisnih i gramatičkih grešaka, simpatičan dokument priprema za ovaj projekt. Uključuje i narudžbu sadnica: na popisu su sekvoje, breze, hrastovi, omorike, tise, murve, glogovi, ariši… 

  Izložba »Nula« otvorena je do 31. svibnja.