Izložba slavnog fotografa

Lindbergh: Žena je uvijek važnija od odjeće koju nosi

Nikola Grbin

Volim definirati ženu, moje fotografije su na neki način ljubavno pismo toj ženi. Ne želim prototip žene koja radi propagandu zbog lifestylea, poručuje Peter Lindbergh



ZAGREB » Malo je koja izložba u Hrvatskoj izazvala toliko zanimanje javnosti kao »Images of Women & The Unknown«, jednog od najpoznatijih živućih fotografa današnjice, Petera Lindbergha otvorena prekjučer u Domu hrvatskih likovnih umjetnika u Zagrebu. Zahvaljujući Ani Petričić Gojanović i Priredbi studio, Hrvatska je dobila mogućnost realizacije jedne od najvažnijih modnih izložbi u Europi. Izložbeni radovi, čiji je zagrebački postav osmislio sam Lindbergh, odabrani su iz dvaju zasebnih umjetničkih serija – »Images of Women« i »The Unknown« – i prva je Lindberghova izložba u ovom dijelu Europe od 1998. godine, kad je izlagao u Beču te ujedno i jedina Lindberghova europska samostalna izložba u ovoj godini.


   – Riječ je o fotografijama iz serije »Images of Woman« s radovima koji su definirali i stvorili novi pojam ženstvenosti krajem 80-ih i 90-ih godina prošlog stoljeća, dok drugi dio čine fotografije iz opusa »The Unknown« u kojem su ljudska bića, akteri fotografija, izloženi strahu koji još uvijek nisu spoznali, u kojem je sve fikcija, kratko je najavio sadržaj svoje izložbe u Zagrebu sam umjetnik, Peter Lindbergh.


Rekordan broj posjetitelja


Izložba koju je čak najavila i Anna Dello Russo, urednica mode u japanskom Vogueu, privukla je rekordan broj posjetitelja već prve večeri i nevjerojatno zanimanje medija. Zagrebačka izložba ovog slavnog umjetnika po mnogočemu je posebna i jedinstvena. U Zagrebu je izloženo gotovo 150 odabranih fotografija, a selekcija s videoinstalacijom koja se nastavlja na »The Unknown« do sada je bila prezentirana samo na izložbi u Pekingu.




   Serija fotografija »Images of Woman« donosi radove nastale u periodu od 1985. do 1995. godine, a u središtu ove serije nalazi se prvenstveno žena.


   – Volim definirati ženu, moje fotografije su na neki način ljubavno pismo toj ženi, pokazuje kako je ja vidim. Ne želim prototip žene koja radi propagandu zbog lifestylea. Žena je uvijek važnija od odjeće koju nosi, kaže umjetnik.


   Najistaknutiji i najvažniji modeli unutar serije »Images of Women« su Linda Evangelista, Kristen McMenamy, Milla Jovovich, Nadja Auermann, Amber Valletta, Helena Christensen, Tatjana Patitz, Marie Sophie Wilson i Lynne Koester.


   – Supermodeli su bili hit zato što su postale neovisne u vremenu kada su sve ostale žene u magazinima živjele kroz svoj društveni status. Supermodeli su bili vrlo jednostavni, bio im je dovoljan običan T-shirt da svojom pojavom privuku pažnju. Ta era je gotova, a sve to današnje uljepšavanje ne predstavlja revoluciju i više se, na moju veliku žalost, ne možemo vratiti natrag. Problem današnjih modela jest što u biznisu vlada hiperprodukcija za potrebe modnih pista. Sve te djevojke izgledaju isto, veli Lindbergh.


   Iako danas slavi za jednog od najprestižnijih svjetskih fotografa, ovaj modni vizionar i danas svojim radom ne spada u konvencionalne fotografske okvire. Lindberghov fotografski put i početak doista je bio drugačiji – obilježili su ga razni i neobični poslovi da bi se s fotoaparatom prvi put susreo u ranim tridesetima.


Neobičan početak


Lindergh je svoju fotografsku karijeru započeo 1971. u Njemačkoj u vrijeme studija slikarstva, kada počinje raditi kao asistent na velikim fotosnimanjima slavnog Hans Luxa. Ubrzo se osamostaljuje i seli u Pariz gdje zahvaljujući svojoj kreativnosti, ali i kvaliteti svog rada vrlo brzo postaje cijenjeni i željeni fotograf. Dobitnik brojnih prestižnih nagrada između kojih i fotografskog oskara Lucie Award za dostignuća upravo u modnoj fotografiji, Lindbergh je poznat prvenstveno po tome što je upravo kroz svoje fotografije stvorio svjetske supermodele snimivši 1990. crno-bijelu naslovnicu britanskog Voguea. Izložba ostaje otvorena do 10. svibnja 2014.