Adekvatna prezentacija

Izložba Waltera Neugebauera u Klovićevim dvorima

Hina

Retrospektivna izložba Waltera Neugebauera, na kojoj će se predstaviti cjelokupan presjek bogatog stvaralaštva tog majstora stripa, karikature, ilustracije i crtanoga filma, otvara se u srijedu, 30. siječnja, u zagrebačkoj Galeriji Klovićevi dvori



ZAGREB – Retrospektivna izložba Waltera Neugebauera, na kojoj će se predstaviti cjelokupan presjek bogatog stvaralaštva tog majstora stripa, karikature, ilustracije i crtanoga filma, otvara se u srijedu, 30. siječnja, u zagrebačkoj Galeriji Klovićevi dvori.


Iako pionirski i nezaobilazan, iznimno bogat opus Waltera Neugebauera (Tuzla, 1921. – Muenchen, 1992.) dosad je bio nedovoljno istražen i nepravedno zanemaren, a izložbom na dvije etaže Galerije i izborom djela iz obiteljske ostavštine dočekao je adekvatnu prezentaciju stručnoj i široj javnosti, stoji u najavi Klovićevih dvora. Izložba i katalog predstavljaju njegov opus u nekoliko cjelina, ilustraciju, karikaturu, strip, film i reklame, a izbor eksponata u 132 cjeline prati razdoblje od kasnih tridesetih do osamdesetih godina.


Neugebauer je već 1935. počeo objavljivati stripove za brojne časopise, a njegov kratak strip o Nasredin hodži, kao temelj likovnog izraza kojega je s godinama razvijao, objavljen je u časopisu »Oko«, gdje su izlazili i prvi radovi Andrije Maurovića.




Kao sedamnaestogodišnjak pokreće vlastiti list »Veseli vandrokaš«, u vrijeme početka zlatnog doba hrvatskog stripa, koji se istaknuo s dva realistična vestern-stripa, »Winnetou – kralj Apaša«, kojega mnogi smatraju stripovskim remek-djelom, i »Jahači rumene kadulje«, koji su bili bez oblačića, s kratkim tekstovima ispod pojedinih slika, s kadrom nalik filmskom.


Njegova vještina dizajniranja i umijeće grafičkog dizajna dolazi do izražaja nakon Drugoga svjetskog rata kada je u Olikpropu crtao sve vrste promidžbenih materijala, među kojima su osobito inventivna rješenja za oglase Vjesnika u srijedu, a tih se godina isprepliću sve njegove vrline crtanja, ilustriranja, faziranja, režiranja, animiranja, njegov konceptualni i virtualni rad.


Pedesetih surađuje s njemačkim nakladnikom »Kauka Verlag«, gdje je kao umjetnički direktor napravio koncepciju za novi dječji časopis »Bussi Baer«, a potom osniva studio Walter Neugebauer Production, u kojemu su izrađivani stripovi, crtani filmovi, ilustracije, dječje knjige i grafike.Među najznačajnijim dizajnerskim projektima u Njemačkoj bili su oni za tvornicu bombona Haribo, Bikić-mljekar Axel, balonasti likovi žvakaćih guma Hubba Bubba, pčelica na dječjoj štednji, pingvini koji zagovaraju Lipton, ledeni čaj i Kid-Cat. U domaćoj i europskoj kinematografiji upamćen je kao autor, animator i redatelj animiranih, igrano-reklamnih i namjenskih filmova.Izložba u Galeriji Klovićevih dvora bit će otvorena do 3. ožujka. Autor stručne koncepcije izložbe je Frano Dulibić, a koautori za pojedine dionice su Koraljka Jurčec Kos, Branka Hlevnjak, Iva Sudec Andreis i Daniel Rafaelić.