Od 2. listopada do 8. veljače 2015.

Remek-djela Joan Miróa u Zagrebu

Sandra Sabovljev

Na izložbi će biti i amblematski rad »Djevojka koja nestaje« koja je uvrštena u antologijska djela likovne umjetnosti

ZAGREB  Iako smo u Zagrebu prije tridesetak godina imali prilike vidjeti njegove grafike, ovo je zapravo premijerna izložba cjelokupnog, veoma opsežnog opusa velikog španjolskog slikara Joana Miróa u hrvatskoj metropoli, kazala je ravnateljica Umjetničkog paviljona i kustosica izložbe Jasminka Poklečki Stošić najavivši veliku izložba »Joan Miró – remek-djela iz Fundacije Maeght«   

– Selekciju izložbe koja će se moći razgledati od 2. listopada ove godine do 8. veljače iduće napravili smo zajednički kolega Olivier Kaeppelin iz Fundacije Maeght i ja, a radi se o 40 djela Joana Miróa s naglaskom na njegovom kiparskom radu, navela je Poklečki Stošić te naglasila da će posjetitelji moći vidjeti čak 21 skulpturu, ali i slike, crteže, litografije i tapiserije ovoga katalonskog umjetnika.


   Govoreći o postavu, kustosica je posebno istaknula impozantnu skulpturu »Milovanje ptice« koja doseže čak tri metra i bit će postavljena u središnjem dijelu Paviljona, amblematski rad »Djevojka koja nestaje« koja je uvrštena u antologijska djela likovne umjetnosti, i kao posebno iznenađenje najavila je likovni dio izložbe.


   – Prošloga je tjedna otvorena Miróova izložba u Beču. Ona je naravno opsežnija i izlaže njegova djela prikupljena i posuđena diljem svijeta te pokriva njegovu produkciju od 1919. do 1965. godine, no budući da sam je pogledala, mogu odgovorno ustvrditi da bi naš postav mogao biti izložen u bilo kojoj svjetskoj metropoli, zadovoljno je konstatirala kustosica izložbe. Dodala je da se izložbe ne preklapaju već nadopunjuju, te da zagrebačka izložba donosi Miróova djela nastala od ranih šezdesetih do ranih osamdesetih godina.




   – Izložba je slojevit je projekt kojim se, na vrlo suptilan način, isprepliće priča o dvije osobe koje su – uz ostale – oblikovale umjetnost prošlog stoljeća. Riječ je, s jedne strane, o iznimnom slikaru, kiparu, grafičaru i keramičaru, Joanu Miróu, umjetniku čije se slike, crteže, skulpture, litografije i tapiserije ovom izložbom po prvi put predstavljaju publici u Hrvatskoj, ali i onoj u regiji. S druge pak strane to je Fundacija Marguerite i Aimé Maeght, jedna od najznačajnijih privatnih fundacija moderne i suvremene umjetnosti, smještena u gradiću južne Francuske, Saint-Paul-de-Vence, u blizini Nice. Izložba je, naime, od prvog trenutka osmišljena kao prožimanje dijaloga između Fundacije Maeght i slavnog umjetnika, naglasila je Poklečki Stošić rekavši da je riječ o prvoj suradnji Umjetničkog paviljona i Fondacije Maeght.


   Gradonačelnik Milan Bandić također je potencirao nacionalnu, ali i regionalnu važnost ove izložbe koja Zagreb pozicionira na mapu važnih europskih likovnih događanja.