Izložba

Riječki umjetnik Bruno Paladin izlaže u Galeriji Likovna poneštrica u Matuljima

Sandy Uran

Foto Silvano Ježina

Foto Silvano Ježina

U svome radu volim istraživati i eksperimentirati, a umjetnost mi služi kao sredstvo kreativnog izražavanja misli i osjećaja. To traje već četrdesetak godina i nadam se da će tako biti do kraja, kaže Paladin



MATULJI Bruno Paladin, riječki polivalentni umjetnik, izlaže u Matuljima u Galeriji Likovna poneštrica. U svojoj dugogodišnjoj karijeri Paladin je djelovao prvenstveno kao slikar, zatim kao kipar, grafičar, ilustrator, scenograf, dizajner i posljednjih godina kao keramičar. Izložba naslovljena »Piktocrtačka keramika« organizirana je u sklopu projekta udruge Interinova Matulji i Općine Matulji. Radi se o autorovu prvom samostalnom postavu djela rađenih isključivo u keramici. U razgovoru s umjetnikom saznali smo da su selektirana i izložena djela izrađena u različitim keramičkim tehnikama.


– U svome radu volim istraživati i eksperimentirati, a umjetnost mi služi kao sredstvo kreativnog izražavanja misli i osjećaja. To traje već četrdesetak godina i nadam se da će tako biti do kraja – kaže Bruno Paladin, dobitnik brojnih nagrada i priznanja, koji u svom umjetničkom životopisu bilježi više od 70 samostalnih i oko 480 skupnih izložbi diljem svijeta.


Konstatiravši da voli eksperimentirati s tehnikama, ali i da se iza te igre krije i znanje, dao nam je objašnjenje za tu svoju umjetničku radoznalost.




– Jednom prilikom kombinirao sam obojeno mrvljeno staklo s keramičkim glazurama, što je rezultiralo iznenađujućim kolorističkim efektom koji sam potom aplicirao na reljefnu podlogu. Dok keramičku ploču doživljavam kao slikarsku podlogu, razrijeđene glazure koristim kao pandan akvarelu. Isto tako keramičkom olovkom crtam po neglaziranim keramičkim podlogama – kaže Paladin


Paladin na izložbi izlaže i keramičke radove koji su zapravo skulpture pod nazivom »Plovci«. Likovna kritičarka Branka Arh, koja je ujedno i autorica predgovora ove izložbe, navodi da je riječ o šiljatim perforiranim formama koje razigranošću i prozračnošću površine prizivaju autorov rukopis poznat iz njegovih ranijih cjelina.


– U kojem god materijalu istraživao, koji god motiv razrađivao, prepoznajemo Paladinov izričaj: odmjeren, zaigran, tradicionalan, a suvremen istodobno. Prepoznajemo i njegov izuzetni osjećaj za sklad i čistoću forme. I njegovu geometriju – kaže Arh.